بام پوش شینگل

بام پوش شینگل

بامپوش شینگل :

بام ‌‌پوش شینگل دارای انواع و اقسام مختلفی می باشند که می‌توانید آن‌ها را در خانه خود جایگزین بام‌‌پوش قبلی کرده و یا نصب کنید. همچنین هریک از آنان می توانن مزایا، هزینه‌ها، مصالح و سبک خاص و متفاوتی داشته باشند.وقتی می‌خواهید سقف خانه خود را با بام ‌‌پوش شینگل جدید جایگزین کنید.عمر متوسط یک شینگل آسفالتی جدید ۱۵ تا ۲۰ سال است.

انواع و اقسام بامپوش های شینگل :

۱. بام ‌‌پوش شینگل فلزی :

بام‌‌ پوش‌‌های شینگل فلزی از لحاظ ظاهری شکیل و خاص می باشند. به منظور انتخاب هریک از آنان تنوع رنگی زیادی وجود دارد.

مزایا بام پوش فلزی:

۱.نصب بام ‌‌پوش فلزی آسان می باشد.

۲.این بام‌‌ پوش‌‌ها بسیار سبک وزن می باشند که این نکته آن‌ها را به گزینه‌ای مناسبی برای خانه‌های که سیستم سقف آن‌‌ها نمی‌تواند وزن گزینه‌های سنگین‌‌تر را به راحتی تحمل‌‌ کند تبدیل می-کند.

۳.بام‌‌ پوش شینگل فلزی طول عمر بالایی دارند و بین ۷۵ تا ۱۰۰ سال ماندگاری داشته باشد و در مقایسه با سایر انواع بام‌‌پوش‌‌ها یکی از طولانی‌ترین میانگین عمرها را دارد.

۴.در محیط زندگی شما هزینه نصب بام‌‌پوش شینگل فلزی ممکن است بسته به متوسط قیمت نیروی کار در محله شما متفاوت باشد.

۵.هزینه بام ‌‌پوش شینگل فلزی ۲.۸۰ تا ۳.۸۵ دلار در هر فوت مربع یا ۲۸۰ تا ۳۸۵ دلار در هر مترمربع هزینه دارد. بام‌‌پوش شینگل فلزی نیز به صورت صفحات ورق می‌‌باشد.

انواع بام پوش های فلزی عبارت‌اند از:

۱.بام‌‌ پوش‌‌های آلومینیومی

۲.بام‌‌ پوش‌‌های شینگل مسی

۳.بام‌‌ پوش‌‌های فولادی به صورت گالوانه، گالوانیزه و آبکاری شده با فولاد

۴.بام‌‌ پوش‌‌های فلزی ساخته‌شده از قلع

۵.بام‌‌ پوش‌‌های فلزی از جنس رویبام‌‌ پوش‌‌های شینگل فلزی از لحاظ ظاهری شکیل و خاص می باشند. به منظور انتخاب هریک از آنان تنوع رنگی زیادی وجود دارد.

۲.بام ‌‌پوش شینگل چوبی :

بام‌‌ پوش‌‌های شینگل چوبی از انواع مختلف چوب ساخته می‌‌شوند که به بخش‌‌های نازک تقسیم می‌شوند. بام ‌پوش‌‌ چوبی به نام‌های چوب‌‌های برش خورده و شینگل‌‌های چوبی وجود دارد. شینگل‌‌های چوبی به صورت شکل‌‌های کامل و یکپارچه بریده می‌شوند .

بام ‌‌پوش‌‌های شینگل برش‌‌خورده از درختان سرو که قدمتی بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ سال دارند ساخته می‌‌شوند. برای ساختن شینگل‌‌ها، تنه‌‌های درختان به قسمت‌‌هایی به نام برش‌‌ها تقسیم می شوند. این همان چیزی است که به شینگل‌‌ها ظاهری زبر و ناصاف می دهد. در صورت نصب صحیح و نگهداری بام پوش ها به داشتن طول عمر بیشتری نسبت به شینگل‌‌های آسفالتی معروف‌اند.

زیبایی ظاهری بالاتری برخوردار هستند اما گران تر هستند و از نظر محیطی پایدار نیستند.. چوب‌‌های برش‌‌خورده با نگهداری منظم می‌توانند از ۳۰ تا ۴۰ سال دوام داشته باشد.

