کفسازی در داخل ساختمان

کفسازی
این مقاله در تاریخ ۱۴۰۲/۰۳/۳۱ بروزرسانی شده است.

کفسازی ساختمان :

کفسازی در ساختمان یکی از مقولات بسیار مهم در پروژه های عمرانی است. همانطور که بعداز اجرای یک دیوار، بر روی آن نازک کاری صورت می گیرد  بعد از تسطیح کف، باید روی آن کف سازی انجام گیرد. تا هم به دوام و هم به زیبایی آن اضافه گردد.اگر به خوبی انجام نشود،اعتبار مجری پروژه بسیار خدشه دار می شود. علاوه بر آن ممکن است به کارایی سازه نیز لطمه بزند یا در مواردی آن رابلااستفاده نماید. که در این صورت خسارات زیادی به بار می آورد.

۱.زیر سازی :

شامل دو بخش می باشد

۱- کوبیدن کف (به منظور متراکم سازی خاک).

۲-ماهیچه کشی(وقتی تاسیسات از کف می گذرد، برای جلوگیری از لگد مال شدن و تخریب آن ها باید روی آن را با ملات با سیمان پوشاند که به این کار ماهیچه کشی می گویند.)

۲. تسطیح :

در این مرحله از کف سازی تراز بندی سطوح انجام می شود.اگر کف سازی در مکانی باشد که امکان جاری شدن آب وجود دارد، باید حتماً شیب بندی مناسب برای هدایت آب صورت گردد .تسطیح کف فونداسیون نیز با استفاده از بتن مِگر انجام می شود.اگر لازم باشد از نفو  آب به زیر سطح جلوگیری شود، باید در این مرحله یا مرحله بعدی کف سازی، عایق کاری، با استفاده از قیر و گونی یا ایزوگام صورت گیرد.

۳. سنگ فرش کردن :

در این مرحله باید با ریسمان کشی کلیه سنگ فرش ها به صورت هم تراز با یکدیگر انجام شوند. تازمانی که ملات آن خود را نگرفته است نباید از روی آن ها عبور کرد. در این مرحله ظرافت کار  اهمیت دارد.برای حاشیه ها معمولا لازم است که سنگ فرش ها به صورت تکه ای استفاده شوند. که در برش سنگ هانیز باید دقت کافی انجام گیرد. درسقف های طبقات می توان از سرامیک نیز استفاده کرد اما چندان توصیه نمی شود . زیرا در صورت ضعیف بودن زیرسازی در اثر فشار ترک بر داشته یا می شکند.

انواع کفسازی ساختمان:

  1. کف سازی بر روی خاک
  2. کف سازی بین طبقات
  3. کف سازی بر روی بام

انواع مصالح مورد استفاده برای کفسازی:

۱.سرامیک و کاشی

۲.موزاییک فرش

۳.پارکِت

۴.عايق رطوبتی

۵.فوم بتن

۶.سيمان

پست قبلی

برج آزادی نماد تهران

پست بعدی

کلید و پریز

در مورد بانک اطلاعات ساختمان سوالی دارید؟
کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند…


بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر، بازار هدف کسب و کار ساختمانی

بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر از سال  1385 فعالیت خود را در زمینه شناسایی بازار ساخت و ساز آغاز نموده است. آجر رو آجر همواره در تلاش است پروژه های ساختمانی را از آغاز فرآیند ساخت و ساز شناسایی نموده و بازار هدف کسب و کار های ساختمانی را فراهم نماید.

مجوز ساماندهی
مجوز نماد اعتماد الکترونیک

دسترسی سریع

تماس با آجر رو آجر

فروش و پشتیانی همه روزه از ساعت 9 الی 17:30
پنج شنبه ها 9 الی 13:30