آسیب دیدن ۳۰ میلیون نفر از مردم ترکیه در زلزله

صفحه اصلیخبرآسیب دیدن ۳۰ میلیون نفر از مردم ترکیه در زلزله
akharin ajor
تحریریه آجر رو آجر
زلزله ترکیه

به گفته ی رئیس جمهور ترکیه دست کم ۳۰ میلیون نفر از مردم این کشور در مناطق جنوبی ترکیه بر اثر زلزله آسیب دیده اند.

بر اساس گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه امروز سه‌شنبه توضیح داد که ۳۰ میلیون نفر از مردم این کشور با وقوع زلزله‌ اخیر دچار صدمه و آسیب شده‌اند.
او ادامه داد: این فاجعه اهمیت همبستگی جهانی را نشان دهد و دیدیم که دست‌های خیرخواهانه از سراسر جهان به سمت ما دراز شد.

مراد قوروم، وزیر محیط زیست و شهرسازی ترکیه در نشستی خبری در شهر غازیانتپ که در جنوب ترکیه واقع شده گفت: در ۱۰ استان زلزله زده ۴۱ هزار و ۷۹۱ ساختمان را پیدا کردیم که فرو ریخته‌اند، یا باید تخریب شوند یا غیرقابل سکونت هستند. او همچنین گفت که برآورد خسارات در ۱۰ استان زلزله زده ترکیه طی این هفته تمام می‌شود.

وضعیت اضطراری در ترکیه بر اثر زلزله

مدیریت مرکز حوادث اضطراری ترکیه (آفاد) روز دوشنبه اطلاع داد که تعداد جانباختگان زلزله به ۳۱۶۴۳ نفر و افراد مصدوم به ۸۰ هزار و ۲۷۸ نفر افزایش یافته است. مقامات این سازمان همچنین اعلام کردند از زلزله بیش از ۷ ریشتری هفته پیش تاکنون ۲۷۲۴ پس‌لرزه در نقاط مختلف ترکیه ثبت شده است.

در پی وقوع زلزله در مناطق جنوبی ترکیه، اردوغان دستور اعلام وضعیت اضطراری در ۱۰ استان را صادر کرد که از چهارشنبه گذشته اجرایی شده است. این استان‌ها شامل آدانا، آدیامان، دیاربکر، غازیانتپ، قهرمان مرعش، کیلیس، مالاتیا، عثمانیه، هاتای و سانلیورفا می شود.
اعلام وضعیت اضطراری در منطقه‌ای موجب می شود اختیارات مقامات محلی و نهادهای مجری قانون افزایش پیدا کند و دولت نیز بتواند برای پیشبرد بهتر امور، اجرای برخی قوانین در این مناطق را تعلیق کند و یا قوانین جدید وضع کند.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از مؤسسه لرزه‌نگاری آمریکا زلزله ی بزرگی که بامداد دوشنبه در مناطق جنوبی ترکیه و شمال سوریه به وقوع پیوست، با شدت ۷.۹ ریشتر بود. اما مدیریت اضطراری و بلایای طبیعی ترکیه تائید کرد که زمین لرزه‌ای به بزرگی ۷.۴ ریشتر منطقه پازاردیک کوهرامانماراش در جنوب ترکیه را لرزاند. این سازمان ترکیه‌ای در بیانیه‌ای دوم خود اعلام کرد بزرگی این زمین‌لرزه ۷.۷ ریشتر بوده است.

هم‌ زمان خبرنگار المیادین هم اعلام کرد که ساکنان استان‌های لاذقیه، حلب و حمص، تا دمشق در سوریه بزرگی این زلزله را احساس کردند. گفته شده در ساعات بامدادی، تعداد زیادی از ساکنان دمشق و استان‌های لاذقیه، حلب و حمص از ترس ترک خوردگی یا ریزش به خیابان‌ها آمدند..

برای اطلاع از قیمت سنگ ساختمانی کلیک کنید.

در مورد بانک اطلاعات ساختمان سوالی دارید؟
کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند…


بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر، بازار هدف کسب و کار ساختمانی

بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر از سال  1385 فعالیت خود را در زمینه شناسایی بازار ساخت و ساز آغاز نموده است. آجر رو آجر همواره در تلاش است پروژه های ساختمانی را از آغاز فرآیند ساخت و ساز شناسایی نموده و بازار هدف کسب و کار های ساختمانی را فراهم نماید.

مجوز ساماندهی
مجوز نماد اعتماد الکترونیک