افزایش قیمت مسکن با قیمت دلار

صفحه اصلیخبرافزایش قیمت مسکن با قیمت دلار
akharin ajor
تحریریه آجر رو آجر
افزایش قیمت مسکن دلار

عضو هیات مدیره اتحادیه مشاوران املاک تهران با بیان اینکه با افزایش قیمت دلار در دو ماه اخیر قیمت مسکن در هر متر تا ۲۰ میلیون تومان هم افزایش پیدا کرد، گفت: وقتی بانک ها با بدهی قابل توجهی مواجه هستند و عمده دارایی آنها در بازار ملک انباشت شده؛ افزایش قیمت مسکن می تواند تراز بانک ها را بالا ببرد و جلوی ورشکستگی آنها را بگیرد.

به گزارش اخبار ساختمان، عبدالله اوتادی درباره وضعیت بازار مسکن و افزلیش قیمت دلار و اثر بر افزایش قیمت مسکن در دو ماه گذشته گفت :خرید و فروش مسکن بسیار ضعیف بوده و اغلب همین معاملات اندک هم مربوط به افرادی است که برای خرید مسکن جدید باید نسبت به فروش ملک خود اقدام کند.

وی با بیان اینکه معاملات خرید مسکن اولی به ندرت انجام می شود، گفت: میزان معاملات خرید اولی مسکن کمتر از ۱۰ درصد است و محدود به برخی از مناطق تهران می شود.

عضو هیات مدیره اتحادیه مشاوران املاک تهران تاکید کرد: فروشندگان با کوچک ترین تکانی در بازار ارز معاملات را لغو میکنند و قیمت را افزایش میدهند در همین یک ماه گذشته قیمت مسکن با دلار بالای ۴۰ هزار تومان در هر متر مربع در مناطق مختلف تهران از ۵ میلیون تا ۲۰ میلیون تومان افزایش قیمت پیدا کرد ولی زمانی که قیمت دلار عقب نشینی کرد قیمت ملک پایین نیامد .

اوتادی درباره مبنای افزایش قیمت سریع مسکن و اعلام مرکز آمار مبنی بر عبور قیمت متوسط مسکن از ۵۰ میلیون تومان در هر متر مربع ادامه داد: از آن جایی که بیشتر املاک در تهران و در کشور متعلق به بانک ها و بخش های مختلف دولت است ، بیشترین دارایی بانک ها در بازار ملک انباشته شده است و وقتی بانک ها با بدهی قابل توجهی مواجه هستند افزایش قیمت مسکن نیتواند تراز بانک ها را بالا ببرد و جلوی ورشکستگی آنها را بگیرد و این موضع دلیل بر آن است که بانک مرکزی به افزایش قیمت مسکن دامن میزند .

وی افزود: از دیگر عوامل موثر در افزایش قیمت مسکن و ملک کاهش عرضه است و دولت هم عرضه را نتوانست افزایش دهد و همچنین در این مدت هزینه تمام شده ساخت مسکن هم افزایش پیدا کرد و همین باعث شد سازندگان هم قیمت ها را بالا ببرند.

ضو هیات مدیره اتحادیه مشاوران املاک تهران با اشاره به افزایش تسهیلات مسکن تا ۵۰۰ میلیون تومان اظهار داشت: این میزان تسهیلات دردی را دوا نمی کند و اگر مبنای همان گزارش دولت از قیمت متوسط مسکن را در نظر بگیریم، در واقع این مبلغ در تهران هزینه خرید ۱۰ متر خانه در تهران است. در حالی که در سایر کشور‌ها دولت تا ۸۰ درصد هزینه مسکن را به مردم وام می دهد. از جهتی دیگر مردم با توجه به هزینه های بالای زندگی توان بازپرداخت اقساط همین وام ۵۰۰ میلیون تومانی را هم ندارند.

اوتادی از افزایش استقبال مردم از خرید واحد‌های بدون سند خبر داد و گفت: در حال حاضر واحد‌های بدون سند کمی ارزان تر هستند و مردم ریسک خرید واحد‌های بدون سند را می پذیرند و استقبال ازخرید این واحد‌ها افزایش یافته است. از سوی دیگر خریدار می تواند در این معاملات ۱۰ الی ۲۰ درصد هزینه خرید را بعد از تحویل سند بپردازد و این خود مزیتی برای خرید این واحد‌ها محسوب می شود.

در مورد بانک اطلاعات ساختمان سوالی دارید؟
کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند…


بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر، بازار هدف کسب و کار ساختمانی

بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر از سال  1385 فعالیت خود را در زمینه شناسایی بازار ساخت و ساز آغاز نموده است. آجر رو آجر همواره در تلاش است پروژه های ساختمانی را از آغاز فرآیند ساخت و ساز شناسایی نموده و بازار هدف کسب و کار های ساختمانی را فراهم نماید.

مجوز ساماندهی
مجوز نماد اعتماد الکترونیک

دسترسی سریع

تماس با آجر رو آجر

فروش و پشتیانی همه روزه از ساعت 9 الی 17:30
پنج شنبه ها 9 الی 13:30