دیوار سبز یا گرین وال

دیوار سبز

گرین وال 

دیوارسبز کابلی نوعی از دیوارسبز می باشد که زیبایی خیره کننده ای دارد و به صورت عمودی توسط کابل ها در فضا های مختلف نصب می گردد توجه به گل و گیاه همواره در بین ما ایرانی ها وجود داشته است. البته این موضوع تنها مختص ما نیست و در هر فرهنگی گیاهان مورد توجه هستند و هر کسی سعی می کند به نحوی از زیبایی و فواید آن ها استفاده کند.

همین موضوع سبب شده اسباب و وسایل و ابزار های استفاده از زیبایی گیاهان هم روز به روز بیشتر شود و در طراحی و دکوراسیون داخلی  شهر ها از گیاهان به عنوان یک عنصر اصلی استفاده شود. یکی از سازه هایی که موجب نمایش گیاهان به بهترین شکل می شود و فضایی خیره کننده ایجاد می کند.

مزایا استفاده از سیستم دیوار سبز کابلی :

۱-هزینه اجرایی مناسب و به صرفه برای دیوارهای بزرگ

۲- تنوع طراحی و مدرن بودن سبک کار

۳- سرعت اجرای بالای به دلیل دپو تعداد بالای فلاورباکس های بستر کاشت و سرعت اجرایی بالا در نصب

سازه اصلی دیوار سبز کابلی در نما :

در برخی پروژه ها به سادگی طراحی یک دیوار سبز کابلی در محوطه و یا حیاط ویلاها نیست. برای ایجاد نمای ساختمان نیاز به سازه ای قوی تر داریم. سیستم های کابلی که به منظور استفاده در نماهای سبز با سطح وسیع میباشند، سیستم نمای کابلی و کششی نام دارد. دیوار سبز کابلی کششی می تواند فضاهایی مانند: دیواره ساختمانهای ی چون پارکینگ ها، ساختمان های اداری، فضاهای عمومی و فضاهای مسکونی بزرگ را بپوشانند.

کابل های عمودی شکل در قاب های فلزی روی سطح دیوار ها نصب می شوند و دیوار سبز را ایجاد می کنند. این کابل ها باید ضد زنگ باشند تا با گذشت زمان و شرایط محیطی آسیب نبینند. گیاهانی که رونده هستند و سنگین روی این کابل های فلزی هدایت می شوند و در نتیجه دیواری با نمای گل و گیاه پدید می آورند که به آن دیوار سبز کابلی گویند.

در ساختار دیوار های سبز کابلی توپی های فولادی وجود دارد که روی دیوار برای عبور کابل ها نصب شده اند. فاصله این توپی ها از یکدیگر اهمیت فراوانی دارد و بسته به گیاهی که می خواهیم روی دیوار استفاده کنیم باید به نحوه قرار گرفتن آن ها توجه کرد.

اگر گیاهان مورد استفاده وزن شان سنگین باشد معمولا فاصله توپی ها از یکدیگر ۵۰ سانتی متر است اما برای گیاهان معمولی و سبک فاصله ۱۵ تا ۳۰ سانتی متری کافی می باشد. کابل ها را می توان افقی، عمودی و یا به شکل ضربدر به دیوار متصل کرد و محدودیتی در این باره وجود ندارد.

گیاهان مناسب برای دیوار سبز کابلی :

برای استفاده از گیاهان محدودیتی وجود ندارد اما بهتر است از گیاهانی استفاده شود که به آب کمتری نیاز دارند و هم چنین نباید از رشد گیاهان هم غافل باشید. پس حتما با توجه به ارتفاع دیوار و رشد گیاهان توجه شود. ریشه گیاهان مورد استفاده هم اهمیت فراوانی دارد. برای این منظور بهتر است گیاهانی را انتخاب کنید که ریشه های کوچکی دارند .

کاربرد دیوار سبز کابلی :

دیوار سبز کابلی هم در داخل خانه و هم در بیرون و فضای شهری کاربرد دارد. مثلا در نمای ساختمان ها می توان از این ایده زیبا استفاده کرد که به زیبا شدن شهر هم کمک می کند و منظره فوق العاده ای را می سازد. در داخل خانه هم می توانید دیواری را به این ایده اختصاص دهید و یا مثلا برای جدا کردن قسمتی از قسمت دیگر در خانه به جای پارتیشن بندی های چوبی از دیوار های سبز استفاده کنید تا زیبایی را چندین برابر کند.

سیستم آبیاری دیوار سبز کابلی :

سیستم مناسب آبیاری را با توجه به نوع گیاهان و بودجه شما طراحی شود. دیوار سبز کابلی منزلتان را با دست، آبیاری قطره ای و سیستم های هوشمند آبیاری کنید. باتوجه به اینکه دیوار سبز به عنوان فن آوری زیست محیطی مطرح می باشد، بهتر است امکـان ذخیـره سازی آب باران، استفاده مجدد از آب بازیافتی و استفاده از آب غیر شـرب در سیسـتم آبیـاری در نظر گرفته شود.

طراحی سیستم آبیاری در دیوارهای سبز کابلی باید به گونه ای باشد که آسیبی به نمـا و سـازه بنـا وارد نیـاورد. لوله های افقی و عمودی آبیاری علاوه بـر دسترسـی آسـان از بیـرون دیده نشوند تا زیبایی کار حفظ شود.

پست قبلی

گچ

پست بعدی

پروژه چند منظوره فرمانیه

در مورد بانک اطلاعات ساختمان سوالی دارید؟
کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند…


بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر، بازار هدف کسب و کار ساختمانی

بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر از سال  1385 فعالیت خود را در زمینه شناسایی بازار ساخت و ساز آغاز نموده است. آجر رو آجر همواره در تلاش است پروژه های ساختمانی را از آغاز فرآیند ساخت و ساز شناسایی نموده و بازار هدف کسب و کار های ساختمانی را فراهم نماید.

مجوز ساماندهی
مجوز نماد اعتماد الکترونیک

دسترسی سریع

تماس با آجر رو آجر

فروش و پشتیانی همه روزه از ساعت 9 الی 17:30
پنج شنبه ها 9 الی 13:30