تکمیل ۶۶۰ پروژه محلات هدف بازآفرینی نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است

صفحه اصلیخبرتکمیل ۶۶۰ پروژه محلات هدف بازآفرینی نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است
akharin ajor
تحریریه آجر رو آجر
تکمیل ۶۶۰ پروژه

معاون وزیر راه و شهرسازی: ۵۶۵ پروژه روبنایی، زیربنایی و فضای شهری در سال گذشته تکمیل شد/تکمیل ۶۶۰ پروژه محلات هدف بازآفرینی نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است.

محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه تصویب صورت‌های مالی طرح تملک دارایی‌های سرمایه‌ای شرکت در سال ۱۴۰۰ در مجمع عمومی صاحبان سهام شرکت با تاکید بر اینکه بازآفرینی یک مفهوم ترکیبی است که تمامی مفاهیم و موضوعات کالبدی از جمله مسکن، خدمات، اجتماع و توجه به محلات را در خود دارد گفت: مرمت بناهای تاریخی، سنگفرش کردن کوچه‌ها، ایجاد فضاهای اجتماعی شهری، آسفالت کوچه‌ها، احداث مدرسه، احداث درمانگاه، احداث ورزشگاه، احداث کلانتری همراه با احداث مسکن و نوسازی در بافت‌های فرسوده و محلات هدف بازآفرینی شهری از جمله اقداماتی است که شرکت بازآفرینی شهری ایران انجام می‌دهد.

آئینی گفت: بودجه سالانه شرکت بازآفرینی شهری ایران برای مدیریت تمامی این اقدامات در سطح کشور و همچنین اداره شرکت بازآفرینی شهری ایران ۱۲۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ بوده است، که شرکت بازآفرینی ایران توانسته با کم‌ترین بیش از ۸ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای بازآفرینی محلات هدف کارسازی کند.

۵۶۵ پروژه روبنایی، زیربنایی و فضای شهری در سال گذشته تکمیل شد

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در سال مالی گذشته شرکت بازآفرینی شهری توانست ۵۶۵ پروژه را در ۳۵ استان، ۱۱۰ شهر و ۱۷۹ محله با اعتبار یک هزار و ۶۴۵ میلیارد تومان به سرانجام و تسویه حساب برساند که جزئیات این پروژه ها شاملِ تعداد ۴۲ پروژه در ۱۰ استان آموزشی، ۲۸ پروژه در ۱۰ استان ورزشی و چندمنظوره، تعداد ۳۰ پروژه در ۸ استان بهداشتی-درمانی، تعداد ۴۰ پروژه در ۱۱ استان خانه محله، کتابخانه و فرهنگی، تعداد ۹۷ پروژه در ۸ استان احیا و بهسازی بناهای تاریخی، تعداد ۴ پروژه در ۲ استان انتظامی است. همچنین ۴۰ پروژه در ۱۰ استان پارک و فضای باز شهری، ۲۰۳ پروژه در ۲۶ استان ساماندهی و بهسازی معابر و ۱۰۱ پروژه در ۱۸ استان خدمات زیربنایی (آب، فاضلاب، برق و ساماندهی مسیل) است.

وی توضیح داد: در سال مالی گذشته از ۵۶۵ پروژه ای که به سرانجام رسید عملیات اجرایی ۲۵۵ پروژه به اتمام رسید و بیش ۳۰۰ پروژه نیز تسویه مطالبات باقیمانده با پیمانکارانی بود که با شرکت بازآفرینی شهری ایران همکاری داشتند.

تکمیل ۶۶۰ پروژه محلات هدف بازآفرینی نیازمند ۲ هزار میلیاردتومان اعتبار است

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه گفت: برای تکمیل ۶۶۰ پروژه که اکنون باقیمانده و در دست احداث است شرکت بازآفرینی شهری ایران نیاز به ۲ هزار میلیاردتومان اعتبار دارد. به گفته مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، از ۶۶۰ پروژه‌ای که در سال جاری در برنامه تکمیل قرار دارد حدود ۲۳۰ پروژه، از جمله پروژه‌هایی است که در حال تکمیل است و میانگین پیشرفت آنها ۵۲ درصد است و حدود ۸۵ پروژه نیز بدون قرارداد است که با این حساب، شرکت ۳۱۵ پروژه برای تکمیل دارد. ۳۳۵ پروژه نیز در مرحله تسویه با پیمانکاران قرار دارد. تلاش می‌کنیم تا در سال مالی آتی این تعداد پروژه را تکمیل و به اتمام برساند که ۲ هزار میلیاردتومان برای تکمیل آنها سرمایه نیاز است.

در مورد بانک اطلاعات ساختمان سوالی دارید؟
کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند…


بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر، بازار هدف کسب و کار ساختمانی

بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر از سال  1385 فعالیت خود را در زمینه شناسایی بازار ساخت و ساز آغاز نموده است. آجر رو آجر همواره در تلاش است پروژه های ساختمانی را از آغاز فرآیند ساخت و ساز شناسایی نموده و بازار هدف کسب و کار های ساختمانی را فراهم نماید.

مجوز ساماندهی
مجوز نماد اعتماد الکترونیک