پر هزینه ترین بخش ها در ساخت وساز

اهمیت پاکسازی محوطه پروژه

پرهزینه ترین بخش ها در ساخت وساز :

پر هزینه ترین بخش ها در ساخت وساز به ۵ دسته تقسیم می گردد. میباشند.در این مقاله سعی داشته ایم که انواع بخش های پرهزینه ساخت وساز را معرفی نماییم. همچنین به درک کاهش هزینه‌ها و بخشهای گران‌ و هزینه بر قسمت‌های ساخت خانه بپردازیم. برای مدیریت هرچه بهتر بودجه (درحالی‌که هنوز همه‌چیز موردنظر خود را دارید) رعایت نکات زیر موثر می باشد.

۱. قاب‌بندی :

قاب‌بندی یکی از گران‌ترین بخش های ساخت و احداث پروژه ساختمانی محسوب میشود. هزینه‌ های قاب‌‌بندی ممکن است با پیش‌بینی و محاسبه دچار مشکل شود. دستورالعمل‌های و ضوابط کلی در اجرای آن وجود دارد که می‌تواند درک کنید که چه چیزهایی هزینه‌های شما را افزایش می‌دهد.

متراژ بنا برای قالب بندی : هرچه خانه بزرگ‌تر باشد، فریم آن گران‌تر خواهد بود.

نوع قالب بندی: قاب چسبیده رایج‌ترین و کم‌هزینه‌ترین است. قاب‌بندی چوب نوع خاصی از فریم بندی است که از تکنیک‌های نجاری به‌جای میخ برای نگه‌داشتن قاب در محل استفاده می‌کند.

مصالح و نیروی کار: قیمت چوب نقش زیادی در کل هزینه دارد. هزینه نیروی کار کمتر است، اما همچنان باید موردتوجه قرار گیرد.

برای به دست آوردن یک متره و برآورد دقیق و جزئی، مهم است که از تجربه متخصصین آموزش ‌دیده و قابل ‌اعتماد را انتخاب کنید.

۲.اجرای فونداسیون :

دو عامل موثر در قیمت فونداسیون مشخص می شود :

محل اجرای پروژه : هزینه‌های محلی مصالح نیز بر قیمت پی‌‌سازی اثر می‌گذارد، همچنین مهارت کارگران محلی نیز تأثیرگذار است. در بعضی از مناطق، پیمانکاران به ساختن یک نوع پی می‌پردازند – در مدلی که می‌سازند بسیار ماهر و شایسته هستند، اما در دیگر مدل‌‌ها این‌طور نیستند. سازندگان خانه ممکن است هنگامی‌که پی‌‌ای را انتخاب می‌‌کنند که پیمانکاران محلی معمولاً نمی‌‌سازند، افزایش قیمت را ملاحظه کنند.

نوع شالوده یا فونداسیون:  پی دال ساده‌ترین و ارزان‌ترین نوع پی است. پی‌‌های پیرامونی و پی‌‌های گسترده به مصالح و نیروی کار بیشتری نیاز دارند و گران‌تر هستند.

اجرای  پی یا شالوده در ساختمان به معنی احداث پایه یا زیر بنا از مهم ترین بخش های ساختمان محسوب میشود. پیدا کردن شخصی که برای ساختن فونداسیون به او اعتماد داشته باشید، برای صرفه‌جویی در هزینه و آرامش خاطر مهم است.

۳. لوله کشی :

پر هزینه ترین بخش ها در ساخت وساز لوله کشی می باشد و همچنین یکی از پیچیده‌ ترین مراحل در ساخت و ساز خانه نصب و  لوله‌کشی می باشد. نصب و اجرای  لوله‌ کشی نیازمند به یک مجموعه نیروی متخصص و دارای دانش خاص می باشد و به‌عنوان موردی که می‌تواند هزینه‌ها را افزایش دهد، بیان می‌‌شود. عوامل موثر در قیمت لوله کشی ساختمان :

۱.تعداد طبقات

۲.کار حفاری. ماشین‌آلات سنگین و مهارت‌های ویژه برای کارهای حفاری موردنیاز است. نصب لوله‌کشی که به خاک‌برداری زیادی نیاز دارد، می‌تواند گران باشد.

