درب برش لیزری چیست و مزایای درب لیزری کدامند؟

درب برش لیزری
این مقاله در تاریخ ۱۴۰۲/۰۲/۱۸ بروزرسانی شده است.

درب برش لیزری بواسطه فناوری برش لیزری ساخته شده است. در این فرایند با قدرت اشعه لیزر سطوح را برش می دهند.
یکی از محصولات ساختمانی که در هر پروژه ساختمانی نیاز است درب ساختمان می باشد. درب در ساختمان هم جنبه ی امنیت و محافظت دارد، هم جنبه ی زیبایی برای ظاهر ساختمان. درب ها به انواع و اقسام مختلفی تقسیم می شوند که یکی از آنها درب برش لیزری می باشد. این فناوری اخیراً در ساخت تجهیزات در صنعت بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

معرفی درب برش لیزری

درب های برش لیزری در واقع درب سی ان سی می باشند که روی ورق های فلزی ضخیم با اشعه لیزر برش ایجاد شده است. این درب ها طرح های متنوع و شکیلی را برای خریداران نمایان کرده است؛ به همین دلیل طرفداران ویژه ای به خود اختصاص داده اند. این مدل از درب ها مناسب ویلا، پارکینگ، حیاط، سازمان ها و ادارات می باشند.
این تکنولوژی در نرده راه پله، پنجره، درب ،حفاظ و پارتیشن استفاده می شود. در مجموع این تکنیک در معماری و طراحی دکوراسیون داخلی بسیار کاربرد دارد و در حال پیشرفت می باشد.

درب برش لیزری

روش های برش فلزات

برش فلزات به دو روش سنتی و مدرن انجام می گیرد.
روش های سنتی شامل فرزکاری، تراشکاری، سنگ زنی، سمباده زنی و رزوه زنی می باشد.
روش های مدرن عبارتند از برش هواگاز، برش پلاسما، برش لیزری، برش واتر جت و برش ورق با گیوتین.
فرایند برش لیزری برای بازه ۱۰ تا ۲۵ میلیمتر کاربرد دارد. این روش کاربری آسانی دارد و حتی نیاز به اپراتور ندارد. این فرایند هنگام برش ضخامت های کم با سرعت عمل می کند اما هرچه ضخامت بیشتر شود سرعت آن به شدت کم می شود. لیزرهای مختلفی برای برش فلزات مختلف وجود دارد.

دستگاه لیزر

اشعه لیزر یک تابش قوی و یکنواخت با فرکانسی واحد می باشد. این تابش به دو شکل مرئی و نامرئی وجود دارد. درواقع دستگاه لیزر تقویت کننده ی تابش الکترومغناطیسی می باشد. به طور کلی کار لیزر این می باشد که پرتو تابشی بوجود آورد و به قسمتی تابیده شود که نیاز است گرم شود و برش ایجاد شود. لیزر، مناسب برش موادی مانند آلومینیوم و فولاد می باشد. دستگاه های لیزر توسط کامپیوتر کنترل می شوند. برش لیزری نسبت به مابقی تکنولوژی های برش، هزینه ی بیشتری دارد ولی درصد خطای پایین تری دارد. اگر این عمل به شکل درستی کنترل و بررسی شود، یک فرایند قابل اعتماد و با دقت برای برش می باشد.

برش کاری درب

فرایند برش کاری با لیزر به این صورت است که پرتوهای پرقدرت لیزر به ورقه های فلزی برخورد کرده و روی آن شیارها و روزنه کوچکی ایجاد می کنند. پس از ایجاد برش قسمت های اضافی از بخش اصلی جسم جدا می شوند. در واقع گرمای جذب شده از لیزر، باعث می شود جسم بخار و یا ذوب شود. این اقدام با کمک علم نور، گاز کمکی و یک سیستم راهنما برای هدایت و تمرکز پرتوهای لیزر به جسم انجام می گیرد. جهت ساخت این درب ها، از صفحه های فولادی که معمولا قطر ۳ یا ۴ میلیمتر دارند استفاده می کنند. طی این فرایند اشعه لیزر روی صفحات فولادی آماده شده متمرکز می شود و روی ورق حرکت می کند.

