ترمیم کننده بتن

ترمیم کننده بتن
این مقاله در تاریخ ۱۴۰۱/۰۹/۳۰ بروزرسانی شده است.

ترمیم کننده بتن:

ترمیم کننده بتن از سیمان ، سنگدانه ، فیلر ، الیاف پلی پروپیلن ، رزین ها و … فرموله و تولید شده است و پس از ترکیب با آب ملاتی توانمند می سازد که به راحتی روی سطوح قابل اجرا می باشد . احیاء و بازسازی و مرمت قسمت های آسیب دیده بتن توسط ترمیم کننده بتن امری معمول و اجتناب ناپذیر است که بطور گسترده صورت می پذیرد .

ملات تعمیراتی بتن ، ملاتی آماده با بافت نرم و قابل انعطاف می باشد و ترمیم کننده بتن قابلیت شکل پذیری آسان روی سطح ، قابلیت ماله خوری عالی و قابلیت پرداخت آسان روی سطح دارد . با توجه به اینکه ترمیم کننده بتن با بنیان سیمان تولید می شود و با بتن از یک جنس می باشد برای تعمیر و بازسازی سطوح بتنی که دچار مشکل شده اند ایده آل تر از سایر ملات های مشابه است .

ملات ترمیمی بتن پایه سیمانی را می توان به راحتی در ضخامتهای مختلف اجرا نمود و با توجه به فرمولاسیون توانمند و استفاده از مواد اولیه با کیفیت دچار ترک خوردگی و پوستگی نخواهد شد . معمولا ترمیم کننده بتن پایه سیمانی نسبت به ملات های تعمیری اپوکسی برای تعمیر سطوح بتنی ارجحیت دارند .

مزایا ملات ترمیم کننده بتن :

۱.ترمیم کننده بتن در هنگام اجرا و پس از گیرش و سخت شدن کاملا بدون انقباص و تغییر حجم می باشد .

۲.ملات تعمیراتی بتن در هنگام اجرا فاقد شره می باشد و به راحتی روی کلیه سطوح افقی و عمودی و بالاسری قابل اجرا می باشد .

۳.ملات ترمیم کننده بتن پس از اجرا و سخت شدن در برابر سیکلهای ذوب و یخبندان مقاومت بالایی دارد .

۴.ترمیم کننده بتن از نظر رنگ و شکل ظاهری کاملا با بتن مشابه است .

۵.اجرای ملات ترمیمی بسیار ساده است و نیازی به هیچ گونه مهارت و تخصص خاصی برای اجرای آن وجود ندارد.

انواع ملات آماده :

۱. ملات با پایه سیمانی :

یک نوع از ملات ترمیمی آماده پودری بر پایه سیمان است که به واسطه وجود پلیمرهای مختلف از جمله چسب بتن در ساختار خود باعث شده تا این ملات شکل پذیری و چسبندگی خیلی خوبی با انواع مصالح ساختمانی از جمله بتن و سنگ را داشته باشد. این ملات علاوه بر اینکه سطح بتن را ترمیم می کند باعث می شود سطح بتن نفوذ ناپذیر شود و از نفوذ عوامل خورنده بیرونی به داخل بتن جلوگیری کند.

۲. ملات با پایه پلیمری :

ترمیم‌کننده‌‌ بتن معمولی با دانه‌بندی مناسب و بدون انقباض است که با توجه به پلیمرهای فعال شونده‌ای که در ساخت این چسب پودری به کار رفته، از چسبندگی قابل توجهی به سطوح زیر کار برخوردار بوده و میتواند مقاومت فشاری بالایی را تحمل کند‌. از ویژگی‌های ترمیم‌کننده معمولی بتن می‌توان به سهولت در اجرا، چسبندگی زیاد به مصالح پایه سیمانی، مقاومت در برابر سایش، خراش و ترک، نفوذپذیری کم اشاره کرد و در زمینه ترمیم سطوح ترک خورده، تسطیح سطوح متخلخل، پر نمودن خلل و فرج‌های بتن کاربرد دارد.

۳. ملات با پایه نیمه پلیمری:

این نوع، بر پایه‌ی سیمان بوده و حاوی انواع پلیمر‌های نیمه فعال و فعالی است که به واسطه وجود رزین پلیمری در ساختار خود قدرت چسبندگی بالایی به انواع سطوح داشته و ضمن مرمت و بازسازی نقاط آسیب دیده امکان آب‌بندی قطعات را نیز فراهم می‌آورد‌. پودر ویژه ترمیم‌کننده بتن یکی از بهترین و مؤثرترین ملات‌های ترمیم‌کننده بتن است که در انواع مراحل ساخت و آب‌بندی استخر و ترمیم نقاط آسیب‌دیده بتن قابل استفاده است.

