رادیاتور شیشه ای چیست و چه مزایایی دارد؟

رادیاتور شیشه ای
این مقاله در تاریخ ۱۴۰۲/۰۲/۱۸ بروزرسانی شده است.

رادیاتور شیشه ای نوعی سیستم گرمایشی است که در ظاهر شبیه به یک تابلو زیبای شیشه ای با طرح دلخواه است. در واقع نوعی رادیاتور برقی می باشد که یک جسم بسیط الکتریکی دارد که زمانی که فعال می شود تولید گرما می کند. به طور معمول در خانه ها از رادیاتورهای معمولی به عنوان سیستمی برای ایجاد گرمایش استفاده می کنند. اما این دستگاه ها شکلی ساده دارد و به طراحی دکوراسیون داخلی زیبایی نمی دهند. به همین دلیل رادیاتور شیشه ای عرضه شد که قابلیت سفارش طرح داخواه روی آن وجود دارد. بدین شکل می توانید متناسب با دکور منزل و یا اداره خود این محصول را خریداری کنید و از آن به عنوان یکی از اجزای تزئینی یا دکوری برای خانه خود استفاده کنید.

رادیاتور شیشه ای

به طور کلی استفاده از رادیاتور بجای سیستم های گرمایشی دیگر مثل بخاری و شومینه، خطرات کمتری برای منزل دارد. رادیاتورهای شیشه ای هم جزء همین دسته هستند و بر خلاف تصور عموم این دستگاه استحکام زیادی دارد. از آنجایی که در گذشته رادیاتورها در کنار پنجره قرار داده می شدند انرژی زیادی هدر می رفت، اما امروزه راهکارهای مختلفی برای بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان ارائه شده است.

رادیاتورهای شیشه ای با کمک برق کار می کنند و و دارای شیشه هایی به قطر ۱۳ میلیمتر هستند. این رادیاتورها می توانند محیط را به آرامی گرم کنند بدون اینکه بویی داشته باشند. کاربرد این دستگاه به دلیل زیبایی و قابلیت داشتن طرح روی آن، برای منزل، محل کار، استودیو، مغازه، هتل و… مناسب می باشد. از آنجایی این رادیاتورها سایزهای مختلفی دارند، قابل استفاده در حمام نیز هستند. نحوه ی قرار دادن آنها یا نصب بر روی دیوار است یا روی زمین با استفاده از پایه. همچنین دارای ریموت کنترل نیز بوده و قیمت آن در مقایسه با سیستم گرمایش از کف مناسب می باشد.

نحوه ی تولید گرما در رادیاتورهای شیشه ای

به طور کلی رادیاتورها حرارت مرکزی را بواسطه یک سیستم گرمایشی از موتورخانه به فضا منتقل می کنند. این سیستم توزیع حرارت بر خلاف شومینه و بخاری که فقط در محل مشخص شده نصب می شوند، امکان نصب در هر جایی را دارد و محدودیتی ندارد. سیستم لوله کشی رادیاتور معمولی و شیشه ای با هم متفاوت است یعنی در نوع شیشه ای، لوله کشی و تجهیزات جانبی تعبیه نشده است پس انرژی هدر نمی رود.

نحوه ی کار و ساختار آن بدین شکل است که در قسمت جلویی شیشه یک لایه رسانا تعبیه شده و موجب تولید گرما در لمینت می شود. برق بواسطه این لایه ی رسانا انتقال پیدا می کند و انرژی الکتریکی به انرژی گرمایی تبدیل می شود. پخش شدن گرما هم بدین شکل است که اشعه های مادون قرمز به شیوه ی همرفتی ساطع می شود. به این اشعه ها تابش های گرمایی می گویند؛ در واقع از انواع امواج الکترومغناطیس می باشند که در نور خوشید هم وجود دارد. درست است که امواج الکترومغناطیسی برای بدن انسان ضرر دارد ولی در رادیاتور شیشه ای به دلیل کم بودن شدت آن آسیبی به بدن نمی زند. اشعه ی مادون قرمز می تابد و گرما تولید شده و به مرور فضا گرم می شود.

