خرید مسکن با دریافت اوراق تسهیلات مسکن

صفحه اصلیخبرخرید مسکن با دریافت اوراق تسهیلات مسکن
akharin ajor
تحریریه آجر رو آجر
اوراق تسهیلات مسکن

به گفته ی علی عسکری سرپرست بانک مسکن امکان خرید مسکن در شهرهای کوچک با دریافت اوراق تسهیلات مسکن فراهم شده است. به شکلی که متقاضیان با مبلغ ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان می توانند خرید مسکن انجام دهند.

بر اساس گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی و پایگاه خبری بانک مسکن، سرپرست بانک مسکن در خصوص اوراق تسهیلات مسکن و ارائه برنامه های این بانک گفت: بانک ها نباید به سمت دلالی مسکن بروند. در صورتی که در حوزه ی مسکن، بانک ها در بخش تولید و عرضه اقدام داشته باشند زمینه ساز توسعه می شود ولی در حال حاضر شاهد واسطه گری برخی از بانک ها هستیم.

عسکری ادامه داد: نوعی از سرمایه گذاری بانک ها در زمینه ی سرمایه گذاری مولد و تولیدی می باشد که این بخش لازم الاجرا است. ولی اگر بانک‌ها منابع خود را در سوداگری مسکن بیاورند اشتباه است.

اوراق تسهیلات مسکن

او در خصوص وام مسکن گفت: تا چندی پیش امکان دریافت ۸۰ میلیون تومان تسهیلات با ۴۰ میلیون تومان سپرده گذاری و دریافت ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات با خرید اوراق بهادار وجود داشت. اما هم اکنون با توجه به افزایش قیمت مسکن و ساخت آن در کلانشهرها، متقاضیان نمی‌توانند با این میزان تسهیلات مسکن خریداری کنند.

او همچنین اشاره کرد که به دلیل بالا رفتن قیمت مسکن تعداد مراجعه برای اوراق تسهیلات مسکن کم شده است و برخی سپرده هایشان را پس گرفتند.

بر اساس گفته ی علی عسکری، امکان دریافت تسهیلات چندین برابری با ورود اوراق تسه در بانک مسکن برای متقاضیان وجود دارد. این امر در شهرستان ها زمینه ساز خرید مسکن می شود و همچنین با خرید اوراق، متقاضیان می توانند در شهرهای کوچک خانه خریداری کنند.

وی ادامه داد: چند نوبت از طرح خرید متری مسکن عملیاتی شده است. متوسط قیمت مسکن ۴۰ میلیون تومان است و در صورت مشارکت متقاضیان در این طرح می توانند ۱۰ تا ۲۰ متری خریداری کنند ولی صاحب خانه نمی شوند.

بخش دیگری از صحبت های عسکری در رابطه با عمل نکردن برخی بانک ها به تکالیف مربوط به پرداخت تسهیلات فرزند آوری و ازدواج بود.

در نهایت او اشاره کرد: تلاش کرده ایم که منابع و مصارف را تراز کنیم و از طریق بین بانکی منابع قرض کنیم و کنترل و خلق پول نکنیم که باعث افزایش پایه پولی شود.

برای اطلاع از قیمت سنگ ساختمانی کلیک کنید.

در مورد بانک اطلاعات ساختمان سوالی دارید؟
کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند…


بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر، بازار هدف کسب و کار ساختمانی

بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر از سال  1385 فعالیت خود را در زمینه شناسایی بازار ساخت و ساز آغاز نموده است. آجر رو آجر همواره در تلاش است پروژه های ساختمانی را از آغاز فرآیند ساخت و ساز شناسایی نموده و بازار هدف کسب و کار های ساختمانی را فراهم نماید.

مجوز ساماندهی
مجوز نماد اعتماد الکترونیک