معرفی شش عایق صوتی در ساختمان

عایق صوتی در ساختمان

عایق صوتی در ساختمان و معرفی آنها :

عایق صوتی در ساختمان ها با گسترش زندگی شهرنشینی معضل آلودگی صوتی از مواردی است که پیمانکاران و اجراکاران به رفع آن می­اندیشند. خوشبختانه طیف وسیعی از عایق­های صوتی در بازار وجود دارد که با توجه به نیاز می­توان انتخاب کرد. عایق­های صوتی در دیوارها، سقف، درب­های ورودی منزل، دیوارهای مشترک در منازل مسکونی و ادارات کار گذاشته می­شود.

باید توجه داشت که میزان عایق بودن بسته به جرم عایق دارد که هر چه میزان جرم آن بالا باشد میزان جذب صدا بیشتر و انعکاس صوت کمتر است. بهترین نوع عایق صوتی تلفیقی از چند متریال است.در این مقاله بتشریح شش نوع عایق صوتی در ساختمان پرداخته ایم که عبارتند از :

۱. پلی­ یورتان :

فوم پلی­ یورتان عیق صوتی حرارتی است که از ترکیب دو ماده شیمیایی ایزوسیانات و پلی ال که هر دو مایع هستند تشکیل می شود.

۲. فوم شانه تخم ­مرغی :

فوم شانه تخم ­مرغی از پرفروش­ترین عایق­های صوتی است که اغلب در استدیوهای ضبط موزیک دیده­اید. این فوم سلول بسته که سطح آن به صورت شش وجهی ساخته می­شود، از انعکاس صدا در محیط جلوگیری می­کند. قیمت مناسب، نصب آسان، کاربرد و کارایی بالا، زیبایی از عواملی است که باعث پرفروش شدن این عایق ساختمانی شده است.

۳. عایق ایزوهم :

ایزوهم یکس از عایق­هایی است که برای اولین بار در ایران ابداع شده و استاندارهای روز اروپا را دارد. ایزوهم علاوه بر عایق صوتی، پوشش مناسبی برای حرارت و رطوبت است و همچنین در مقاوم سازی خانه در برابر زلزله کاربرد دارد.

مزایای عایق ایزوهم :

وزن سبک و نصب راحت

حساسیت پوستی و تنفسی ایجاد نمی­کند

سازگاری با انواع مصالح ساختمانی

ضد پوسیدگی و سایش

عمر مفید بالا

کند سوز و غیر قابل اشتعال

مقاوم در برابر نور خورشید

۴. پشم سرباره و پشم سنگ :

عایق حرارتی پشم سرباره، یکی از انواع عایق هایی است که همانند پشم سنگ از مواد معدنی تشکیل شده است. به طور دقیق­تر سرباره از بازیافت ضایعات کوره بلند ذوب آهن به دست می­آید. سر الیاف سرباره روی شکل می­باشد که خاصیت ضد الکتریکی ایجاد می­کند. دمایی تا حدود ۳۵۰ درجه سانتیگراد آسیبی به آن نمی­زند و تجدید پذیر است.

۵. فوم ریباند :

فوم ریباند همان ضایعات پلی ­یورتان است که قطعات دور ریز آن با چسب مخلوط و پخته می­شود. کیفیت فوم ریباند به نوع چسبی و تراکم  قطعات فومی که در آن به کار رفته بستگی دارد.

۶. یونولیت :

یونولیت یا پلاستوفوم در کنار انواع عایق­های فومی در ساختمان کاربرد دارد، ماده اولیه یونولیت استایرن است. عایق یونولیت بیشتر در سقف به کار می­رود که علاوه بر عایق صوتی نقش عایق حرارتی را هم ایفا می­کند. ضخامت قطعات یونولیت در افزایش میزان عایق تاثیرگذار است. ورقه­های چگالی بالای یونولیت در مرحله سفتکاری کار گذاشته می­شود.

پست قبلی

۱۷ توصیه در بازاریابی صنعت ساختمان

پست بعدی

معرفی پروژه های در حال ساخت

در مورد بانک اطلاعات ساختمان سوالی دارید؟
کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند…


بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر، بازار هدف کسب و کار ساختمانی

بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر از سال  1385 فعالیت خود را در زمینه شناسایی بازار ساخت و ساز آغاز نموده است. آجر رو آجر همواره در تلاش است پروژه های ساختمانی را از آغاز فرآیند ساخت و ساز شناسایی نموده و بازار هدف کسب و کار های ساختمانی را فراهم نماید.

مجوز ساماندهی
مجوز نماد اعتماد الکترونیک