شیوه ی همرفتی شبیه به روش گرم کردن بخاری می باشد. هوای گرم شده به خاطر اینکه چگالی کمتری دارد به سمت بالا حرکت می کند. هوای سرد پایین می ماند و با رادیاتور گرم می شود و مجدد به بالا حرکت می کند و این چرخه ادامه دارد و گرم شدن مداوم هوا ادامه میابد.

ویژگی ها

رادیاتورهای شیشه ای نمونه ای از پیشرفت فناوری در زمینه ی سیستم های گرمایشی و سرمایشی می باشند. این دستگاه گرمایشی کارایی و ویژگی های خاص خودش را دارد. علاوه بر فضاهای کوچک، محیط های بزرگ را هم می توان با رادیاتور شیشه ای گرم کرد. از ویژگی های آن می توان به ظاهر فیزیکی زیبا و نداشتن ضرر برای انسان اشاره کرد. گرمای تولید شده توسط رادیاتور شیشه ای در واقع حرارت حاصل از جریان آب است که به گرما تبدیل شده است و بدین گونه گرما را به شکلی همگن در فضا توزیع می کند. از ویژگی های دیگر آن می توان نداشتن صدا و بو را نام برد.

رادیاتور شیشه ای

مزایا

از مزایای رادیاتور شیشه ای می توان به موارد زیر اشاره کرد:
به لوله کشی نیازی ندارد.
احتیاجی به سرویس های دوره ای ندارد.
دارای قیمت مناسب و زیبایی خاصی است.
قابلیت ایجاد طرح و رنگ های متنوع مثل شیشه های رنگی، شفاف، سفید مرواریدی، سیاه و آینه ای را دارد.
برای جابجایی و نصب و نگهداری نیاز به اقدامات پیچیده ای ندارد.
انرژی هدر نمی رود و برق آن با منابع تجدید پذیر نیز تامین می شود.
به این دلیل که گرد و غبار تولید نمی کند، آلرژی ایجاد نمی کند.
تولید بو و صدا نمی کند و دارای برنامه های کاربردی است.
قابل شستشو می باشد.
قابلیت دکوراتیو بودن دارد برای مثال می تواند به عنوان یک آینه گرم یا پارتیشن شیشه ای یا جزئی از دکوراسیون داخلی منزل یا محل کار باشد.
ابعاد و توان های متنوعی را دارا می باشند.

چند نکته در خصوص رادیاتور شیشه ای

این دسته از رادیاتورها قابل استفاده در حمام می باشند. فقط برای نصب باید فاصله ی توصیه شده را رعایت کنید.
برای خشک کردن لباس و حوله می توان از رادیاتورهایی استفاده کرد که دسته های مخصوصی روی آن ها تعبیه شده تا پارچه خیس مستقیم با دستگاه برخورد نداشته باشد. چون ممکن است باعث آسیب به رادیاتور و شکستن آن شود.
دمای رادیاتور شیشه ای روشن حدود ۷۵ درجه سانتی گراد است ولی به دلیل داشتن شیشه چون فورا گرما را آزاد نمی کند خطری ندارد.
در صورت شکستن رادیاتور خطر شوک الکتریکی وجود ندارد چون دارای دو ورقه شیشه ای طبقه بندی شده می باشد که خشک هستند. همچنین این محصول گواهینامه های لازم برای تاییده ایمنی را دریافت کرده است و کاملا ایمن می باشد.
نصب کردن این دسته از رادیاتورها آسان بوده و به اصطلاح “وصل کن و استفاده کن” معروف هستند.
به دلیل صرفه جویی در مصرف انرژی در این نوع سیستم گرمایشی تا ۱۵ درصد نسبت به سیستم های سنتی به صرفه تر هستند.

پست قبلی

برج های بلند ایران را بیشتر بشناسید

پست بعدی

نقشه های ساختمانی برای معماری و تاسیسات چه کاربردی دارند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در مورد بانک اطلاعات ساختمان سوالی دارید؟
کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند…


بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر، بازار هدف کسب و کار ساختمانی

بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر از سال  1385 فعالیت خود را در زمینه شناسایی بازار ساخت و ساز آغاز نموده است. آجر رو آجر همواره در تلاش است پروژه های ساختمانی را از آغاز فرآیند ساخت و ساز شناسایی نموده و بازار هدف کسب و کار های ساختمانی را فراهم نماید.

مجوز ساماندهی
مجوز نماد اعتماد الکترونیک