رکود بیشتر اقتصاد شکننده ترکیه بواسطه زلزله

صفحه اصلیخبررکود بیشتر اقتصاد شکننده ترکیه بواسطه زلزله
akharin ajor
تحریریه آجر رو آجر
رکود اقتصاد شکننده ترکیه

به نقل از خبرگزاری فرانسه زلزله باعث رکود بیشتر اقتصاد شکننده ترکیه می شود.

این کشور قبل از زلزله هم تورم بالایی را تجربه می کرد، اما زلزله بزرگ اخیر جان ده ها هزار نفر را گرفته و اقتصاد شکننده ترکیه را با بحران دیگری مواجه کرده است.
بر اساس گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، زلزله اخیر که در جنوب ترکیه رخ داد معضلات اقتصادی این کشور را بیشتر کرده و نگرانی‌های رئیس جمهور ترکیه در آستانه انتخابات سراسری را تشدید کرده است.

اقتصاد شکننده ترکیه و خسارات زلزله

در روز یکشنبه خبرگزاری فرانسه گزارشی در خصوص اثرات زلزله بر اقتصاد لرزان ترکیه منتشر کرد که در آن نوشته شده: ترکیه از قبل با تورم سرسام آور مبارزه می‌کرد و به متحدان ثروتمند برای سرپا نگه داشتن اقتصاد خود متکی بود، اما اینک زلزله عظیم ده‌ها هزار نفر را کشته، شهر‌ها را ویران کرده و میلیون‌ها نفر به کمک فوری نیاز دارند.
بر پایه ی این گزارش، ترکیه بعد از این زمین لرزه باید میلیارد‌ها دلار برای بازسازی ۱۱ استان جنوب شرقی که توسط زلزله اخیر مسطح شده‌اند هزینه کند. این پول باید بیش از میلیارد‌ها دلار وعده‌های انتخاباتی باشد که اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه در آستانه انتخابات مهمی که به طور آزمایشی برای ماه می‌برنامه‌ریزی شده، باشد.
کل این پول‌ها می‌تواند دو شاخص مهم رشد اقتصادی را افزایش دهد، اما مسئله اردوغان این است که ترکیه با کمبود بودجه مواجه است.

برآورد یک گروه تجاری شاخص نشان می دهد که اردوغان باید حدود ۸۴.۱ میلیارد دلار خسارت زلزله را جبران کند. برآورد‌های دیگر کارشناسان محافظه کارانه‌تر است و مجموع خسارت را نزدیک به ۱۰ میلیارد دلار نشان می دهد. در عین حال اردوغان وعده داده طی مدت یک سال خانه‌های جدیدی را برای میلیون‌ها نفر آسیب دیده فراهم کند.

اقتصاد دانی در ترکیه به نام مورات کوبیلای توضیح داد: با وجود عدم قطعیت و عوامل مختلف، مانند شرایط اقتصادی جهانی و انتظارات سیاسی داخلی، اقتصاد ترکیه احتمالا دچار رکود می‌شود یا کمتر از نرخ طبیعی خود رشد می‌کند.

طبق آخرین گزارش های سازمان حوادث غیر مترقبه ترکیه شمار قربانیان زلزله اخیر به بیش از ۴۰ هزار و ۶۸۹ نفر رسیده است.

برای اطلاع از قیمت المان های دکوراسیون کلیک کنید. 

در مورد بانک اطلاعات ساختمان سوالی دارید؟
کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند…


بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر، بازار هدف کسب و کار ساختمانی

بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر از سال  1385 فعالیت خود را در زمینه شناسایی بازار ساخت و ساز آغاز نموده است. آجر رو آجر همواره در تلاش است پروژه های ساختمانی را از آغاز فرآیند ساخت و ساز شناسایی نموده و بازار هدف کسب و کار های ساختمانی را فراهم نماید.

مجوز ساماندهی
مجوز نماد اعتماد الکترونیک