برج های بلند ایران را بیشتر بشناسید

برج های بلند ایران
این مقاله در تاریخ ۱۴۰۲/۰۲/۱۶ بروزرسانی شده است.

برج های بلند ایران امروزه یکی از موضوعات جذاب در حوزه ی ساخت و ساز به حساب می آید. ساختمان های مرتفع در ایران اکثرا برای کاربرد اداری، تجاری، مسکونی و تفریحی ساخته می شوند.
بحث آسمان خراش های مرتفع در جهان و ایران و ساختمان های عجیب و غریب جهان طرفداران خاص خود را دارد.

برج های بلند ایران

به طور معمول برج ها در هر شهر یا کشوری به نماد ملی آن کشور و افتخارات در صنعت ساخت و ساز تبدیل می شوند. برج های بلند ایران هم از این قاعده مستثتا نیست. ممکن است نام تعدادی از آنها را شنیده باشید ولی قطعا لیست بلندترین برج های ایران طولانی می باشد.
ساختمان های مرتفع ایران هم دارای متراژ زیادی هستند و هم دکوراسیون و نورگیری خوبی دارند. در سالهای اخیر به دلیل پیشرفت فناوری و بالا رفتن دانش معماران ایرانی و همچنین دلایل دیگر، صنعت ساختمان سازی رشد زیادی داشته است. به طوری که تعداد برج ها و ساختمان های بلندمرتبه بیش از پیش شده است. در این مقاله به بررسی تعدادی از مشهورترین برج های بلند ایران که هرکدام خصوصیات و زیبایی خود را دارند می پردازیم.

برج میلاد

برج میلاد ( Milad Tower ) مشهورترین و مرتفع ترین برج در ایران به حساب می آید که در جهان نیز این برج به عنوان نماد ایران شناخته شده است. آدرس آن در بزرگراه حکیم غرب بعد از بزرگراه چمران می باشد. ارتفاع ۴۳۵ متر و ۱۲ طبقه دارد. مساحت زمینی که این برج در آن ساخته شده به ۶۲ هکتار می رسد. در سال ۱۳۸۶ بعد از ۷ سال، ساخت این برج به اتمام رسید. به دلیل اینکه برج مخابراتی نیز به حساب می آید دارای رتبه ی ششم بین بلندترین برج های دنیاست.

جاذبه های گردشگری برج میلاد شامل موزه مشاهیر ایران، سینما، رستوران، نمایشگاه های متنوع، گنبد آسمان، پارک دلفین ها و مکان های تفریحی دیگر می شود. کاربری این ساختمان مرتفع فقط به گردشگری محدود نمی شود و جنبه ی اداری، تجاری، مخابراتی و تلویزیونی، هواشناسی، کنترل ترافیک و… نیز دارد. همچنین دارای سالن همایش و قابلیت گسترش و ایجاد دسترسی به شبکه ی بی سیم می باشد. مهندس رضا حافظی طراح این آسمان خراش بوده است.

برج های بلند ایران

برج بین المللی تهران از بلندترین ساختمان های مرتفع ایران

از بلندترین برج های ایران که کاربری مسکونی داشته باشد می توان برج بین المللی تهران ( Tehran International Tower ) را نام برد. این بنا ۱۶۲ متر ارتفاع، ۵۶ طبقه و ۵۷۲ واحد دارد و در بزرگراه حکیم خیابان شیخ بهایی واقع شده است. ساخت این برج بعد از ۱۱ سال توسط شرکت بین المللی توسعه ساختمان، در سال ۱۳۸۶ به پایان رسید. متراژ این ساختمان بلند مرتبه ۲۲۰ هزار متر مربع بوده و دارای امکانات رفاهی ( مثل ۱۷ واحد تجاری در طبقه همکف )، تفریحی ( مثل زمین تنیس ) و امنیتی می باشد. استحکام این برج به دلیل نوع ساخت آن یعنی دیوارهای بتنی مسلح و سقف دال بتنی، به حدی است که زلزله ۱۰ ریشتر هم مشکلی ایجاد نمی کند.

برج های بلند ایران

برج تجارت جهانی تبریز از برج های بلند ایران

از ساختمان های مرتفع ایران می توان برج تجارت جهانی تبریز ( Tabriz World Trade Tower ) بلندترین برج اداری و گردشگری و خدماتی ایران را نام برد. در سال ۱۳۹۵ بعد از ۹ سال ساخت آماده بهره برداری شد. دارای ۳۷ طبقه و ۱۵۲ متر ارتفاع می باشد. به دلیل استفاده از متریال سوپر فریم کاملا ضد زلزله می باشد و نمای آن با پانل های سرامیکی آج دار ساخته شده است. این برج در اصل اولین ساختمان پلان آزاد ایران می باشد و در شهرک ولیعصر قرار دارد. این بنا دارای سالن همایش، ۱۵۰۰ واحد پارکینگ، شرکت های بین المللی و داخلی، استودیو پخش تلویزیون، هتل و رستوران گردان می باشد.