انواع لیزر

از انواع لیزر می توان لیزر رادیواکتیو، لیزر فیبری، لیزر شیمیایی، لیزر گازی و جامد را نام برد.
در صنعت دو مدل لیزر جامد و گازی بسیار کاربرد دارد.
لیزرهایی که در دستگاه لیزر صنعتی استفاده می شوند عبارتند از:
لیزر CO2 : این لیزر برای حکاکی، برش و ضعیف کردن ماده کاربرد دارد.
نوع ND : زمانی که نیاز به قدرت و تکرار پذیری بالا باشد، برای تضعیف ماده استفاده می شود.
لیزر ND-YAG : برای مواقعی که نیاز به قدرت بسیار زیادی داریم این نوع از لیزر برای حکاکی قطعه استفاده می شود.
هر سه نوع لیزر مذکور برای جوشکاری نیز کاربرد دارند.

درب برش لیزری

رنگ کاری درب

درب برش لیزری به دلیل اینکه داخل کوره های استاتیک رنگ می شود نیاز به رنگ زدن ندارد و همچنین ضد زنگ و ضد خش هستند. این خصوصیت درب ها موجب می شود تا زمان طولانی قابل استفاده باشند. رنگ این محصول در مقابل اشعه خورشید تغییر نمی کند. برای خریداران درب های ساختمان علاوه بر قیمت، قطعا زیبایی و رنگ و طرح آن نیز حائز اهمیت می باشد. این درب ها در طرح های مختلفی در بازار وجود دارند.

مزایا

استفاده از فناوری برش لیزری برای ساخت درب ساختمان مزیت های مختلفی را برای مصرف کنندگان فراهم می کند. یکی از این مزایا این است که برای تعمیر و نگهداری دستگاه های آن هزینه زیادی نیاز نیست.
از دیگر مزایای آن می توان قابل استفاده بودن این فناوری برای دیگر صنایع مثل برش شیشه، کانی ها و چوب را نام برد.
از آنجایی که تابش پرتوهای لیزر با فاصله از جسم انجام می شود، این عملیات تماسی نمی باشد در نتیجه به سطح جسم آسیب نمی زند.
اشعه های این دستگاه برای کاربری که با آن کار می کند خطری ندارد.
کامپیوتری که این سیستم را کنترل می کند، قابلیت کنترل مسیر تابش و زمان برش را دارد.
در مقایسه با آهن فرفورژه، دقت بیشتر و حداقل پیچ و تاب را در هنگام ساخت دارد.
استحکام بالای این درب ها موجب بالا رفتن امنیت ساختمان می شود در نتیجه خریداران بیشتری را به خود جذب می کند.

نکات مورد توجه هنگام خرید

در هنگام خرید درب برش لیزری نیاز است که به یکسری نکات توجه کنید.
از این نکات می توان جنس مواد به کار رفته در این محصول را نام برد. دقت کنید که مواد با کیفیت در آن استفاده شده باشد تا در مقابل ضربات مقاوم باشد. درب مورد نظر شما باید دارای استاندارد بالایی باشد تا حفاظت مناسبی داشته باشد.
از آنجایی که مش فولاد و آلومینیوم شبیه به هم هستند، دقت کنید که درب با مش فولاد ضد زنگ ساخته شده باشد که با کیفیت تر و مستحکم تر باشد. چون مش فولاد نوع ارزان تر و ضعیف تر فولاد ضد زنگ می باشد.
سعی کنید درب لیزری مورد نظر را به شکل سفارشی خریداری کنید، چون اگر با چند میلیمتر فاصله جایگذاری شود، امنیت لازم را نخواهد داشت.

پست قبلی

سقف متحرک چیست و انواع آن کدام است؟

پست بعدی

ورق پلی کربنات چیست و چه کاربردهایی دارد؟

در مورد بانک اطلاعات ساختمان سوالی دارید؟
کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند…


بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر، بازار هدف کسب و کار ساختمانی

بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر از سال  1385 فعالیت خود را در زمینه شناسایی بازار ساخت و ساز آغاز نموده است. آجر رو آجر همواره در تلاش است پروژه های ساختمانی را از آغاز فرآیند ساخت و ساز شناسایی نموده و بازار هدف کسب و کار های ساختمانی را فراهم نماید.

مجوز ساماندهی
مجوز نماد اعتماد الکترونیک