مجله ساختمانی

۱۷ توصیه در بازاریابی صنعت ساختمان

بازاریابی صنعت ساختمان
این مقاله در تاریخ ۱۴۰۱/۱۱/۱۹ بروزرسانی شده است.

بازاریابی صنعت ساختمان به منظور افزایش فروش شرکت ها می باشد. برخی از شرکت ها حتی بیش از ۷۰% از هزینه های خود را صرف بازاریابی و تبلیغات محصولات و خدمات خود می کنند. زمانی که محصولی میان افراد جامعه شناخته شود و با معرفی خوب نیاز مشتری را برطرف کند، به خوبی می تواند در بازار رقابتی فروش رود. شرکت های ارائه دهنده خدمات به مشتریان می توانند به کمک بازاریابی از راه های مختلف نظیر ایجاد وب سایت، بازاریابی اینترنتی، تیزرهای تبلیغاتی، بنر، نشریات و جراید، هدایای یادآوردنده پیشبردی و …. فروش بیشتری داشته باشند.

۱۷ توصیه مهم در بازاریابی صنعت ساختمان را مد نظر قرار دهید:

۱-مخاطب خاص و اقشار مربوط در این زمینه را هدف قرار دهید

 تبلیغات باید برای مخاطبین بازار در یک زمینه خاص (صنعت ساختمان، آموزشی و …) باشد. بزرگترین اشتباه در بازاریابی این است که بدون اینکه نوع مخاطب در نظر گرفته شود تبلیغات بصورت گسترده انجام شود. همیشه این سوال را مدنظر داشته باشید چه نوع مشتری را می‌خواهید جذب کنید و بعد با‌‌ همان استراتژیک رایج به مخاطبین خاص تبلیغات را انجام دهید.

۲-ارائه خدمات و تسهیلات جانبی محصولات را برای مشتریان بازگو کنید

یکی از راه های تبلیغات موثر، معرفی تسهیلات و امتیازات خرید و استفاده از خدمات و سرویس شرکت شما می‌باشد. این مقوله رقابت را در بین رقیبان به نفع شما رقم می‌زند. گرچه تبلیغات با حجم بالا یک مزیت محسوب می‌شود، تا زمانی که تسهیلات و امتیازهای جانبی ارائه ندهید در ذهن مخاطب و مشتری مورد نظرتان به حد لازم رسوخ نکرده‌اید.

۳-در حوزه بازاریابی صنعت ساختمان می توانید لوگو طراحی کنید

بسیاری از محصولات یا برندها مانند مک دونالد را به راحتی از روی تصاویر بنرها می‌توان تشخیص داد. اگر زمینه فعالیت شما کوچک ‌تر است، در نظر داشته باشید که برای خود لوگو تبلیغاتی طراحی کنید و از آن استفاده کنید. بدین شکل اثری مشابه را در ذهن مشتری باقی خواهد گذاشت. به نمایش گذاشتن یک تصویر آن هم به صورت مداوم و طولانی مدت چه در سایت های تبلیغاتی، چه در بیلبورد‌ها و چه در فضاهای تبلیغاتی کوچک‌ تر حتماً به ذهن مشتری حس اطمینان به ارمغان می آورد.

۴-برای افزایش فروش در آینده سرمایه گذاری کنید

روش مختلفی وجود دارند که می‌توانید پول را سرمایه گذاری کنید؛ اما اشتباه نکنید صرف هزینه برای بازاریابی و تبلیغات حیطه خوبی برای پس انداز کردن پول نیست بلکه باید آن را خرج کنید. در بازاریابی صنعت ساختمان ممکن است تبلیغات هدفمند نسبت به شیوه سنتی تبلیغات خرج بیشتری برای شما ایجاد کند، اما بی شک مطمئن باشید که سود متقابل را به شما باز می‌گرداند.

۵-نوع بازاریابی و تبلیغات بسیار مهم است

وب سایت، کانال تلویزیونی و رادیویی، مجلات و نشریات مورد علاقه شما حتماً و لزوماً مورد علاقه مخاطب و مشتری شما نیست. در مورد علاقه های احتمالی مخاطب خاص خود تحقیق کنید، مطالعه کنید و از سلیقه شخصی خودتان در انتخاب راه های تبلیغاتی اجتناب کنید. هدف شما فقط ارتباط برقرار کردن با مشتری به نحوی که مطابق با سلیقه مشتریان باشد است، نه به نحوی که شما می‌پسندید.

۶-بی فکر، بودجه تان را صرف تبلیغات و بازاریابی نکنید

اگر بطور مثال ماهی ۱۰۰ دلار بودجه برای تبلیغات در نظر گرفته اید، روی کاغذ به درست حساب کنید. اما در واقعیت شرایطی مانند دوره ای بودن محصولات و زمان های رکود در بازار را مد نظر داشته باشید تا از ضرر احتمالی جلوگیری شود.

۷-گوناگونی در تبلیغات در بازاریابی صنعت ساختمان

صاحبان شرکت ها بعد از پیدا کردن مکانی برای تبلیغات که کاملاً برگشت هزینه های صرف شده را همراه دارد، دست از گشتن برای پیدا کردن بازارهای دیگر می‌کشند. می توانید رسانه‌ها و وسایل ارتباطی گوناگونی را انتخاب کنید و هرچند وقت یک بار تغییر و تفاوت ایجاد کنید، چه در بودجه تبلیغاتی خودتان و چه در پیدا کردن بازار هدف جدید‌تر.

