پاراون

پاراوان
این مقاله در تاریخ ۱۴۰۱/۰۹/۳۰ بروزرسانی شده است.

پاراوان

در زندگی آپارتمانی امروزی که فضای داخلی خانه کوچک،  برای انجام خیلی از فعالیت ها کم است، استفاده از پاراوان ها و پارتیشن های متحرک و تاشونده  کمک زیادی به خلق فضاهای کاربردی کرده است. تنها با قرار دادن یک پاراوان که در طرحی مناسب با دکوراسیون داخلی خانه انتخاب شده می توان در فضا صرفه جویی کرد و بدون صرف هزینه، قسمتی از خانه را به یک فعالیت خاص اختصاص داد.

برای منازلی که امکان تغییر معماری منزل و جابه جایی دیوارها وجود ندارد پارتیشن ها و دیوارهای متحرک یک گزینه خوب و کم هزینه به حساب می آیند. اگر فضای داخلی خانه باز باشد می توان با دست بازتر از پارتیشن ها استفاده کرد.

پاراوان یا جداکننده فضا در اصل یک کلمه فرانسوی می باشد, که در ایران با نام پارتیشن هم میشناسند.یکی از عناصر اصلی که فضاها را از یکدیگر به صورت موقت جدا میکند.گاهی نیاز است با توجه به نیاز های متعدد در محل زندگی و یا محل کارمان, بیشتر به تقسیم فضا ها بپردازیم. با توجه به اهمیت بحث حریم ها در معماری ایجاب میکند در بسیاری از موارد, از جدا کننده های فضا که به صورت متحرک است استفاده کنیم.

پاراوان ترکیبی از قاب چوبی، پارچه و یا حصیر می باشد پاراوان پانلی است لولایی که معمولا دارای ۴ لنگه است، فرض کنید ۴ تا در کم عرض را به هم لولا کرده باشند. پاراوان متحرک بوده و برای جدا نمودن قسمت هایی از فضای داخل خانه، اداره، محل کار، مطب پزشکی، بیمارستان ها، کلینیک های درمانی، مغازه ها و… به منظور حفظ حریم استفاده می شود.

مزایای استفاده از پاراوان ها در طراحی و دکوراسیون داخلی:

۱-گاهی نیاز است قسمتی از دکوراسیون داخلی خانه از نظر دیگران مخفی بماند یا مثلا می خواهید نقصی از خانه را پنهان کنید. برای رسیدن به این اهداف پاراوان ها در جنس و طرح مناسب و متنوع طراحی شده اند.

۲- پارتیشن های جدا کننده به عنوان یک المان تزیینی استفاده می کنند. یعنی لزوما نیاز به تفکیک و قسمت بندی، دلیل استفاده از پاراوان ها نیست.

۳-اگر فضای داخلی اتاق خواب تان بزرگ باشد و بخواهید قسمتی را برای مطالعه یا انجام کار دل خواه تان اختصاص دهید یک پاراوان به این هدف  میتوانید برسید.

انواع پاراوان ها :

پاراوان یا پارتیشن متحرک به دو صورت پایه دار و بدون پایه در بازار موجود هستند که انتخاب آن ها به سلیقه شما بستگی دارد. توجه کنید حداقل اجزای آن که زیبایی مناسب را به همراه داشته باشد سه تکه است.

عرض استاندارد هر لته از پارتیشن های متحرک ۴۰ تا ۵۰ سانتی متر و ارتفاع آن ها حدود ۱,۸ متر می باشد. در زیر برخی از آنها چرخ های کوچکی تعبیه شده که به راحتی می توان آن ها را جا به جا کرد. اگر قصد شما از قرار دادن پارتیشن های متحرک و همچنین ایجاد فضایی کاربردی و ثابت است توصیه می شود از جدا کننده های بدون چرخ که روی زمین ثابت می شوند استفاده کنید.

۱-پاراوان چوبی :

از قدیم مورد توجه و استقبال بخش زیادی از مردم بوده اند. معمولا طرفدارهای این نوع پاروان ها بیشتر از سایر انواع است. چوب به راحتی با دکوراسیون داخلی خانه ست می شود و به تنهایی هم زیبایی چشمگیری دارد. گاه پاراوان ها ترکیبی از چوب با پارچه هستند، همین تنوع و گوناگونی سبب می شود به راحتی بتوان مدل هایی که با مبلمان، پرده ها (مثل پرده زبرا، پرده کرکره و…) سبک خانه همخوانی داشته باشد پیدا کرد.

۲-پارتیشن متحرک مشبک :

نوع دیگری از پاراوان مشبک می باشد. از این پاراوان ها زمانی که عبور نور اهمیت دارد استفاده میگردد. گاهی قرار دادن پاراوان در بخشی از خانه باعث تاریک شدن فضای پشت آن می شود پس اگر نور قسمت پشتی حائز اهمیت است باید انواع مشبک این محصول را انتخاب کنیم.

در بعضی از پاراوان ها مشبک، شیشه های رنگی یا ساده کار شده است که نوع شیشه رنگی آن برای خانه هایی که سبک سنتی دارند بسیار مناسب است و باعث ایجاد فضایی خیال انگیز در خانه خواهد شد.

کاربرد پاراوان :

۱-محدود کردن و ایجاد فضای عمومی برای فضای ورودی

۲-تقسیم بندی فضای حال و پذیرایی از یکدیگر

۳-جدا کردن پذیرایی از غذاخوری

۴-پوشاندن قسمت های کج و قناس

۵-فضاسازیه اتاق کار یا فضای تعویض لباس در اتاق خواب های بزرگ که البته با توجه به نیاز روز با ایجاد طرح های متفاوت و متناسب با هر سلیقه این نیاز طراحی و در اختیار در خواست کننده ها قرار میگیرد.

پست قبلی

پله بتنی اکسپوز

پست بعدی

گل میخ

در مورد بانک اطلاعات ساختمان سوالی دارید؟
کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند…


بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر، بازار هدف کسب و کار ساختمانی

بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر از سال  1385 فعالیت خود را در زمینه شناسایی بازار ساخت و ساز آغاز نموده است. آجر رو آجر همواره در تلاش است پروژه های ساختمانی را از آغاز فرآیند ساخت و ساز شناسایی نموده و بازار هدف کسب و کار های ساختمانی را فراهم نماید.

مجوز ساماندهی
مجوز نماد اعتماد الکترونیک

دسترسی سریع

تماس با آجر رو آجر

فروش و پشتیانی همه روزه از ساعت 9 الی 17:30
پنج شنبه ها 9 الی 13:30