۳. بام پوش شینگل آسفالتی :

نازک تر نوع بام پوش و همچنین مقرون به‌صرفه ‌ترین نوع بام پوش محسوب می گردد. دارای پایه ورقه‌‌ای از مواد ارگانیک بوده و سریع‌تر از شینگل فایبرگلاس یا معمارانه فرسوده می‌شوند. در هر جایی قیمت متوسط برای شینگل آسفالتی سه لایه بسته به شیب، زاویه و اندازه بام شما بین ۵۰۰۰ تا ۸۰۰۰ دلار است.

برای نصب بام‌‌ پوش یک خانه یک طبقه با اندازه استاندارد به ازای هر فوت مربع ۰.۸۵ تا ۱.۵۰ دلار یا به ازای هر مترمربع ۸۵ تا ۱۵۰ دلار بپردازید. شینگل‌‌های معمارانه کمی گران تر بوده و نصب آن‌ها در حدود ۱.۵۰ تا ۵.۵۰ دلار در هر فوت مربع هزینه‌‌بر است.اجرای بام‌ ‌پوش شینگل آسفالتی در مرحله نصب مقرون به ‌صرفه ‌ترین است. رایج ‌ترین نوع بام ‌‌پوش ها نوع آسفالتی آن می باشد.

انواع بام پوش آسفالتی :

۱.شینگل آسفالتی سه لایه

۲.شینگل آسفالتی فایبرگلاس

۳.شینگل آسفالتی معمارانهنوع دیگری از بام پوش به نام شینگل معمارانه در گزینه‌های شینگل آسفالتی نسبت به شینگل های سه لایه مقاوم تر می باشد. دارای ظاهری شکیل بوده و یک لایه‌‌ی اضافی دارد که باعث‌‌ می‌‌شود تا کمی طراحی‌شده‌‌تر به نظر برسند.اجرای این نوع بام پوش که کمی بیشتر از هزینه نصب انواع دیگر آن است.

۴. شینگل خورشیدی :

یکی از مدرن‌ ترین انواع بام ‌‌پوش ها نوع خورشیدی آن می باشد. در مقایسه با سایر گزینه‌های بام‌‌پوش گران‌‌تر هستند اما تنها برای حفظ خانه شما از ورود آب کارایی ندارند. شینگل خورشیدی برای تولید برق و تأمین انرژی خانه شما طراحی شده است.

شینگل‌‌های خورشیدی از نظر ظاهری جذاب هستند، اما لازم نیست آن‌ها را بر روی تمام سقف خانه خود نصب کنید. شینگل‌‌های خورشیدی فقط در ضلع جنوبی سقف به صورت بهینه عمل می‌کنند و آن بخش جایی است که در صورت وجود امکان نصب شینگل خورشیدی باید این بام‌‌پوش در آن قسمت نصب گردد.

امکان نصب شینگل خورشیدی در وجه شرقی و غربی نیز وجود دارد، اما کارایی آن‌ها به همان اندازه نخواهند بود. شینگل خورشیدی می‌تواند از ۲۰ تا ۲۵ سال ماندگاری داشته باشد.

۵. بام پوش سنگ لوح :

بام ‌‌پوش سنگ‌‌ لوح پوشش اصلی آن سنگ می باشد که به صورت شینگل نصب می‌شوند. سنگ ‌‌لوح نازک هستند اما زمانی که کل سقف از آن‌ها ساخته شود بسیار سنگین می‌شوند. سنگ‌‌لوح از زیبایی طبیعی برخوردار است.

نصب و اجرای سنگ ‌‌لوح دشوار تر از سایر متریال می باشد. پس از اجرای صحیح، یکی از گزینه‌‌های مناسب برای بام‌‌پوش با طولانی‌ترین طول عمر‌‌ از جمله مزایای آن محسوب میگردد. شینگل‌‌های سنگ ‌‌لوح برچسب گران قیمت بودن خورده‌‌اند.

بام‌‌ پوش‌‌های از نوع سنگ ‌‌لوح به نسبت قیمت ارزش نصب دارند . مدت ماندگاری آن‌ها بیشتر از یک عمر طول خواهد کشید. بام‌‌‌‌پوش سنگ ‌‌لوح می‌تواند از ۶۰ تا ۱۵۰ سال دوام داشته باشد.

