طرح جدید کمیسیون ماده پنج و تعریض معابر

صفحه اصلیخبرطرح جدید کمیسیون ماده پنج و تعریض معابر
akharin ajor
تحریریه آجر رو آجر
تعریض معابر

به گفته‌ی رئیس دبیرخانه کمیسیون های تخصصی اداره کل راه و شهرسازی استان قم تعریض معابر بزرگ ترین مزیت طرح جدید کمیسیون ماده پنج است.

رئیس دبیرخانه کمیسیون های تخصصی اداره کل راه و شهرسازی استان قم توضیح داد: بافت تاریخی مصوب ۳۱۵ هکتار مساحت دارد اما در طرحی که میراث فرهنگی به عنوان طرح بافت تاریخی آورده بود مساحت بیشتر بود و مورد قبول کمیسیون ماده پنج قرار نگرفت.

بر اساس گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قم)، جلال حقیقی در گفت‌و‌گو با خبرنگاران گفت: میراث فرهنگی قم ۶۷۵ خانه را به عنوان خانه تاریخی به کمیسیون ماده پنج استان قم به عنوان خانه های با ارزش معرفی کرده بود. در جلسه آخر کمیسیون قرار شد هیات سه نفره ای از میراث فرهنگی، راه و شهرسازی و شهرداری از این تعداد خانه بازدید کنند.

او افزود: این هیات سه نفره از خانه ها بازدید کردند و در نهایت حدود ۴۰۰ خانه با ارزش میراث فرهنگی احصا شد و کمیسیون ماده پنج آن ها را به عنوان خانه با ارزش تایید کرد.

حقیقی در خصوص غیرمجاز بودن ساخت ساختمان بلند در بافت تاریخی اظهار کرد: در مورد ۴۰۰ خانه مصوب شده با ارزش، ساخت و سازها در حاشیه آن ها مطابق با ضابطه بافت تاریخی انجام می شود اما در بقیه نقاط طبق طرح تفصیلی شهر قم عمل می شود بدان معنا که در برخی نقاط ساخت و ساز با تراکم کم خواهد بود،‌ در برخی نقاط ویلایی احداث می شود و در برخی مکان ها اجازه احداث طبقه بیشتر را شاهد هستیم.

تعریض معابر

رئیس دبیرخانه کمیسیون های تخصصی اداره کل راه و شهرسازی استان قم درباره‌ی بزرگ ترین مزیت تصمیم جدید در مورد بافت تاریخی شهر قم توضیح داد: زمانی که در محدودیت ۳۱۵ هکتار بودیم هر اقدامی که می خواست در این نقاط انجام بشود نیاز به مجوز میراث فرهنگی داشت و گرفتن مجوز بسیار دشوار بود اما اکنون اتفاق خوب در مصوبه جدید این است که معابر که جزو چالش ها و مطالبات اصلی مردم بود را می توان با آسانی بیشتری تعریض کرد، چراکه در حال حاضر بسیار باریک هستند و رفت و آمد خودرو در آن ها بسیار دشوار است و نیاز به مجوز میراث فرهنگی ندارد.

برای اطلاع درخصوص روش صنعتی سازی در ساخت و ساز این مقاله را مطالعه بفرمایید.

در مورد بانک اطلاعات ساختمان سوالی دارید؟
کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند…


بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر، بازار هدف کسب و کار ساختمانی

بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر از سال  1385 فعالیت خود را در زمینه شناسایی بازار ساخت و ساز آغاز نموده است. آجر رو آجر همواره در تلاش است پروژه های ساختمانی را از آغاز فرآیند ساخت و ساز شناسایی نموده و بازار هدف کسب و کار های ساختمانی را فراهم نماید.

مجوز ساماندهی
مجوز نماد اعتماد الکترونیک