کارتن پلاست چیست؟

کارتن پلاست
این مقاله در تاریخ ۱۴۰۲/۰۳/۳۱ بروزرسانی شده است.

کارتن پلاست :

کارتن پلاست از جمله موادی می باشد که استفاده های زیادی در صنایع مختلف دارد. آن چه که در تولید کارتن پلاست به کار می رود، مواد اولیه پلی پروپیلن می باشد. کارتن پلاست را می توان از جمله مواد دوستدار طبیعت و قابل بازیافت در نظر گرفت.

روشی که از آن برای تولید کارتن پلاست استفاده می شود، اکستروژن نامیده می شود. در این روش دو ورقه مسطح خارجی که با نام فیلم شناخته می شوند، توسط صفحات باریک عمودی به صورت موازی به یکدیگر متصل می شوند.

این متریال مدرن با نام های تجاری دیگری هم چون شیت پلاست، پلاست شیت، پلاست پک، هالوپرفیل شیت و کروگیت پلاستیک شیت نیز شناخته می شود. استفاده از این متریال مدرن در صنایع مختلف به چشم می خورد.به محصولات و ورق های پلاستیکی گفته می شود که از پلی پروپیلن ساخته می شود و زمانی که استفاده اولیه خود را از دست دهند به صورت مجدد می توان کارتون پلاست را بازیافت نمود و در صنایع مختلف مورد استفاده قرار داد.

این متریال نوین به روش اکستروژن تولید شده و شامل دو ورقه مسطح می باشد که بر روی یکدیگر قرار گرفته اند و به گونه ای به یکدیگر متصل شده که امکان تفکیک آنها دشوار می باشد و از چنان مقاومتی برخوردار می باشد که برای امور صعب و دشوار از آنها استفاده می شود.

مزایای کارتن پلاست :

مقاوم در برابر ضربه می باشد.

میزان تحمل تغییرات دمایی کارتن پلاست بین منفی ۳۰ تا ۸۰ درجه سانتی گراد می باشد.

از این ورق ها می توان به عنوان عایق صوتی و حرارتی استفاده کرد.

کارتن پلاست از قابلیت چاپ برخوردار می باشد. روشی که از آن برای چاپ بر روی کارتن پلاست استفاده می شود، سیلک اسکرین می باشد. این روش از ماندگاری بالایی برخوردار است. از این رو این محصول را به نمونه ای مناسب در ساخت تابلوهای تبلیغاتی و استندها تبدیل کرده است.

این ورق ها از قابلیت انعطاف پذیری بالایی برخوردار می باشند.

ورق کارتن پلاست قابل شستشو می باشند.

از ویژگی های منحصر بفرد این گونه ورق ها می توان به بهداشتی و غیر سمی بودن آن ها اشاره کرد.

ورق ها بسیار سبک بوده و همین امر استفاده از آن ها را آسان می کند.

این ورق ها ضد آب و رطوبت هستند.

ضد اشتعال بودن این متریال و در هنگام بروز حادثه، آتش نمی گیرند، بلکه ذوب می شوند. همچنین می توان از گسترش آتش سوزی ممانعت به عمل آورد.

این ورق ها از مواد مخصوصی به منظور مقاومت در برابر اشعه UV به کار رفته است که مانع از عبور اشعه ماوراء بنفش شده و مقاومت آن را در برابر تابش نور خورشید افزایش می دهد.

طول عمر مفید بالا ، عدم چسبندگی سیمان و بتن به آن ها، دارا بودن سطح صاف و صیقلی، عدم جذب رطوبت و در نتیجه بالا بردن استحکام بتن، سبک سازی سازه و بالا بردن مقاومت ساختمان در برابر زلزله و غیره اشاره کرد. استفاده از این محصول در ساختمان سازی در مواردی هم چون سقف کاذب، دیوار کاذب، پارتیشن، قالب بندی و .. صورت می گیرد.

کاربرد کارتن پلاست :

از آنجا که ویژگی های این متریال مدرن بیشمار بوده، از آن ها در صنایع مختلف و به جهات مختلف استفاده می شود که از پرکاربردترین آن ها عبارت است از

قالب بندی و بلوک سقفی ساختمان ها

بسته بندی محصولات غذایی و دارویی

جعبه های کارتن، استند و پلی استند و سایر محصولات تبلیغاتی

استفاده در سوله ها به ویژه سوله های نگهداری از حیوانات مانند مرغداری ، دامداری ، کشتارگاه

استفاده در سالن های ورزشی و سالن اجتماعات

استفاده در انواع گلخانه ها، استخر و غیره

پست قبلی

سقف و انواع سازه های مختلف در صنعت ساختمان

پست بعدی

۱۰ مورد اشتباه رایج در وبسایت شرکت های ساختمانی

در مورد بانک اطلاعات ساختمان سوالی دارید؟
کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند…


بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر، بازار هدف کسب و کار ساختمانی

بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر از سال  1385 فعالیت خود را در زمینه شناسایی بازار ساخت و ساز آغاز نموده است. آجر رو آجر همواره در تلاش است پروژه های ساختمانی را از آغاز فرآیند ساخت و ساز شناسایی نموده و بازار هدف کسب و کار های ساختمانی را فراهم نماید.

مجوز ساماندهی
مجوز نماد اعتماد الکترونیک

دسترسی سریع

تماس با آجر رو آجر

فروش و پشتیانی همه روزه از ساعت 9 الی 17:30
پنج شنبه ها 9 الی 13:30