برج های بلند ایران

برج الماس قو خاورمیانه

یکی از برج های بلند ایران برج الماس قو خاورمیانه (Mazandaran Ghoo Middle East Diamond Complex ) با ارتفاع ۱۵۰ متر می باشد. این برج در سلمانشهر واقع شده است. در واقع ۳ برج است که ۲ برج با کاربری مسکونی-تجاری ۲۱ طبقه بوده و ۱ برج ۳۵ طبقه و دارای کاربری هتل و گردشگری می باشد. سرمایه گذار این پروژه شخصی به نام احد عظیم زاده بوده است. مساحت زمین این بنا ۴۳ هزار متر مربع می باشد و برای ساخت آن از اسکلت فلزی استفاده شده است. امکانات این برج بلند شامل مکان های تفریحی، فرهنگی، رفاهی و گردشگری می شود. برج الماس قو دارای ۹ آسانسور بوده و ویو رو به دریا و جنگل دارد.

برج های بلند ایران

برج آرمیتاژ گلشن از برج های بلند ایران

از سری برج های بلند ایران می توان به برج آرمیتاژ گلشن مشهد (Mashhad Armitaj Golshan Tower ) اشاره کرد که دارای کاربری اداری-تجاری است. دارای ارتفاع ۱۴۹ متر و ۳۴ طبقه است. این برج در سال ۱۳۹۹ بعد از ۹ سال در مساحتی به اندازه ۴ هزار متر مربع ساخته شد. امکانات ورزشی، تفریحی، رفاهی، رستوران، سینما و… در این برج به چشم می خورد. سازه این برج از فلز و بتن به صورت ترکیبی تشکیل شده است. در واقع این برج به نمادی از شهر مشهد در خیابان هفت تیر نبش خیابان گلشن تبدیل شده است.

برج های بلند ایران

برج سفید تهران

برج سفید تهران ( Tehran White Tower ) با ۲۲ طبقه برای سال ۱۳۷۳ می باشد. کاربری آن هتل و اقامتگاه گردشگری بوده و دارای سالن پذیرایی، بانک، واحدهای تجاری-اداری، فروشگاه، رستوران گردان، کافی شاپ، سالن همایش، کافی نت و تاکسی سرویس می باشد. این ساختمان با ۱۳۴ متر ارتفاع در محله ی پاسداران واقع شده است. این برج تنها برجی است که هر ۴ طرف آن با استفاده از ابزار دستی در به صورت نما رومی کار شده است.

برج های بلند ایران

برج آسمان تهران

یکی از برج های بلند ایران برج آسمان تهران ( Tehran Sky Tower ) می باشد. ارتفاع آن ۱۳۰ متر و زمین ساخت آن ۵۵۰۰ متر مربع است. دارای ۳۷ طبقه و ۱۰۴ واحد مسکونی می باشد. کاربری برج آسمان تهران هم مسکونی و هم اداری و تجاری است و در چهارراه فرمانیه واقع شده است. این برج یکی از برج های مهم و زیبای پایتخت به حساب می آید.

برج های بلند ایران

برج افرا تهران

در محله الهیه برج بلندی به نام برج افرا تهران ( Tehran Afra Tower ) با ۳۸ طبقه قرار دارد. کاربری آن مسکونی بوده و در سال ۱۳۹۶ آماده بهره برداری شده است. سنگ های تراورتن واردتی از اروپا نمای این برج را پوشانده است. این برج دارای ۲ آسانسور، سیستم امنیتی، آنتن مرکزی و سیستم ذخیره آب، سیستم اطفا حریق و شوتینگ زباله می باشد.

برج های بلند ایران
پست قبلی

تزئین حیاط با ایده های ساده

پست بعدی

رادیاتور شیشه ای چیست و چه مزایایی دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در مورد بانک اطلاعات ساختمان سوالی دارید؟
کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند…


بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر، بازار هدف کسب و کار ساختمانی

بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر از سال  1385 فعالیت خود را در زمینه شناسایی بازار ساخت و ساز آغاز نموده است. آجر رو آجر همواره در تلاش است پروژه های ساختمانی را از آغاز فرآیند ساخت و ساز شناسایی نموده و بازار هدف کسب و کار های ساختمانی را فراهم نماید.

مجوز ساماندهی
مجوز نماد اعتماد الکترونیک