وضعیت بازار مسکن در سال آینده

صفحه اصلیخبروضعیت بازار مسکن در سال آینده
akharin ajor
تحریریه آجر رو آجر
وضعیت مسکن سال آینده

پیش بینی شده است که وضعیت مسکن سال آینده دچار رکود تورمی شدید خواهد شد. بدین ترتیب تولید و عرضه مسکن باز هم رو به کاهش خواهد رفت. در واقع این اتفاق هیچگونه همخوانی با وعده های دولت و هدف گذاری برای تولید ۴ میلیون واحد مسکونی نخواهد داشت.

طبق گزارش اخبار ساختمان یک کارشناس مسائل اقتصادی توضیح داده است که در بیشتر کشورهای جهان، بازار مسکن همواره یکی از بخش های پیشرو در رونق اقتصادی و مورد توجه دولت ها بوده است. این موضوع در کشور ما هم همواره مورد تاکید بوده است. سالهاست کارشناسان این حوزه نسبت به بروز معضل در این بخش تذکرات جدی به مجموعه عوامل اجرایی دولت ها داده بودند.

وضعیت مسکن سال آینده برای خانوارها با اهمیت شده است

کارشناس مسائل اقتصادی گفته است: به دلیل نا اطمینانی موجود در اقتصاد، اهمیت پیش بینی وضعیت مسکن سال آینده برای فعالان اقتصادی و خانوارها اهمیت بیشتری پیدا کرده است. قیمت ارز نوسانات رو به رشد دارد، شاهد خبرهای مبهمی از روند مذاکرات هستیم، سیاست های اقتصادی دولت فعلی ناکارآمد هستند؛ همه ی این عوامل باعث انتظارات تورمی بالا در جامعه شده است.

او ادامه داد: بزرگترین معاملات و سرمایه گذاری های نود درصد افراد جامعه در بخش مسکن و دارایی های ملکی انجام می شود. به دلیل کسری بودجه در سال آینده، چاپ پول در قالب دریافت مالیات پنهان به صورت مجدد در دستور کار دولت خواهد بود و در واقع جراحی روی اقتصاد خانوارها، بجای دولت پرهزینه صورت خواهد گرفت.

فشار هزینه ها بر بخش عرضه و ساخت مسکن

سعادتمند توضیح داد که وضعیت مسکن سال آینده در حوزه هزینه های تولید و ساخت مسکن در بدترین شرایط خود قرار دارد. تغییرات نرخ ارز روی هزینه های ساخت تاثیر داشته و احتمالا در ماه های آینده افزایش قیمت و تورم را در عوامل اصلی تولید یعنی زمین، مجوزهای قانونی، مصالح ساختمانی و دستمزد شاهد خواهیم بود. بدین شکل در بخش ساخت مسکن افزایش هزینه ها ادامه خواهد داشت که موجب سختی تولید مسکن برای سازندگان بیش از پیش می شود.
او ادامه داد: عرضه مدام پول بدون پشتوانه برای هزینه های جاری، باعث بالا رفتن قیمت اسمی کالاهایی مثل مسکن می شود. در نتیجه برای وضعیت مسکن سال آینده، رکود تورمی شدید و کاهش تولید و عرضه مسکن پیش بینی می شود.

شرایط مستاجران از وضعیت بحرانی عبور کرده است

سعادتمند توضیح داد: توجه به وضعیت خانوار‌های فاقد مسکن و مستاجرین نکته ی مهمی است که برای این هموطنان عزیز، شرایط از خط بحرانی عبور کرده و می توان گفت برای این بخش از جامعه وضعیت فوق بحرانی در بخش مسکن کشور در حال حاکم شدن است.

وضعیت مسکن سال آینده دچار شدیدترین بحران ۴۰ سال اخیر خواهد شد

او توضیح داد: ظاهرا بزرگترین وعده این دولت در حال تبدیل شدن به شدیدترین بحران بخش مسکن در ۴۰ سال اخیر است.

در مورد بانک اطلاعات ساختمان سوالی دارید؟
کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند…


بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر، بازار هدف کسب و کار ساختمانی

بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر از سال  1385 فعالیت خود را در زمینه شناسایی بازار ساخت و ساز آغاز نموده است. آجر رو آجر همواره در تلاش است پروژه های ساختمانی را از آغاز فرآیند ساخت و ساز شناسایی نموده و بازار هدف کسب و کار های ساختمانی را فراهم نماید.

مجوز ساماندهی
مجوز نماد اعتماد الکترونیک