۳.مصالح. اندازه و نوع لوله و اتصالات می‌تواند متفاوت باشد.

در هنگام انتخاب لوله‌کش، معماران و پیمانکاران عموماً می‌توانند شما را در جهت صحیح هدایت کنند، شرکت‌‌های لوله‌کشی بهترین کار را با قیمت مناسب و همچنین کیفیتی مطلوب ارائه می دهند.

۴.اجرای سقف سازی :

پر هزینه ترین بخش ها در ساخت وساز اجرای سقف سازی می باشد و همچنین اندازه سقف و نوع مصالح استفاده‌شده هزینه سقف را تعیین می‌کند. برای سقف یک خانه انواع مختلفی از بامپوش‌‌ می‌تواند مورداستفاده قرار گیرد. متداول‌ترین نوع بام‌پوش، انواع آسفالت است. ازآنجاکه آن‌ها سبک و آسان در نصب و همچنین ارزان‌ترین هستند. انتخاب هایی گران‌تر بام ‌پوش شامل:

تخته چوب

کاشی

سنگ‌لوح

فلز

هرکدام مزایای خاص خود را دارند. هنگام انتخاب نوع بام‌پوش، مهم است که دقیقاً بدانید که چه چیزی را انتخاب می‌کنید و چرا آن را انتخاب می‌کنید. این موضوعی است که به بهترین وجه با یک سقف‌‌ساز حرفه‌ای بحث می‌شود.

۵. کف‌‌سازی :

اندازه خانه و نوع مصالح نقش مهمی در هزینه‌های کف‌‌سازی ایفا می‌کنند. متداول‌ترین انواع کف‌پوش شامل موارد زیر است:

موکت

چوب سخت

کاشی

بامبو

ورقه ورقه

وینیل و لیولئوم

هرکدام مزایا، معایب و قیمت خود را دارند. ازآنجاکه بسیاری از عوامل (کودکان، حیوانات خانگی، آب‌وهوای محلی) بر تصمیم‌گیری در مورد کف‌پوش تأثیر می‌گذارند، مهم است که در هنگام تصمیم‌گیری با یک متخصص کف‌پوش صحبت کنید. لازم به ذکر است که در بعضی موارد هزینه‌های مربوط به نصب کف‌پوش می‌تواند کل هزینه کف‌پوش را به طرز چشمگیری افزایش دهد.

توصیه های لازم برای کنترل بودجه :

به منظور طولانی مدت و استحکام لازم بنا نیازهای شما را تأمین می کند و همچنین بتوانیمبودجه ساخت وساز را کنترل نماییم. صرفه‌‌جویی در پروژه یا ارزانی مشابه هم نمی باشند و بذون ایجاد کم و کاستی در پروژه می توان در ساخت و ساز خود پس‌انداز کنید.پیمانکاران حرفه‌ای می‌توانند خانه موردنظرتان را بسازند درحالی‌که متناسب با بودجه شما باشد،

پست قبلی

طراحی نما و انواع سبک های طراحی نما

پست بعدی

ساختمان های مشهور در جهان

در مورد بانک اطلاعات ساختمان سوالی دارید؟
کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند…


بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر، بازار هدف کسب و کار ساختمانی

بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر از سال  1385 فعالیت خود را در زمینه شناسایی بازار ساخت و ساز آغاز نموده است. آجر رو آجر همواره در تلاش است پروژه های ساختمانی را از آغاز فرآیند ساخت و ساز شناسایی نموده و بازار هدف کسب و کار های ساختمانی را فراهم نماید.

مجوز ساماندهی
مجوز نماد اعتماد الکترونیک