پروژه چند منظوره فرمانیه

پروژه چند منظوره فرمانیه

پروژه چند منظوره فرمانیه 

پروژه چند منظوره فرمانیه یکی از وسیع ترین و عمیق ترین پروژه های گودبرداری و پایدارسازی در محیط شهری می باشد. در شهریور ۹۳ عملیات ساخت ساز آغاز گردیده و در حال ساخت میباشد و مجتمع چند منظوره فرمانیـــه در زمینی به مساحت تقریبی ۵۸۰۰ مترمربع در مجاورت خیابان پاسداران و در ضلع جنوبی چهار راه فرمانیـــه واقع شده است.

با توجه به قرارگیری زمین پروژه در طرح تفضیلی شهر تهران، امکان اجرای طرح به صورت مختلط (تجاری و اداری) میسر می باشد لذا طراحی و احداث مجتمع چند منظوره با زیربنای تقریبی ۱۰۵,۰۰۰ مترمربع در برنامه کاری قرار گرفته استسازه اصلی این بنا بتن میباشد.از جمله فضاهای مد نظر جهت طراحی می توان به فضاهایی از قبیل پارکینگ ها، واحدهای تجاری، واحدهای اداری، رستوران، فست فود و فودکورت و… اشاره کرد.

وجود ساختمانهای مسکونی متعدد و بلند مرتبه، خیابانهای پر تردد فرمانیه و آقایی در مجاورت پروژه به همراه عمق زیاد گودبرداری (حدود ۴۶ متر) از ویژگیهای خاص این پروژه می باشد. از سوی دیگر بالا بودن سفره های معلق آب زیرسطحی به همراه لایه بندی متنوع خاک در سطح گسترده پروژه، ضرورت به کارگیری روشهای متعدد پایدارسازی نظیر انکراژ، شمعهای فولادی و شمعهای بتنی را دو چندان کرده است.

از نکات حائز اهمیت این پروژه، پایدارسازی سه وجه از توده خاک (دو کنج بیرونی نزدیک) در دیواره شرقی بوده که ضمن حساسیت بالا در مدل سازی و طراحی، دقت و کیفیت بالای اجرای المان  پایدارسازی را ایجاب نموده است.

موقعیت جغرافیای :

ورودی‌های اصلی پروژه در حال ساخت با توجه به امکان دسترسی سایت، از دو بخش جنوبی (خیابان شهید لواسانی) و بخش شرقی (خیابان شهید آقایی) پیش‌بینی گردیده و با استفاده از اختلاف ارتفاع موجود در سایت، دسترسی‌ها از دو طبقه متفاوت انجام شده است. بدین ترتیب که قسمت جنوبی ورودی اصلی تجاری در تراز طبقه همکف آن و ورودی غربی در تراز طبقه اول تجاری و همچنین هم‌سطح با ورودی ساختمان‌های اداری است .

بخش تجاری مجموعه جند منظوره فرمانیه :

بخش تجاری این مجتمع تجاری در حال ساخت مانند یک سکو و با حجم ساده به‌صورت تختگاه با پوشش سبز، کاملاً با محیط اطراف خود ترکیب شده است و مسیر پیاده تجهیز شده در دو طرف آن تراز ورودی و به عبارتی بخش جنوبی را به سطوح باز فوقانی متصل می‌نماید.

بدین ترتیب که مسیر پیاده غربی که طولانی‌تر است تا سقف تجاری سوم و در واقع سکوی اصلی و مسیر پیاده شرقی که کوتاه‌تر است تا تراز تجاری طبقه اول و حیاط ورودی واحدهای اداری ادامه دارد. در جرم‌گذاری بخش اداری با توجه به مرتفع بودن آن سعی شده که در بخش میانی سایت و با فاصله از بافت مسکونی اطراف جانمایی شود. همچنین توجه به فضاسازی‌های داخلی و پرهیز از حجیم شدن آن مدنظر بوده است .

