صدور پروانه های ساختمانی ۴۸۰ درصد افزایش پیدا می کند

صفحه اصلیخبرصدور پروانه های ساختمانی ۴۸۰ درصد افزایش پیدا می کند
akharin ajor
تحریریه آجر رو آجر
پروانه های ساختمانی

مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری اظهار کرد: ۱۵ درصد جمعیت تهران در بافت فرسوده زندگی می‌کنند. با اجرای طرح‌های تشویقی جدید نوسازی بافت فرسوده در برخی مناطق تهران شاهد رشد ۴۸۰ درصدی صدور پروانه های ساختمانی هستیم.

بر اساس گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محمد آیینی به میزان بافت فرسوده در شهر تهران اشاره کرد و گفت: به استناد بافت خالص شهری پایتخت، ۵ درصد از فضای شهری تهران بافت فرسوده می باشد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری اظهار کرد: ۱۵ درصد از جمعیت شهر تهران معادل ۱.۵ میلیون نفر در مسکن‌های واقع در بافت فرسوده زندگی می‌کنند.

نوسازی ۵۰ درصد بافت فرسوده تهران

محمد آیینی ادامه داد: ۵۰ درصد از بافت فرسوده تهران نوسازی شده است و ۵۰ درصد دیگر معادل ۲.۵ درصد فضای خالص شهری همچنان نوسازی و بهسازی نشده است.

وی بر اهمیت نوسازی بافت فرسوده تاکید کرد و افزود: فارغ از تمامی مزایای نوسازی بافت فرسوده، این مسئله می‌تواند زمینه کاهش جدی خسارات جانی و مالی در بلایای طبیعی مثل زلزله را فراهم کند.

آیینی شرح داد که خانه های موجود در بافت فرسوده اصولا سازه‌ای برای مقاومت در برابر زلزله ندارند و در صورت وقوع زمین لرزه، ممکن است جان مردم را به خطر بیندازد.

اهمیت نوسازی

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری اعلام کرد: نوسازی واحدهای مسکونی مطابق مقررات ملی ساختمان موجب می‌شود تا زلزله‌های تا ۷.۵ ریشتر بدون خسارت جانی باشد.

وی در خصوص احتمال وقوع زلزله و تبعات آن در تهران گفت: کل جمعیت مستقر در بافت فرسوده در معرض خطر زلزله هستند و این خطر به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر این افراد تاثیر دارد.

آیینی اظهار کرد: امیدواریم با توسعه روند نوسازی بافت فرسوده در کمترین زمان ممکن زمینه حذف این بافت از فضای شهری مهیا شود، کما اینکه با اجرای طرح‌های تشویقی جدید در برخی مناطق تهران شاهد رشد ۴۸۰ درصدی صدور پروانه های ساختمانی هستیم.

در مورد بانک اطلاعات ساختمان سوالی دارید؟
کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند…


بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر، بازار هدف کسب و کار ساختمانی

بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر از سال  1385 فعالیت خود را در زمینه شناسایی بازار ساخت و ساز آغاز نموده است. آجر رو آجر همواره در تلاش است پروژه های ساختمانی را از آغاز فرآیند ساخت و ساز شناسایی نموده و بازار هدف کسب و کار های ساختمانی را فراهم نماید.

مجوز ساماندهی
مجوز نماد اعتماد الکترونیک