افزایش قیمت مسکن متری ۱۸ میلیون تومان در پایتخت طی یک سال و نیم

صفحه اصلیخبرافزایش قیمت مسکن متری ۱۸ میلیون تومان در پایتخت طی یک سال و نیم
akharin ajor
تحریریه آجر رو آجر
افزایش قیمت مسکن

در کنار وعده دولت سیزدهم در خصوص ساخت چهار میلیون واحد مسکونی طی ۴ سال، شاهد افزایش قیمت مسکن در طی یک سال و نیم فعالیت اخیر دولت هستیم. این امر موجب شده است که امکان خرید واحد مسکونی برای خانوارهای ایرانی بیش از پیش دشوار گردد.

بر اساس گزارش خبرآنلاین، آخرین بررسی‌ ها نشان می‌دهد در طی مرداد ماه سال ۱۳۹۲ تا آذر ماه سال ۱۳۹۳، یعنی یک سال و نیم اول فعالیت دولت روحانی، قیمت مسکن پایتخت در محدوده ۱۵ درصد گران شده است. طبق آمارهای ارائه شده از سوی وزارت راه و شهرسازی مقدار افزایش قیمت مسکن نشان دهنده ی میزان کمتری نیز هست.

بر طبق برآوردها متوسط قیمت هر متر مربع مسکن در تهران در مرداد ماه سال ۱۳۹۲، یعنی زمان آغاز فعالیت دولت یازدهم سه میلیون و ۸۹۹ هزار تومان بوده است. این میزان در آذر ماه سال ۱۳۹۲ کاهش کمی داشت و به سه میلیون و ۷۳۸ هزار تومان رسید و در آذرماه سال ۱۳۹۳، یعنی یک سال و نیم پس از شروع فعالیت دولت روحانی متوسط قیمت مسکن در تهران بر مبنای مبایعه نامه‌ها و خریدهای ثبت شده به چهار میلیون و ۱۹۷ هزار تومان رسید. این امر نشان از رشد ۱۲ درصدی بهای مسکن دارد.

در عین حال طبق گزارش بانک مرکزی، در آغاز دوره فعالیت دولت سیزدهم یعنی در مرداد ماه سال ۱۴۰۰ متوسط قیمت مسکن پایتخت، معادل ۳۰ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان بوده است؛ اما در آذر ماه سال ۱۴۰۰ به ۳۲ میلیون و ۵۹۰ هزار تومان و در آذر سال ۱۴۰۱ به ۴۸ میلیون و ۷۳۷ هزار تومان رسید. در واقع نرخ رشد قیمت در همین دوره زمانی بیش از پنجاه درصد بوده است.

میزان افزایش قیمت مسکن در تهران

بر اساس آمارهای موجود قیمت هر متر مربع خانه در پایتخت طی مرداد ماه سال ۱۴۰۰ تا شهریور ماه سال ۱۴۰۱، معادل ۴۵۹ هزار تومان برآورد شده است. در حالی که در فاصله زمانی مرداد ماه سال ۱۴۰۰ تا آذر ماه سال ۱۴۰۱ میزان افزایش قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در تهران به طور متوسط برابر با ۱۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان برآورد می‌شود.

این مقدار در مقایسه با حداقل دستمزد و قدرت خرید خانوارها در کشور بسیار زیاد است و اکنون مسکن تبدیل به کالایی غیر قابل دسترس برای ایرانی ها شده است. البته گزارش مرکز آمار ایران از تحولات مسکن شهر تهران در دی ‌ماه ۱۴۰۱ نشان می‌دهد متوسط قیمت مسکن در شهر تهران به ۵۴ میلیون و ۹۲۶ هزار تومان رسیده است. این گزارش وضعیت بازار مسکن تهران را نشان می‌دهد.

برای اطلاع از قیمت لوله و اتصالات کلیک کنید.

در مورد بانک اطلاعات ساختمان سوالی دارید؟
کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند…


بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر، بازار هدف کسب و کار ساختمانی

بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر از سال  1385 فعالیت خود را در زمینه شناسایی بازار ساخت و ساز آغاز نموده است. آجر رو آجر همواره در تلاش است پروژه های ساختمانی را از آغاز فرآیند ساخت و ساز شناسایی نموده و بازار هدف کسب و کار های ساختمانی را فراهم نماید.

مجوز ساماندهی
مجوز نماد اعتماد الکترونیک