۴. ملات با پایه اپوکسی :

این ملات، ملات بسیار قوی و مقاوم بر پایه رزین های اپوکسی می باشد که از خاصیت چسبندگی بالایی برای پیوند دادن بین بتن جدید و قدیم و سایر اجزا برخوردار می باشد. علاوه بر این از آنجایی که سطوح مختلف همواره در معرض انواع ضربه های مکانیکی از جمله فشاری و سایشی قرار می گیرد، لذا فرسایش حاصله از این عوامل به ایجاد پستی و بلندی در سطح و معلق شدن ذرات و آلودگی محیط را سبب می شود.

همچنین در اثر تأثیر مواد گوناگون شیمیایی بر روی سطوح کف خوردگی سطوح بتنی و فلزی اجتناب ناپذیر است در نتیجه راهکار مناسب جهت پیشگیری از مشکلات فوق استفاده از پوشش هایی است که بتواند سطوح را در برابر ضربات و نیروهای مکانیکی و عوامل خورنده شیمیایی حفظ نماید و چسبندگی فوق العاده به سطوح زیر کار دهد.

۵ .ملات با پایه چسب لاتکس :

ترمیم ‌کننده‌‌ بتن پودری است بر پایه سیمان، که دارای رزین‌های متنوعی بوده و محتوی مواد خاصی میباشد‌ که به راحتی با آب ترکیب شده و خمیری با کاربری آسان به دست می‌آید. به دلیل افزودنی‌های خاص، چسبندگی عالی به انواع سطوح بتنی و مصالح معدنی داشته و نیاز به مواد کمکی ندارند.انقباض خشک‌شدن آن بسیار ناچیز بوده‌، به راحتی روی سطوح افقی و عمودی قابل اجراست و به دلیل مقاومت کششی بالا و الاستیسیته عالی به هیچ وجه دچار جمع شدگی و ترک خوردگی نمی‌شود.

کاربرد ترمیم کننده بتن:

۱.مناسب برای ترمیم خرابی های سطوح زیرآیند، قبل از اجرای مواد آب بند سطحی

۲.قابل استفاده برای ترمیم و مرمت سطوح داخلی و خارجی ساختمان

۳.مناسب برای ترمیم و مرمت کف های بتنی

۴.تعمیر خرابی های سطوح قبل از نصب مصالح دکوراتیو یا رنگ آمیزی

۵.قابلیت استفاده جهت آماده سازی سطوح قبل از آب بندی و کفسازی

۶.مناسب برای پر کردن درزها و ترک های غیر سازه ای

۷.تسطیح و تعمیر سطوح متخلخل ( کرمو )

۸.بازسازی و تعمیر ناهمواری های سطح های ناشی از خطا در قالب بندی و قالب برداری

۹.مناسب برای اجرای ماهیچه کشی در سازه های آبی

۱۰.مناسب جهت اجرا جهت زیر سازی سطوحی که نیاز به اجرای پوشش های محافظتی دارند.

۱۱.امکان اجرای لایه پوششی کامل روی سطح بتن جهت ایجاد سطحی زیبا و اکسپوز

۱۲.تعمیر خرابی های و لب پریدگی های سازه های پیش ساخته

۱۳.مناسب برای پر نمودن شکاف ها و درزهای موجود بین دو قطعه بتنی

پست قبلی

میکروسیلیس بتن

پست بعدی

چوب و کاربرد آن در صنعت ساختمان

در مورد بانک اطلاعات ساختمان سوالی دارید؟
کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند…


بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر، بازار هدف کسب و کار ساختمانی

بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر از سال  1385 فعالیت خود را در زمینه شناسایی بازار ساخت و ساز آغاز نموده است. آجر رو آجر همواره در تلاش است پروژه های ساختمانی را از آغاز فرآیند ساخت و ساز شناسایی نموده و بازار هدف کسب و کار های ساختمانی را فراهم نماید.

مجوز ساماندهی
مجوز نماد اعتماد الکترونیک

دسترسی سریع

تماس با آجر رو آجر

فروش و پشتیانی همه روزه از ساعت 9 الی 17:30
پنج شنبه ها 9 الی 13:30