۸-به دنبال ارائه خدمات و سرویس همه پسند نباشید

خدمات یا محصولی که مورد پسند همه افراد باشد وجود ندارد. تلاش برای گسترش تبلیغات و بازاریابی در میان مخاطبین متفاوت به منظور افزایش فروش، برای فعالیت های بازرگانی کوچک اصلاً مناسب نیست. به جای همه گیر شدن سعی کنید فقط در بازار هدف خودتان کامل و بی‌نظیر باشید.

۹-خدمات تبلیغاتی خود را از قبل امتحان کنید

قبل از هر کاری با خود بیاندیشید: آیا افراد متوجه می‌شوند هدفتان چیست و چه پیغامی را از طریق این تبلیغات به مشتریان می رسانید و آیا همه ی ببیندگان پیغام یکسانی از تبلیغ دریافت می‌کنند؟ اگرپاسخ خیر است، سعی کنید مدل و شعار تبلیغاتی خود را واضح‌ تر و گویا ‌تر بیان کنید. برای ارزیابی مدل‌های تبلیغاتی، حتی برگه‌های نظر خواهی‌های روان‌شناسی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. می توانید در بازاریابی صنعت ساختمان نیز از این امر کمک بگیرید.

۱۰-بر تبلیغات‌تان در بازاریابی صنعت ساختمان نظارت داشته باشید

کار ساده ایست که بدانید مشتریانتان از چه طریقی با شرکت شما آشنا شده‌اند. حتی خیلی از کارآفرینان این کار را نمی‌کنند و در عوض به دنبال پیدا کردن المان یا فاکتورهای جذابی هستند که در تبلیغات باعث جذب مشتری بشود و یا این که چه شرکت تبلیغاتی با فاکتورهای سودآورتری محصول شما را به نحو برجسته تری به نمایش می‌گذارد.

۱۱-درک اینکه مشتری با پای خودش نمی آید

مشتری هیچگاه خودش با پای خودش وارد محل كار شما نمی شود. شما باید دنبال او بگردید و هرگز به انتظار ننشینید و از هر دریچه ای برای دست یافتن به مشتری استفاده نمایید.

۱۲-در بازاریابی صنعت ساختمان می توانید به اطلاعات تماس مشتریان از طریق سرچ دست پیدا کنید

یكی از راه های رسیدن به مشتریان و شناسایی آنها، دستیابی به اطلاعات تماس آن ها از طریق اینترنت است كه می تواند به تدریج به ایجاد یک پایگاه داده ها از ایمیل ها و اطلاعات تماس دیگران منجر شود. البته به یاد داشته باشید ارسال ایمیل ناخواسته هم تبعاتی دارد. فراموش نکنید که اینترنت ابزاری است که زندگی ما را بیش از این از حضور خودش متاثر خواهد ساخت.

۱۳-نسبت به زمان خودتان مدیریت داشته باشید

در بازاریابی در همه ی زمینه ها از جمله بازاریابی صنعت ساختمان همیشه مراقب مدیریت زمان باشید. نباید با صرف وقت فراوان یک كار را به پیش برد. باید هزینه های وقت های اضافه را در لیست هزینه های اجرایی مد نظر داشت.

۱۴-کیفیت کار و خدمات خودتان را ارزیابی کنید

در زمینه فعالیت خود به منظور حفظ کیفیت و رضایت مشتری از مشاوران فنی برای ارتقای كیفی خدمات خود استفاده كنید.

۱۵-در همه ی زمینه ها از جمله بازاریابی صنعت ساختمان مشتری گرا باشید

مشتری گرا باشید تا در برقراری ارتباط با مشتریان دچار كشمكش و تداخل وظیفه نشوید. مشتریان خود را دسته بندی كنید و سعی کنید با هر مشتری مطابق سلیقه و اعتقاداتش رفتار نمایید.

۱۶-حوزه و محدوده کار خود را مشخص کنید

این موضوع بیشتر مخصوص به شركت های بزرگی است كه باید خط ارتباط با مشتری را در منطقه هایی كه در آن ها فعال هستند، حفظ كنند. برای مثال شرکت های بزرگ تولید کننده آسانسور.

۱۷-در کار خود نسبت به وظایف خود متعهد باشید

پرسنل شما باید وظایف خود را به خوبی بدانند و هر كدام به موقع نقش خود را به درستی ایفا كنند. تفویض اختیار نموده و در ازای آن عملکرد مثبت طلب کنید و از فرآیند مدیر محـــوری به شدت اجتناب نمایید.

پست قبلی

اهمیت بازاریابی و فروش در صنعت ساختمان

پست بعدی

معرفی شش عایق صوتی در ساختمان

در مورد بانک اطلاعات ساختمان سوالی دارید؟
کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند…


بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر، بازار هدف کسب و کار ساختمانی

بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر از سال  1385 فعالیت خود را در زمینه شناسایی بازار ساخت و ساز آغاز نموده است. آجر رو آجر همواره در تلاش است پروژه های ساختمانی را از آغاز فرآیند ساخت و ساز شناسایی نموده و بازار هدف کسب و کار های ساختمانی را فراهم نماید.

مجوز ساماندهی
مجوز نماد اعتماد الکترونیک