مجله ساختمانی

بازاریابی صنعت ساختمان

بازاریابی صنعت ساختمان
این مقاله در تاریخ ۱۴۰۲/۰۵/۲۱ بروزرسانی شده است.

شیوه های بازاریابی صنعت ساختمانی

بازاریابی صنعت ساختمان، تبلیغات و بازاریابی یکی از روش های بسیار مطرح در فروش بیشتر شرکت ها و فروشگاه ها می باشد. هزینه برای تبلیغات و بازاریابی نوعی سرمایه گذاری برای آینده به منظور کسب درآمد بیشتر محسوب می گردد. بسیاری شرکتها  بیشتر از هزینه صرف تبلیغات محصول و خدمات خود می کنند، محصولی که بهم نظور افزایش فروش به مردم شناخته شود و با معرفی خوب و بازاریابی بتواند رضایت مشتری را جلب کند، می تواند به خوبی در بازار به فروش برود.

شرکت های ارائه کننده خدمات مهندسی تبلیغات و بازاریابی  به کمک تبلیغات می توانند از راههای مختلف نظیر وبسایت ها، تبلیغات اینترنتی، تیزرهای تبلیغاتی، بیلبوردها، نشریات و مجلات و…. می باشد، توجه جدی نمایند تا فروش بیشتری داشته باشند.

صنعتی سازی به چه معناست

از راههای افزایش فروش و سود دهی بیشتر، صنعتی سازی در ساختمان است. امروزه شرکت های ساختمانی اگر نتوانند تولیدات بیشتری در زمان کمتری ارائه دهند. نشان دهنده استفاده از روش های منسوخ شده سنتی و قدیمی می باشد.

بطور مثال یک انبوه ساز بزرگ کشور هم اکنون در واقع کار انبوه سازی خود را براساس روش های صنعتی انجام نمی دهد. بلکه انبوه سازی را همان به روش سنتی و از کنار هم چیدن تعدادی ساختمان که توسط استادکاران در مدت زمان بسیار طولانی به انجام می رساند.

در حالی که با استفاده از روش صنعتی سازی، یک شرکت بزرگ ساختمانی می تواند در مدت زمان بسیار کوتاه و با رعایت استانداردهای سازه ای و و معماری هزاران واحد ساختمان را با یک زمانبندی مشخص آماده و تحویل دهد. بدون اتلاف هزینه اضافی مصالح ساختمانی و یا تاخیر در تحویل ساختمان انجام دهد.استفاده از این روش باعث می شود که یک شرکت ساختمانی بتواند در مدت زمان کوتاهی چندین برابر روش سنتی واحد ساختمانی ارائه دهد و تولیدات و بهره وری خود را بالا ببرد. هدف از هر تبلیغاتی این است که با صرف کمترین هزینه به تعداد زیادی از مخاطبین دسترسی پیدا کنید که هدف پیدا کردن مشتری جدید برای شرکت شما میباشد. اگر تبلیغات شما به خوبی انجام شود، یک قدم موفقیت آمیز برای شرکت شماست.

بازاریابی صنعت ساختمان و نکات مهم

روش مهم مارکتینگ یا بازاریابی که پیمانکاران باید در رشد و توسعه شرکت و افزایش برندینگ و نفوذ نام تجاری(برندینگ) خود بکار ببند را بررسی کنیم و پیاده سازیم.

۱-در انجام پروژه ها حرفه ای و مجرب باشید

بطورمثال نقش شما به عنوان یک پیمانکار انجام درست کار، و تحویل به موقع کار و اعمال استاندارهای کیفی می باشد. اما مهم ترین کاری که باید انجام دهید این است که مدیر پروژه یا مسئول پروژه خوب به نظر برسید. مجرب و حرفه ای بودن شما مهم ترین و بهترین راه برای انجام این کار می باشد.

چند بار در ماه، نمایندگان (مالک پروژه یا طراح پروژه یا مهندس یا سازمان نظارتی) پروژه را بررسی می کنند. شما می توانید حرفه ای و مجرب بودن به از طرق زیر بیان میشود:

۱- کیفیت و کمیت کاری شما

۲-معرفی تیم مجرب و تجهیزات کاری

۴-انجام کارهای اصولی و رعایت ایمنی

۲-نمایش آخرین پروژه های اجرا شده

در هر مرحله ای از تکمیل پروژه یا هدف شرکت در هر مرحله ای یا هر عضو جدید در تیم فرصتی برای برجسته کردن اتفاقاتی که در شرکت افتاده است. تولید نسخه های خبری جدید این فرصت را به شما می دهد که توسط افراد برجسته شرکت دیده شوید.

۳-با شبکه های اجتماعی خود را به کارفرمایان معرفی کنید

بسیاری از پیمانکاران اهمیت شبکه های اجتماعی و بازاریابی را نادیده می گیرند و شبکه های اجتماعی که برای نسل جوان تر که  در همان منطقه خاص فعالیت می کند نادیده میگیرند. در طول دهه گذشته، شرکت ها از قدرت رسانه های اجتماعی به منظور  پیشبرد اهداف خود مورد استقبال قرار گرفته است.

به نظر می رسد که مشتریان آینده در رسانه های اجتماعی هستند و شما می توانید فرآیند جذب مشتری بیشتر و اعتماد مشتریان به شما را با فعالیت موثر در شبکه های اجتماعی افزایش بدهید.

با استفاده از شبکه های مجازی اینستاگرام، تلگرام، وبلاگ ها، خبرنامه ها، ویدئوها می توانید دنبال کنندگان خود را از پیشرفت های شرکت مطلع سازید. پس بدانید اگر در شبکه های اجتماعی کشور خود فعال نباشید نمی توانید به طور کارآمد با مخاطبان بالقوه خود رابطه برقرار کنید.

۴-نام تجاری (برند) برای شرکت خود داشته باشید

در وب سایت شرکت، کاتالوگ ها، تمام صفحات شرکت، وسایل نقلیه شرکت و کارت ویزیت و… این استمرار و تکرار باعث افزایش آگاهی برند می شود. تمام کارهای مارکتینگ شما را تقویت خواهد کرد.

با استفاده از شبکه های مجازی اینستاگرام، تلگرام، وبلاگ ها، خبرنامه ها، ویدئوها می توانید دنبال کنندگان خود را از پیشرفت های شرکت مطلع سازید. پس بدانید اگر در شبکه های اجتماعی کشور خود فعال نباشید نمی توانید به طور کارآمد با مخاطبان بالقوه خود رابطه برقرار کنید.

۵-به مشتریان خود یاری دهید تا بدانند به چه کسی اعتماد کنند

پست قبلی

درب ضد سرقت

پست بعدی

شیشه سکوریت و کاربرد های آن

در مورد بانک اطلاعات ساختمان سوالی دارید؟
کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند…


بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر، بازار هدف کسب و کار ساختمانی

بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر از سال  1385 فعالیت خود را در زمینه شناسایی بازار ساخت و ساز آغاز نموده است. آجر رو آجر همواره در تلاش است پروژه های ساختمانی را از آغاز فرآیند ساخت و ساز شناسایی نموده و بازار هدف کسب و کار های ساختمانی را فراهم نماید.

مجوز ساماندهی
مجوز نماد اعتماد الکترونیک