در کدام مناطق تهران بازار مسکن رونق دارد؟

صفحه اصلیخبردر کدام مناطق تهران بازار مسکن رونق دارد؟
akharin ajor
تحریریه آجر رو آجر
بازار مسکن

در جنوب تهران منطقه ۱۰ بیشتر واحدهای متراژ کوچک برای فروش عرضه شده اند. دیگر محدوده های پر رونق در بازار مسکن در جنوب پایتخت مناطق ۱۱، ۱۴ و ۱۵ را می توان نام برد.

به گزارش اخبار ساختمان، در حال حاضر ۲۵ درصد معاملات مسکن از بین مناطق ۲۲ گانه شهر تهران در چهار منطقه ۱۰، ۱۱، ۱۴ و ۱۵ انجام می شود. منطقه ۱۰ با ۹.۸ درصد، منطقه ۱۴ با ۶.۱ درصد، منطقه ۱۱ با پنج درصد و منطقه ۱۵ با ۴.۷ درصد به ترتیب در جایگاه های اول تا چهارم قرار دارند.

آپارتمان در جنوب تهران چند؟

طبق جدیدترین گزارش مرکز آمار از بازار مسکن، متوسط قیمت هر متر خانه در منطقه ۱۸ تهران در دی ماه امسال ۲۷ میلیون و ۸۸۴ هزار تومان بوده است. در منطقه ۱۷ میانگین قیمت هر متر مسکن ۲۹ میلیون و ۶۸۴ هزار تومان اعلام شد. این نرخ برای منطقه ۲۰ معادل ۳۰.۶ میلیون، منطقه ۱۶ بالغ بر ۳۰.۸ میلیون و منطقه ۱۹ به میزان ۳۱.۲ میلیون تومان است.

دی ماه ۱۴۰۱ متوسط قیمت هر متر خانه در تهران بر اساس میانگین حسابی ۵۲.۷ میلیون تومان و طبق میانگین وزنی ۵۴.۹ میلیون تومان اعلام شده است. مرکز آمار اعلام کرد که تورم ماهیانه مسکن در تهران ۹.۸ درصد و تورم نقطه به نقطه ۶۶ درصد بود.

همچنین طی دی ماه امسال ۱۲ هزار و ۱۳۹ آپارتمان مسکونی در تهران خرید و فروش شد که از افزایش ۳.۱ درصد در مقایسه با ماه قبل حکایت دارد. با توجه به تجربه بازار در سال های اخیر این تعداد خرید و فروش، رونق نسبی بازار مسکن را نشان می دهد. با این حال عمده معاملات از نوع سرمایه گذاری و به منظور حفظ ارزش پول انجام می شود.

برای اطلاع از قیمت طراحی و اجرای نما کلیک کنید.

در مورد بانک اطلاعات ساختمان سوالی دارید؟
کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند…


بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر، بازار هدف کسب و کار ساختمانی

بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر از سال  1385 فعالیت خود را در زمینه شناسایی بازار ساخت و ساز آغاز نموده است. آجر رو آجر همواره در تلاش است پروژه های ساختمانی را از آغاز فرآیند ساخت و ساز شناسایی نموده و بازار هدف کسب و کار های ساختمانی را فراهم نماید.

مجوز ساماندهی
مجوز نماد اعتماد الکترونیک