هوشمند سازی ساختمان

هوشمند سازی ساختمان

هوشمند سازی ساختمان با توانایی کنترل از راه دور (خارج از منزل) به کمک گوشی تلفن هوشمند و یا اتصال به اینترنت می باشد. این اقدام به منظور افزایش رفاه و آسایش و آرامش افراد در منزل انجام می شود. همچنین کمک به صرفه جویی در زمان و انرژی به وجود آمده و امروزه به عنوان یک عامل مهم در صنعت ساختمان مطرح شده است.

سیستم هوشمند سازی ساختمان نقش مهمی را در منزل ایفا می کند. خانه هوشمند منتظر فرمان از سوی شما می باشد. در هوشمند سازی ساختمان تمامی وسایل برقی در یک کالبد قرار گرفته و تحت فرمان شما از خارج از خانه عمل می کند.

هدف اصلی از ایجاد هوشمند سازی، فراهم کردن آسایش و امنیت برای ساکنین ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری است. سیستم های هوشمند سازی بسیار گسترده بوده و نحوه پیاده سازی و ارتباط هریک از آن ها پیچیده می باشد. هر کدام از تجهیزات هوشمند سازی در واقع زیر مجموعه ی این زیرسیستم ها طراحی می شوند.

مزایای هوشمند سازی ساختمان

۱-ایجاد آسایش و رفاه برای ساکنین

۲- انتخابی مناسب به منظور کاربری آسان جهت ایجاد راحتی بیشتر و سرعت بخشیدن به کارهای روزانه

۳-کنترل از راه دور به وسایل الکترونیکی و مانیتورینگ خانه

۴- افزایش ارزش ملک

۵-ایجاد امنیت و حفاظت برای ساختمان و انجام اقدامات لازم در هنگام وقوع حوادث غیرمترقبه (حریق)

۶-افزایش طول عمر مفید تجهیزات

۷-کاهش خطای انسانی

۸-افزایش اطمینان از عملکرد تجهیزات هوشمند

مولفه های تشکیل دهنده هوشمند سازی ساختمان

۱-سخت افزار

اجزاء اصلی تشکیل دهنده سیستم مدیریت هوشمند ساختمان (BMS)، تجهیزاتی مانند حسگر و تشخیص دهنده ها، کنترلرها، عملگرها و … می باشند. سرور مرکزی به عنوان قلب این مجموعه عمل می کند. مسئولیت ثبت و ذخیره سازی اطلاعات و اعمال دستورات کنترلی را در هر زمان بر عهده خواهد داشت.

۲-نرم افزار

برای هر ساختمان نرم افزاری جداگانه در سیستم تعریف و ذخیره سازی می شود. کاربران این سیستم ها توسط یک واسط گرافیکی کاربرپسند و ساده می توانند کلیه کارکردهای نظارتی، کنترلی و پشتیبانی را حتی از راه دور و توسط یک کامپیوتر شخصی، تبلت و یا موبایل اعمال نمایند.

امکانات هوشمند سازی عبارتند از:

۱-کنترل هوشمند روشنایی منزل

سیستم روشنایی، بخش عمده ای از مصرف انرژی در ساختمان را تشکیل می دهد. سیستم هوشمند ساختمان با بهره گیری از سنسور حسگر و سنسورهای قابل تشخیص نور محیط و نصب کلیدهای هوشمند، امکان تنظیم میزان نوردهی محیط را می دهد. بدین شکل موجب بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان می شود. در تمام بخش های منزل می توان طریق موبایل هوشمند یا تبلت شدت روشنایی مورد نظر را تنظیم کرد.

در یک فضای هوشمند این شرایط وجود دارد که می توان نور محیط را به حالت دلخواه خود درآورد. علاوه بر ایجاد ظاهری زیبا در محیط، تاثیر به سزایی بر روحیه ساکنین ساختمان دارد.

