پرداخت تسهیلات ۲۵۰ و ۳۰۰ میلیون تومانی به مناطق زلزله زده

صفحه اصلیخبرپرداخت تسهیلات ۲۵۰ و ۳۰۰ میلیون تومانی به مناطق زلزله زده
akharin ajor
تحریریه آجر رو آجر
پرداخت تسهیلات-زلزله

به گفته ی معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تسهیلات ۲۵۰ و ۳۰۰ میلیون تومانی به واحدهای روستایی و شهری زلزله‌زده پرداخت می‌شود.

معاون امور بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص اتمام آواربرداری ها تا پایان سال جاری توضیح داد و گفت: هم‌اکنون پرداخت تسهیلات برای واحدهای تعمیری آغاز شده است و تلاش می کنیم تا واحدهای مسکونی زلزله زده در نیمه اول سال آتی تکمیل شود.

مجید جودی معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در نشست با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی شرح داد: آواربرداری در مناطق زلزله‌زده با وجود بارش برف در حال انجام است. همچنین با توجه به اینکه مصوبه دولت برای پرداخت تسهیلات به زلزله زدگان تصویب شده انتظار می‌رود تا روند بازسازی تسریع شود.

وی افزود: طبق مصوبه دولت مقرر شده تا به هر واحد روستایی تخریب شده ۲۵۰ میلیون تومان و به هر واحد شهری تخریب شده ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات با سود ۵ درصد پرداخت شود. همچنین بلاعوض های مصوب شده که شامل اسکان موقت، معیشتی و مسکن است برای هر واحد ۱۱۰ میلیون تومان تعیین شده است.

برنامه بنیاد برای تکمیل واحدهای زلزله زده خوی در نیمه اول سال آتی

مجید جودی خبر اسکان زلزله زدگان شهری در چادر را داد و گفت: هم‌اکنون پرداخت تسهیلات برای واحدهای تعمیری آغاز شده است و تلاش می کنیم تا واحدهای مسکونی زلزله زده در نیمه اول سال آتی تکمیل شود.

وی افزود: هم‌اکنون ستادهای معین آذربایجان‌شرقی، اردبیل و زنجان در استان آذربایجان غربی مستقر هستند و عملیات آواربرداری در حال انجام است. پیش‌بینی می‌شود با توجه به ابلاغ تسهیلات از سوی دولت و همچنین استقرار نیروها و ماشین‌آلات در مناطق زلزله زده، کارآواربرداری و تعمیر واحدهای همراه با بازسازی با سرعت مناسب‌تری انجام شود.

لازم به ذکر است که زلزله ی خوی در تاریخ هشتم بهمن ماه ۱۴۰۱ در عمق ۷ کیلومتری زمین و در ۶ کیلومتری خوی رخ داد که خسارات مالی و جانی بر جای گذاشت. این زلزله با قدرت ۵.۹ ریشتر، ۱۷۵۰ واحد مسکونی را تخریب کرد که نیازمند بازسازی شده است و ۷ هزار و ۵۰۰ واحد به دلیل آسیب نیاز به تعمیرات دارند.

برای اطلاع از قیمت شیرآلات ساختمانی کلیک کنید.

در مورد بانک اطلاعات ساختمان سوالی دارید؟
کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند…


بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر، بازار هدف کسب و کار ساختمانی

بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر از سال  1385 فعالیت خود را در زمینه شناسایی بازار ساخت و ساز آغاز نموده است. آجر رو آجر همواره در تلاش است پروژه های ساختمانی را از آغاز فرآیند ساخت و ساز شناسایی نموده و بازار هدف کسب و کار های ساختمانی را فراهم نماید.

مجوز ساماندهی
مجوز نماد اعتماد الکترونیک