بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان و هفت راهکار

بهینه سازی مصرف انرژی

بهینه سازی مصرف انرژی امروزه به امری جهانی تبدیل شده است. کاهش منابع سوخت های فسیلی و پدیده گرمایش زمین باعث شده تا متخصصان به دنبال بهینه سازی انرژی باشند. بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان ها تاثیر مستقیم بر هزینه های قبض ماهیانه دارد. علاوه بر این در ایمن سازی ساختمان و افراد ساکن در آن تاثیرگذار است. در ادامه هفت راهکار ساده را در این راستا معرفی می کنیم.

میزان انرژی مصرفی را اندازه بگیرید :

تعداد زیادی از ساختمان ها به نسبت قدیمی هستند. بهبود بخشیدن مصرف انرژی در این ساختمان ها هم قابل اجرا می باشد. بهترین روش برای بهبود بخشیدن میزان مصرف انرژی در ساختمان های قدیمی تقویت این سازه ها است. در ابتدا سنجش میزان انرژی پرتی ساختمان اجباری است. لیستی از تمام نقاط ضعیف و عیب یابی در نگهداری انرژی تهیه کنید.

پنجره ها و درز های آن

کانال کولرها

شوفاژهایی که چک می کنند

منافذ ورود و خروج هوا

ترمیم عایق های آسیب دیده

تمرکز ویژه روی عایق بندی

عایق بندی دیوارهای خارجی بهترین راه است. این پوشش ها باید طور باشد که کمترین میزان تغییر دما به داخل نفوذ کند. در ساختمان سازی با تکنولوژی روز دنیا انواع متریال های عایق بندی عرضه می شود. از رده خارج شدن دیوارکشی با متریال سنتی هم بسیار راهبردی است. تعویض در و پنجره های دو جداره کمک شایانی به بهبود بخشی میزان مصرف انرژی دارد.

انتخاب سیستم تهویه مناسب ساختمان

استفاده از دستگاه تهویه مناسب ضروری است. دستگاه تهویه از مرطوب شدن هوای داخل جلوگیری می کند. بعضی دستگاه های تهویه ای از هوای خارج از محیط استفاده می کنند. در زمستان هوای سرد مکیده می شود و هوای گرم به داخل پمپاژ می شود. همچنین در تابستان هوای تازه ار محیط بیرون گرفته می شود.

خرید تجهیزات با شاخص مصرف انرژی استاندارد

هنگام خرید لوازم و تجهیزات برقی به برچسب بازدهی انرژی توجه داشته باشید. برچسب انرژی به انتخاب کالای مناسب بر حسب میزان انرژی مصرفی و بازدهی کالا کمک می کند. طبق تحقیقات تجهیزات استاندارد تا سی درصد در ذخیره انرژی تاثیر دارد. این محصولات به سرعت در راندمان انرژی تاثیر می گذارد. پس همیشه در جست و جوی بهترین و با کیفیت ترین محصولات بازار باشید.

لامپ های ال ای دی LED :

میزان برق مصرفی در لامپ های ال ای دی هفتاد و پنج درصد کمتر از نمونه های نئونی است. همچنین می توانید سنسورهای هوشمند حرکتی و تایمر نصب کنید. مکان هایی نظیر پله ها، اتاق های کنفرانس، انبارها و راهروها همیشه احتیاج به روشن بودن ندارند. با تجهیز کردن روشنایی این قسمت ها از هدر رفتن انرژی جلوگیری به عمل می آید.

پیشرو در طراحی محیطی و انرژی LEED

LEED گواهینامه ای است که به ساختمان هایی تعلق می گیرد که طبق قوانین ساختمان سبز به روز رسانی می شوند. در ادامه اهداف گواهی LEED بازشماری می شود.

توسعه پایدار ساختمان ها

ارتقای کیفیت فضای داخلی ساختمان ها

آگاهی رسانی و آموزش

کاهش تولید CO2

حفاظت از ذخایر و منابع طبیعی

بهینه سازی آب مصرفی

قیمت ساختمان هایی که بر اساس گواهینامه LEED بهسازی و تجهیز شده اند به طور میانگین دو درصد بیشتر از دیگر ساختمان ها است.

حساب کردن هزینه های برگشتی ناشی از بهینه سازی :

اگر چه بهینه سازی با هزینه های بالایی رو به رو است، اما این هزینه ها در دراز مدت شبیه یک سرمایه گذاری عظیم عمل می کند. بازسازی و نوسازی ساختمان پنج تا پانزده درصد به ذخیره انرژی کمک می کند. سه سال کمتر زمان می برد تا هزینه های مصرفی ناشی از بهسازی بازگردد.

پست قبلی

آرماتوربندی در صنعت ساختمان سازی

پست بعدی

برج ایفل

در مورد بانک اطلاعات ساختمان سوالی دارید؟
کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند…


بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر، بازار هدف کسب و کار ساختمانی

بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر از سال  1385 فعالیت خود را در زمینه شناسایی بازار ساخت و ساز آغاز نموده است. آجر رو آجر همواره در تلاش است پروژه های ساختمانی را از آغاز فرآیند ساخت و ساز شناسایی نموده و بازار هدف کسب و کار های ساختمانی را فراهم نماید.

مجوز ساماندهی
مجوز نماد اعتماد الکترونیک

دسترسی سریع

تماس با آجر رو آجر

فروش و پشتیانی همه روزه از ساعت 9 الی 17:30
پنج شنبه ها 9 الی 13:30