تحویل واحدهای مسکن مهر و شوک بر بازار اجاره

صفحه اصلیخبرتحویل واحدهای مسکن مهر و شوک بر بازار اجاره
akharin ajor
تحریریه آجر رو آجر
مسکن مهر

درحالی نماینده مجلس از “شوک مثبت” بر بازار مسکن در نتیجه افتتاح واحدهای مسکن مهر خبر داده که معاون وزیر راه و شهرسازی نیز گفت: تحویل ۲۰هزار مسکن مهر شوک مثبت و خوبی را برای بازار اجاره به دنبال دارد.

به گزارش اخبار ساختمان، اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر لزوم پیشگیری تاثیرپذیری بازار مسکن از نوسانات ارزی گفته است: رشد قیمتی تا زمانی که بین عرضه و تقاضای مسکن در بازار تعادل نباشد، اتفاق نخواهد افتاد و همچنین بازار آماده تاثیرپذیری از نوسانات اقتصادی شده و جو روانی در جامعه نیز بر قیمت ها اثرگذار خواهد شد.

شاکری بیان کرد: با توجه به اینکه در ماه های اخیر اتفاق خاصی در بازار از جمله نرخ نهاده های ساختمانی نیوفتاده اما رشد قیمت در مسکن اتفاق افتاد که بخش زیادی از آن ناشی از جو روانی موجود در جامعه است.

وی با اشاره به اینکه مسکن یک کالای سرمایه ای است که از نوسانات اقتصادی تاثیر می گیرد، گفت: دولت باید مسکن های در حال ساخت را در زمان زودتری به مردم تحویل دهد. این امر موجب کاهش قیمت می شود و در کنار این موضوع به مدیریت نوسانات اقتصادی در بازارهای طلا، سکه و ارز بپردازد.

مسکن مهر

شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: همانگونه که بارها به وزارت راه و شهرسازی نیز تاکید کردیم باید مساکن مهری که مدت ها از زمان تحویل آنها گذشته تکمیل و به مردم تحویل تا شوک مثبتی به بازار مسکن وارد شود.

حدود ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر در سراسر کشور نیمه تمام وجود دارد که براساس آمار منتشر شده از سوی وزارت راه و شهرسازی به دلایل متعددی از جمله کمبود منابع مالی، مشکلات مربوط به تعاونی ها و … تاکنون به اتمام نرسیده اند.

بخشی از این واحدها در شهرهای جدید اطراف تهران واقع شده اند. در همین حال معاون راه و شهر سازی خبر داد که تا پایان سال ۵۰ درصد مساکن مهر نیمه تمام شهرهای جدید تحویل داده می شود و در گفت: تا پایان سال ۲۰ هزار واحد از مساکن مهر تحویل متقاضیان می شود.

علیرضا جعفری گفت: زمانی که به شهرهای جدید آمدم، حدود ۶۰ هزار واحد نیمه تمام مسکن مهر در شهرهای جدید سراسر کشور داشتیم. طی ماه های اخیر با برنامه ریزی های انجام شده تاکنون ۱۰ هزار واحد این تعداد تکمیل و تحویل متقاضیان شده است.

وی افزود: تا آخر امسال نیز ۲۰ هزار واحد نیمه تمام دیگر مسکن مهر شهرهای جدید با برنامه ریزی های صورت گرفته به متقاضیان تحویل داده می شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران با بیان “به این ترتیب ۵۰ درصد از واحدهای نیمه تمام شهرهای جدید تحویل می شود” گفت: با توجه به وضعیت بازار مسکن، افتتاح و تحویل این واحدها تغییر مثبت و خوبی در بازار اجاره بها خواهد داشت.

وی در ادامه گفت: بیشتر واحدهایی که تا این لحظه تکمیل و تحویل شده و واحدهایی که قرار است تا اخر امسال تحویل شود مربوط به شهرهای پردیس، هشتگرد و پرند است.

برای اطلاع از قیمت آهن آلات کلیک کنید.

در مورد بانک اطلاعات ساختمان سوالی دارید؟
کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند…


بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر، بازار هدف کسب و کار ساختمانی

بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر از سال  1385 فعالیت خود را در زمینه شناسایی بازار ساخت و ساز آغاز نموده است. آجر رو آجر همواره در تلاش است پروژه های ساختمانی را از آغاز فرآیند ساخت و ساز شناسایی نموده و بازار هدف کسب و کار های ساختمانی را فراهم نماید.

مجوز ساماندهی
مجوز نماد اعتماد الکترونیک