نحوه ی تعیین حق الزحمه مشاوران املاک تغییر می کند

صفحه اصلیخبرنحوه ی تعیین حق الزحمه مشاوران املاک تغییر می کند
akharin ajor
تحریریه آجر رو آجر
حق الزحمه مشاوران املاک

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس از بررسی طرح ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی و شیوه تعیین حق الزحمه ی مشاوران املاک در کمیسیون متبوع خود خبر داد.

به گزارش اخبار ساختمان، محمد صدیف بدری نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس در نشست کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به وضعیت نامناسب بازار اجاره بهای مسکن اشاره کرد و گفت: نبود ساز و کار مشخصی برای تعیین قیمت اجاره منجر به گرانی سرسام آور اجاره بها شده و مردم را به ویژه اقشار کم درآمد جامعه را به زحمت انداخته است از این رو طرح ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی را دستور کار امروز کمیسیون عمران قرار داده و در نشست امروز نیز بخشی از بندهای آن را بررسی کردیم.

حق الزحمه مشاوران املاک

بدری در ادامه گفت: در بندهای بررسی شده مهمترین موضوع شیوه تعیین حق الزحمه مشاوران املاک بود چرا که اگر قسمتی از قیمت مسکن تعرفه مشاوران املاک باشد آنها برای دریافت سود بیشتر به افزایش قیمت خانه دامن می زنند. به همین دلیل مقرر شد در کمیته ی تخصصی شیوه ای برای این امر طراحی شود و در جلسه بعدی کمیسیون مورد بررسی قرار بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس با اشاره به لزوم تعیین عوارض بر زمین های بایر شهری، عنوان کرد: اراضی بایر در شهرها به ویژه اراضی کاربری مسکونی و اراضی بلاتکلیف دستگاه های دولتی، از خدمات شهری شهرداری ها استفاده کرده و مشکلاتی را برای مردم و هم چنین شهرداری ها به دلیل انباشت زباله و دپوی نخاله های ساختمانی و… ایجاد می کند لذا باید تعیین تکلیف شده و تحت ساخت و ساز مسکن قرار بگیرند. از این رو مقرر شد عوارضی برای زمین های بایر شهری ایجاد شود تا شهرداری ها اراضی بایر را شناسایی کرده و عوارض مربوطه را از مالکان آنها مطالبه و هنگام نقل و انتقال اراضی حق و حقوق خود را دریافت کنند.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به مزایای دریافت عوارض از اراضی بایر شهری اظهار کرد: این امر موجب افزایش درآمد پایدار شهرداری ها و انگیزه جهت تعیین تکلیف اراضی می شود. برای نرخ عوارض در نشست کمیته بحث و بررسی صورت خواهد گرفت تا در نهایت یا درصدی از ارزش منطقه ای ملک و یا رقم کارشناسی معاملاتی باشد. این نرخ پس از تعیین در کمیته در نشست بعدی کمیسیون مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

برای اطلاع از قیمت تاسیسات مکانیکی در ساختمان کلیک کنید.

در مورد بانک اطلاعات ساختمان سوالی دارید؟
کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند…


بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر، بازار هدف کسب و کار ساختمانی

بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر از سال  1385 فعالیت خود را در زمینه شناسایی بازار ساخت و ساز آغاز نموده است. آجر رو آجر همواره در تلاش است پروژه های ساختمانی را از آغاز فرآیند ساخت و ساز شناسایی نموده و بازار هدف کسب و کار های ساختمانی را فراهم نماید.

مجوز ساماندهی
مجوز نماد اعتماد الکترونیک