۲- کنترل پرده ها، سایبان و درب های اتومات

در این شیوه قابلیت کنترل انواع پرده ها، پرده کرکره و سایبان وجود دارد. با استفاده از این سیستم می توانید با بهره گیری از کلیدهای هوشمند و تاچ پنل در قالب های دستوری مختلف همچون دستور مستقیم یا حتی با ارسال پیام کوتاه از راه دور آنها را کنترل کنید.

در این روش از هوشمند سازی می توانید در صورت تمایل مشتری امکان اتوماتیک سازی درب ها و پرده ها را فراهم کنید. بدین صورت که در زمان های مختلف و یا تحت عواملی همچون تمایز شدت نور داخل و خارج ساختمان و یا شدت گرمای محیط، باز و بسته شوند.

۳- هوشمند سازی سیستم سرمایش و گرمایش

کنترل سیستم سرمایش و گرمایش به وسیله دستگاه تهویه مطبوع انجام می شود. دمای پیش فرض توسط کاربر تنظیم گردیده و شروع به فعالیت می نماید. فرمان توقف فعالیت سیستم سرمایش و گرمایش توسط برنامه از پیش تعیین شده صادر می گردد که منجر به کاهش مصرف انرژی می شود.

همچنین قابلیت کنترل کردن و فرمان دادن به سیستم سرمایش و گرمایش از طریق ریموت کنترلر را دارد.

می توان این سیستم را از طریق موبایل هوشمند تنظیم کرد.

و در نهایت قابلیت کنترل سیستم سرمایش و گرمایش تمامی نقاط منزل از اتاق اصلی را نیز دارد.

۴-سیستم کنترل موارد امنیتی و حفاظتی

هنگام ورود شخص غیر مجاز به داخل آلارم های لازم به صدا در می آیند. در صورت عدم حضور ساکنین در منزل سیستم هوشمند به صاحب خانه پیامک ارسال می کند. امکان شبیه سازی حضور افراد در منزل قابل کنترل می باشد. در صورت وقوع آتش سوزی و آگاهی از باز و بسته بودن درب و پنجره، سیستم هشدارهای لازم را به اطلاع صاحب خانه می رساند.

می توان به موارد ذیل نیز اشاره کرد:

قابلیت فعال کردن سیستم امنیتی بر اساس مدهای امنیتی متفاوت نظیر خروج از منزل، مسافرت، شب و… .

۵- سیستم کنترل تجهیزات صوتی وتصویری

در سیستم هوشمند این قابلیت درسیستم وجود دارد که می توان کدهای ریموت های کنترلی مختلف را به کلیدهای هوشمند انتقال داد و تغییرات هر یک از دستگاه ها را از هر کلید در هر فضا اعمال نمود. همچنین در سطح بالاتر، شما می توانید با استفاده از تاچ پنلهای پرتابل و تبلت ها کلیه ریموت های وسایل الکترونیکی مورد استفاده خود را بصورت یکجا در اختیار داشته و تنها با یک کلیک به مدیریت هریک از آن وسایل بپردازید.

کاربرد هوشمند سازی

۱.مراکز درمانی و بیمارستانی

۲.مرکزهای تفریحی-ورزشی

۳.ساختمان های اداری-تجاری

۴.هتل ها و مراکز اقامتی

۵.منازل مسکونی

پست قبلی

سیمان پوزولانی چیست ؟

پست بعدی

آسانسور در صنعت ساختمان

در مورد بانک اطلاعات ساختمان سوالی دارید؟
کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند…


بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر، بازار هدف کسب و کار ساختمانی

بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر از سال  1385 فعالیت خود را در زمینه شناسایی بازار ساخت و ساز آغاز نموده است. آجر رو آجر همواره در تلاش است پروژه های ساختمانی را از آغاز فرآیند ساخت و ساز شناسایی نموده و بازار هدف کسب و کار های ساختمانی را فراهم نماید.

مجوز ساماندهی
مجوز نماد اعتماد الکترونیک

دسترسی سریع

تماس با آجر رو آجر

فروش و پشتیانی همه روزه از ساعت 9 الی 17:30
پنج شنبه ها 9 الی 13:30