۶.بام ‌‌پوش شینگل لاستیکی :

بام ‌‌پوش شینگل لاستیکی محصولی منحصربه ‌فرد و خاص است و با چینش لاستیک به صورت شینگل، بسیار شبیه به شینگل آسفالتی می‌‌شود که امروزه در بسیاری از خانه‌ها استفاده می‌شود. نصب شینگل لاستیکی ساده است و به تعمیر و نگهداری زیادی احتیاج ندارد، اما کمی گران‌‌تر از شینگل آسفالتی است.

بام ‌‌پوش لاستیکی می‌تواند از ۱۵ تا ۲۵ سال در خانه شما دوام داشته باشد. بام‌‌پوش شینگل لاستیکی همچنین می‌تواند به کاهش هزینه‌‌های مربوط به مصرف انرژی شما کمک کرده و سبب صرفه‌جویی در هزینه‌های سالانه تأمین امکانات رفاهی شما شود. همچنین نوع غشاء لاستیکی که نصب می‌کنید بر هزینه‌ها تأثیر می‌گذارد. مقرون به‌صرفه‌ترین بام‌‌پوش‌‌های لاستیکی TPO ها و PVC ها و  بام‌‌پوش لاستیکی EPDM گرون ترین آنان محسوب میگردد.

۷. بام پوش شینگل کامپوزیت :

بام پوش شینگل کامپوزیت پلاستیکی از مواد پلاستیکی بازیافت شده تولید می‌شود. آن‌ها راهی برای دستیابی به ماندگاری و عمر بیشتر از پلاستیک و مواد دیگری هستند که در اکثر موارد به سادگی از بین می روند، بنابراین آن‌‌ها گزینه مناسبی برای تعویض بام‌‌پوش به شمار می‌‌روند و دوستدار محیط‌زیست هستند.

این نوع بام پوش ها بسیار سبک تر از سنگ‌‌لوح‌‌ها یا انواع دیگر بام‌‌ها هستند که این مسئله نصب آن‌ها را آسان می‌کند. بام پوش کامپوزیت نسبتاً مقرون به صرفه می باشد، شینگل کامپوزیت پلاستیکی بسته به نوع پلاستیکی که برای نصب انتخاب کرده باشید، بین ۷ تا ۲۰ سال ماندگاری دارد.

۸. بام پوش سفالی :

یکی از بادوام ‌ترین بام ‌‌پوش‌‌شینگل نوع سفالی آن می باشند که می‌توانید در پروژه خود نصب و اجرا نمایید. در صورت نصب صحیح سفال‌‌ها اتفاق می‌افتد. سفال‌ها در صورت قرار گرفتن روی یک لایه ملات، تنها پس از گذشت یک دهه از بین می روند. شینگل‌‌های سفالی بسته به نوع سفالی که انتخاب می‌کنید خیلی گران نیستند، اما نصب آن‌ها برای شما هزینه اضافی‌‌تری خواهد داشت.

قبل از نصب برای تقویت سقف جهت تحمل وزن سفال جدید، هزینه‌ای را بپردازید. برخی از بام‌‌پوش‌‌های سفالی شبیه به بام‌‌پوش‌‌های فلزی هستند چرا که طول عمر آن‌ها با نگهداری مناسب می‌تواند تا ۱۰۰ سال ادامه یابد.

پست قبلی

درب آسانسور

پست بعدی

بتن اکسپوز

در مورد بانک اطلاعات ساختمان سوالی دارید؟
کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند…


بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر، بازار هدف کسب و کار ساختمانی

بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر از سال  1385 فعالیت خود را در زمینه شناسایی بازار ساخت و ساز آغاز نموده است. آجر رو آجر همواره در تلاش است پروژه های ساختمانی را از آغاز فرآیند ساخت و ساز شناسایی نموده و بازار هدف کسب و کار های ساختمانی را فراهم نماید.

مجوز ساماندهی
مجوز نماد اعتماد الکترونیک

دسترسی سریع

تماس با آجر رو آجر

فروش و پشتیانی همه روزه از ساعت 9 الی 17:30
پنج شنبه ها 9 الی 13:30