با توجه به برنامه اولیه طرح در رابطه با قابلیت تفکیک در زمین طرح، یک بخش از اداری‌ها نیز در زمین شهرداری جانمایی گردیده است که بتواند خواسته کارفرما مبنی بر فازبندی پروژه را تأمین کند.

در طبقات این پروژه تجاریدسترسی‌های اصلی عمودی شامل پله‌های برقی و آسانسورهای پانورامیک در مجاورت وید مرکزی  و در امتداد شمالی ‌جنوبی قرار گرفته‌اند و راهروهای فرعی در ابتدا و انتهای وید مرکزی جانمایی شده‌اند که به پله‌های اضطراری منتهی می‌گردند.

در طراحی وید مرکزی تجاری سعی شده با ایجاد فضای باز و بسته در نتیجه تنوع روشنایی و همچنین با استفاده از تنوع فرم‌های بدنه وید، فضای منحصر به‌فردی در دل مجموعه به‌وجود آید.

حیاط مرکزی ورودی ساختمان‌های اداری نیز در بخش میانی این امتداد مرکزی قرار گرفته و دسترسی‌های عمودی ساختمان‌های اداری نیز در چهارگوشه این حیاط واقع شده است.

بخش اداری :

آسانسور بخش اداری در عبور از طبقات تجاری از مجاورت وید اصلی عبور می‌کنند و امتداد بصری آن‌ها با این فضا حفظ می‌شود. بخش شمال‌شرقی سایت و در واقع زمین شهرداری با یک تغییر زاویه به امتداد عرضی انتهایی استخوا‌ن‌بندی طرح متصل شده و ساختمان اداری در روی آن طراحی گردیده است و لابی اداری نیز از مسیر کوچه‌ مانند منتهی به حیاط ورودی اداری دسترسی می‌گیرید. بدین ترتیب این بخش قابلیت اجرای مجزا از بخش اصلی را خواهد داشت.

پارکینگ :

توزیع طبقات پارکینگ با توجه به ماندگاری استفاده‌کنندگان و زمان‌های استفاده به‌شرح زیر پیشنهاد شده است:

زیرزمین دوم برای استفاده‌ از مشتریان هایپرمارکت به همراه امکانات جنبی مورد نیاز آن‌ها شامل ایستگاه تاکسی و فضای انتظار برای سوار شدن، محل سواره و پیاده کردنو بخش‌های مختلفی برای نگهداری چرخ‌های خرید  .

زیرزمین‌های سوم و چهارم برای مشتریان بخش‌های تجاری و بخشی هم برای مراجعه‌کنندگان به بخش فرهنگی، زیرزمین‌های ششم و هفتم برای مالکین تجاری.

زیرزمین‌های بعدی برای بخش اداری پیشنهاد شده است، به این ترتیب که زیرزمین هشتم برای مراجعین اداری و زیرزمین‌های نهم و دهم که با توجه به طراحی دقیق پارکینگ لزوم اضافه شدن آن نسبت به برنامه اولیه مطرح شد، برای مالکین اداری که احتیاج به فضای خصوصی تر و تفکیک شده تری دارند.

پست قبلی

دیوار سبز یا گرین وال

پست بعدی

اطلس پلازا

در مورد بانک اطلاعات ساختمان سوالی دارید؟
کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند…


بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر، بازار هدف کسب و کار ساختمانی

بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر از سال  1385 فعالیت خود را در زمینه شناسایی بازار ساخت و ساز آغاز نموده است. آجر رو آجر همواره در تلاش است پروژه های ساختمانی را از آغاز فرآیند ساخت و ساز شناسایی نموده و بازار هدف کسب و کار های ساختمانی را فراهم نماید.

مجوز ساماندهی
مجوز نماد اعتماد الکترونیک

دسترسی سریع

تماس با آجر رو آجر

فروش و پشتیانی همه روزه از ساعت 9 الی 17:30
پنج شنبه ها 9 الی 13:30