تثبیت بازار اجاره مسکن

صفحه اصلیخبرتثبیت بازار اجاره مسکن
akharin ajor
تحریریه آجر رو آجر
تثبیت بازار اجاره مسکن

تثبیت بازار اجاره مسکن را در دی ماه بر اساس بررسی های میدانی شاهد بودیم. در واقع در سه ماه فصل پاییز نرخ اجاره مسکن رو به افزایش بود اما در دی ماه بازار اجاره مسکن به تثبیت رسیده و تعداد فایل ها افزایش پیدا کرده است.

بر اساس گزارش اخبار ساختمان، بازار اجاره مسکن اخیرا کمی آرام تر از چند ماه گذشته شده است. به طوری که تعداد زیادی از مستاجران گفته اند که با فرا رسیدن اواخر سال به دلیل مشخص نبودن قیمت ها در سال آینده، مالک ها تلاش بر زودتر اجاره دادن واحدهای مسکونی خود دارند.

بالارفتن تعداد فایل های اجاره در زمستان

یکی از مشاوران املاک خیابان قزوین تهران گفته است: در ماه گذشته تعداد فایل هایی که به جهت اجاره به مشاوران داده شده است نسبت به سه ماه فصل پاییز بیشتر شده است. احتمالا دلیل آن هم این است که صاحبان خانه نگران هستند که نرخ اجاره در سال آینده تغییر نکند و یا روند نزولی داشته باشد.

به گفته ی یک مستاجر که به دنبال پیدا کردن واحد مسکونی در خیابان ولیعصر تهران می باشد، تعداد ملک ها برای اجاره در حال حاضر نسبت به فصل پاییز افزایش پیدا کرده است. به همین دلیل در بعضی محله ها قیمت ها شکسته شده است.

معمولا در نیمه دوم هر سال بازار اجاره مسکن آرام تر می باشد، اما امسال شاهد شرایط متفاوتی هستیم. به دلیل اینکه قیمت های اجاره در فصل تابستان افزایش پیدا کرد، تعداد زیادی از مستاجران صبر کردند تا در فصل پاییز جابجا شوند. این اقدامات موجب افزایش قیمت ها در بازار مسکن شد.

بنابر صحبت های کارشناسان برای کنترل و تثبیت بازار اجاره مسکن ، یکی از اقداماتی که می توان انجام داد بالا رفتن عرضه مسکن می باشد. در واقع در صورت افزایش تولید مسکن، بازار اجاره هم متاثر خواهد بود.

کمک اجرای نهضت ملی مسکن به بازار اجاره مسکن

محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس توضیح داد: بازار مسکن باید با استفاده از تولید وعرضه مسکن تقویت شود و در صورت ثبات این بازار، قطعا در کلیه ی قسمت ها بخصوص بازار اجاره تاثیر می گذارد.

رضایی در مورد الزام اجرای طرح نهضت ملی مسکن شرح داد و افزود: اگر پروژه های این طرح به مرحله افتتاح برسد روی ثبیت بازار اجاره مسکن تاثیر خواهد داشت.

حضور بخش خصوصی موجب ثبات بازار مسکن می شود

گلابچی کارشناس مسکن در این رابطه توضیح داده است: اگر بازار مسکن به کمک بخش خصوصی و دولتی از رکود خارج شود و تثبیت شود، در پی آن بازار اجاره هم تحت تاثیر قرار می گیرد و قیمت ها شکسته می شود. او ادامه داد: لازم است که دولت مجوزات لازم در جهت ساخت مسکن را به شرکت های خصوص بدهد. از آنجایی که صنعت ساختمان در اقتصاد کشور بسیار تاثیرگذار است، اگر این صنعت فعالیت موثری نداشته باشد اقتصاد با مسائل بزرگی روبرو خواهد شد.

بنا بر این گزارش، این روزها بازار مسکن نیازمند تولید بیشتر در پی اجرایی شدن وعده های دولت و همکاری بانک ها در پرداخت وام ودیعه مسکن می باشد. همچنین اگر سایر طرح ها مثل مالیات دادن واحدهای خالی به مرحله اجر برسند، در سال آینده بخصوص فصل تابستان که فصل جابجایی است، می توان نظاره گر تثبیت قیمت ها بود.

برای اطلاع از قیمت آهن آلات کلیک کنید.

در مورد بانک اطلاعات ساختمان سوالی دارید؟
کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند…


بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر، بازار هدف کسب و کار ساختمانی

بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر از سال  1385 فعالیت خود را در زمینه شناسایی بازار ساخت و ساز آغاز نموده است. آجر رو آجر همواره در تلاش است پروژه های ساختمانی را از آغاز فرآیند ساخت و ساز شناسایی نموده و بازار هدف کسب و کار های ساختمانی را فراهم نماید.

مجوز ساماندهی
مجوز نماد اعتماد الکترونیک