پله بتنی اکسپوز

پله بتنی اکسپوز

پله بتنی اکسپوز

پله بتنی اکسپوز یکی از مهمترین عناصر داخلی که امروزه به شیوه مدرن و صنعتی طراحی می شود، پله های بتن نما یا اکسپوز است. این پله ها ابتدا در مراکز تجاری و صنعتی مورد استفاده قرار می گرفت، ولی در حال حاضر در فضاهای مسکونی، با تلفیقی از نرده های شیشه ای و یا چوبی، از محبوبیت بالایی برخوردار است و طراحان دکوراسیون صنعتی را مجذوب خود کرده است.

عامل مهم استفاده از این نوع پله  ، استفاده از پله بتنی اکسپوز، به محیط زیست کمک بزرگی می کند و تا حد قابل توجهی، مانعی بر سر راه هدر رفت انرژی، مصالح و ایجاد نخاله های ساختمانی به شمار می آید. بی شک یکی از دلایل این نوع طراحی در دنیای مدرن، کمک به محیط زیست در عصر صنعتی می باشد.

مزایای پله بتنی اکسپوز :

۱-سرعت اجرای بالا

۲-اجرای طرح و نقش دلخواه

۳-قابل اجرا به صورت خشک و ملات

۴-طول عمر و دوام بالا

۵-قابلیت اجرا در ابعاد و اندازه مورد نظر

۶-قابل اجرا در شرایط مختلف اقلیمی

انواع مدل و نحوه اجرای پله اکسپوز :

۱-پله های گرد

۲-پله  مستقیم

۳-پله های ترکیبی

سه مدل اصلی از انواع پله اکسپوز هستند. شما باید مناسب با متراژ فضا و نوع کاربری، یکی از انواع پله را انتخاب کنید. در نظر داشته باشید جهت بازشوها، ارتفاع کف تا سقف و تعداد پله ها از عوامل مهم در انتخاب نوع پله است.

برای طراحی و اجرای چشم پله وسیع یا وید، در مسیر پله تان داشته باشید از پله های اکسپوز ترکیبی استفاده کنید. به این صورت که قسمتی از پله را به صورت گردان و قسمتی دیگر را مستقیم طراحی کنید. این نوع طراحی حجم بیشتری از فضای تان را اشغال می کند.

۱-درجا در محل پروژه :

برای ساخت پله بتنی اکسپوز درجا در محل مورد نظر آرماتور گذاری (میلگرد) انجام شده و عملیات بتن ریزی انجام می شود. به علت اهمیت نمای نهایی، بکارگیری تیم اجرایی مجرب و حرفه ای برای اجرای این دسته از پله های اکسپوز اهمیت زیادی دارد. ملات مورد استفاده برای اجرای پله بتنی اکسپوز درجا دارای ضخامت ۳ الی ۵ الی میلیمتر است که کیفیت نهایی نما و ساختار را بالا می برد.

۲-بصورت پیش ساخته :

در کارخانه تولید وبه محل پروژه منتقل میگردد.پله بتنی اکسپوز پیش ساخته براساس سفارش محل مورد اجرا (اندازه گیری دقیق ابعاد) هر واحد پله حجمی از پیش ساخته شده است که به محل مورد نظر انتقال داده شده و با قرار دادن و تثبیت در محل، پله تشکیل داده می شود.

پله های بتنی از پیش ساخته در ضخامت های مختلفی از ۴ سانتیمتر تا ۱۰ سانتیمتر ارائه می شوند که انتخاب ضخامت مناسب آن بسته به میزان تردد و نوع کاربری، حجم فضا، بستر اجرایی پله، طراحی داخلی و خواست طراحدار در هر دو مدل، مراقبت های نهایی و در پس از چند سال و یا بنا بر شرایط ایجاد شده، نیاز به ترمیم وجود دارد که در روند ترمیم، تناسب واحد پله ترمیم شده با واحد های مجاور و یکسان و مشابه بودن بافت و سطح کار، اهمیت زیادی دارد.

اهمیت موارد ذکر شده در مرحله ترمیم، نیازمند تیم مجرب و استفاده از مواد ترمیمی و بتن با کیفیت و مشابه با مورد پایه ای دارد.

کاربرد پله اکسپوز :

۱-در طراحی و دکوراسیون داخلی منازل

۲-در محوطه سازی و فضای بیرونی ساختمان

۳-برای زمین های شیبدارو توپوگرافی شده

پست قبلی

درب کشویی

پست بعدی

پاراون

در مورد بانک اطلاعات ساختمان سوالی دارید؟
کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند…


بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر، بازار هدف کسب و کار ساختمانی

بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر از سال  1385 فعالیت خود را در زمینه شناسایی بازار ساخت و ساز آغاز نموده است. آجر رو آجر همواره در تلاش است پروژه های ساختمانی را از آغاز فرآیند ساخت و ساز شناسایی نموده و بازار هدف کسب و کار های ساختمانی را فراهم نماید.

مجوز ساماندهی
مجوز نماد اعتماد الکترونیک

دسترسی سریع

تماس با آجر رو آجر

فروش و پشتیانی همه روزه از ساعت 9 الی 17:30
پنج شنبه ها 9 الی 13:30