تغییر لحظه ای قیمت مسکن

صفحه اصلیخبرتغییر لحظه ای قیمت مسکن
akharin ajor
تحریریه آجر رو آجر
تغییر لحظه ای قیمت مسکن

به گزارش اخبار ساختمان، عضو اتحادیه مشاوران املاک عبداالله اوتادی گفت: با توجه به اینکه به طور لحظه ای قیمت دلار تغییر می کند به دنبال آن قیمت مسکن هم در تغییر لحظه ای می کند؛ در حالی که خریدار مسکن بسیار زیاد است اما فروشنده ای وجود ندارد.

اوتادی بیان کرد: فروشندگان ترجیح می دهند ملک خود را در سال آینده به فروش برسانند و یک ماه باقیمانده از سال را صبر می کنند تا بتوانند از تورم پایان سال و تورم سال آینده هم استفاده کنند.

وی درادامه گفت: در حال حاضر قیمت ها در لحظه تغییر می کنند و قیمتی در بازار وجود ندارد و فروشندگان در لحظه امضاء قرارداد هم قیمت ها را تغییر می دهند و حتی در ایام تعطیل قیمت ها افزایش پیدا می کند چراکه در همین ایام تعطیل قیمت دلار بالا رفته‌ است.

قیمت دلار و تغییر لحظه ای قیمت مسکن

اوتادی با تاکید بر اینکه فاصله بین افزایش نرخ دلار و اثرگذاری آن بر روی بازار مسکن طی شده‌ است، فرمود: در حالی که اردیبهشت امسال قیمت دلار حدود ۲۵ تا ۲۶ هزار تومان بود امروز و همین ساعت مصاحبه قیمت دلار حدود ۴۷ هزار تومان است و کسی نمی داند در زمان انتشار این گزارش قیمت دلار چند تومان خواهد شد و در این مدت نرخ دلار بر روی بازار مسکن تاثیر گذاشته است.

اوتادی تاکید کرد: فروشندگان پای معامله و قرارداد نمی آیند و ارزش پول خریداران هر روز برای خرید واحد مدنظر کمتر شده و مجبور می شوند برای خرید مسکن با همان مقدار پول به منطقه پایین تری بروند.

عضو اتحادیه مشاوران املاک تهران درباره بازار اجاره گفت: با این روند افزایش بهای ملک و افزایش نرخ دلار و تورم از امروز نگران بازار اجاره در نیمه اول سال آینده هستیم و بازار اجاره تقریبا از اردیبهشت سال آینده یعنی کمتر از سه ماه دیگر شروع به کار خواهد کرد و پیش بینی ها حاکی از افزایش نرخ اجاره است و دولت باید طرح و برنامه ای برای حمایت از قشر ضعیف مستاجران داشته باشد.

وی ادامه داد: از آنجایی که نرخ رشد تولید مسکن در دولت گذشته و در این دولت هم بسیار پایین بوده، تقاضا در برابر عرضه موجود به شدت افزایش یافته و امسال افزایش جهشی نرخ دلار اثر مضاعفی بر روی اجاره بها خواهد گذاشت و دولت هم با طرح های سال های گذشته از جمله تمدید قرارداد و تعیین سقف افزایش اجاره نمی تواند از مستاجران حمایت کند و این طرح ها در همان زمان هم اثری در ساماندهی بازار اجاره نداشت.

برای اطلاع از قیمت انواع پنجره کلیک کنید.

در مورد بانک اطلاعات ساختمان سوالی دارید؟
کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند…


بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر، بازار هدف کسب و کار ساختمانی

بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر از سال  1385 فعالیت خود را در زمینه شناسایی بازار ساخت و ساز آغاز نموده است. آجر رو آجر همواره در تلاش است پروژه های ساختمانی را از آغاز فرآیند ساخت و ساز شناسایی نموده و بازار هدف کسب و کار های ساختمانی را فراهم نماید.

مجوز ساماندهی
مجوز نماد اعتماد الکترونیک