کفپوش و انواع آن

کفپوش

کفپوش و انواع آن :

کفپوش به پوششی گفته می شود که از آن برای کف ساختمان استفاده می شود، کفپوش می گویند. کفپوش ها را می توان پوشش های نسبتا با دوام و دائمی دانست که امکان تعویض آن ها نیز وجود دارد. کفپوش در صنعت ساختمان متنوع در طرح و رنگ می باشند که از آن جمله می توان به سنگ، سرامیک، پی وی سی، لمینت، چوب و … اشاره کرد.

انتخاب مناسب متریال کف در طراحی دکوراسیون داخلی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در هنگام خرید کفپوش باید به مواردی نظیر میزان رفت و آمد و مکانی که قصد استفاده از آنرا دارید توجه کنید. در مکان هایی که میزان رفت و آمد در آن جا زیاد است، از کفپوش با دوام و در مکان های کم رفت و آمد از کف هایی که بیش تر حالتی تزئینی دارند استفاده نمائید.

در انتخاب کفسازی عواملی دیگر نظیر سلیقه شخصی، میزان بودجه، مقاومت در برابر آتش سوزی، نمای مناسب و نوع زیرسازی نیز دخیل می باشند.

انواع کفپوش :

۱. سرامیک :

این نوع کفسازی یکی پرکاربرد ترین انواع کفپوش در داخل ساختمان و کفپوش فضاهای بیرونی مانند حیاط و تراس هستند. انواع کاشی و سرامیک برای سرویس بهداشتی، کاشی و سرامیک بین کابینتی، کاشی و سرامیک آشپزخانه و پذیرایی و… از کاربرد کفپوش‌های سرامیکی در خانه می‌باشند.روش نصب کفپوش سرامیکی از آن جا که سرامیک ها جزء سخت ترین کفپوش ها به شمار می آیند، باید به یکدست بودن آن ها توجه داشت.

۲. کفسازی چوبی :

کفپوش‌ چوبی نیز یکی دیگر از رایج ‌ترین انواع کفپوش ساختمان هستند که استفاده از آن‌ها نسبت به گذشته بیشتر شده است. گرمابخشی متریال چوب و نزدیکی ساختار آن به طبیعت باعث شده تا استفاده از این متریال به عنوان کفپوش ساختمان محبوبیت پیدا کند.

کفپوش‌ چوبی در واقع یا چوب طبیعی می‌باشند و یا الیاف چوب فشرده هستند. پارکت، لمینت و ترموود رایج‌ترین متریال‌های موجود در بازار هستند که تحت عنوان کفپوش‌های چوبی به فروش می‌رسند.

۳. کفسازی موزاییکی :

این نوع متریال در کفسازی در گذشته در داخل منزل مورد استفاده قرار میگرفت و تا به امروز ادامه دارد. موزاییک ها در ابعاد بزرگ تولید می شوند و به این خاطر نصب آن ها سریع صورت می گیرد. کفپوش موزاییکی بیشتر برای محیط های بیرونی و باز مناسب می باشد.

۴. کفسازی سنگی :

کفپوش سنگ یکی از مصالح ساختمانی طبیعی می باشند و از جمله گران ترین و شکیل ترین نوع متریال در صنعت ساختمان شمار می آیند. از سنگ ساختمانی بیشتر در فضای آشپزخانه و سرویس های بهداشتی استفاده می شود. کفپوش سنگی را می توان در فضای بیرون و محوطه ساختمان نیز استفاده کرد. سنگ علاوه بر زیبایی بی نظیر خود از معایبی نیز برخوردار است.

۵.پارکت چوبی :

استفاده از این پوشش ها در کف ایجاد حسی گرم در فضای خانه می شود. علی رغم زیبایی بی نظیر، این نوع از کفپوش ها از معایبی نیز برخوردار هستند. از آن جایی که آنها از چوب ساخته شده اند، رطوبت و آب باعث تخریب آن ها شده و پارکت پس از مدتی باد می کند.

کفسازی با استفاده از پارکت یا کفپوش چوبی، از چوب درختانی مانند افرا، صنوبر، کاج و بلوط استفاده می شود. چوب به کار رفته در ساخت پارکت ها بر قیمت آن ها تاثیر مستقیم می گذارد.

۶. کفسازی لمینت :

کف لمینت، در جهت رفع مشکلانی که پارکت های چوبی داشتند، ساخته شده اند. این نوع کف دوام بالایی دارند و همچنین لمینت ها از الیاف فشرده چوب یا اچ دی اف ساخته شده اند. پارکت لمینت شباهت زیادی به پارکت چوبی دارد ولی در ساخت آن مستقیما از چوب درختان استفاده نشده است.

لمینت متشکل از چهار لایه هستند. لایه اصلی در ساخت کف لمینت، اچ دی اف می باشد. لایه دیگر، لایه دکوراتیو طرح چوب بوده که روی آن از یک لایه لمینت استفاده شده است. روش نصب لمینت ها در هم قفل می شوند. و در زیر آن ها لایه ای از جنس فوم قرار می گیرد.

۷. کفسازی PVC :

کفسازی PVC از مقاومت خوبی برخوردار بوده و در برابر آب و رطوبت نیز مقاوم می باشند، به همین خاطر انتخاب مناسبی برای آشپزخانه ها به شمار می آیند. این نوع کفپوش به عنوان عایق حرارتی عمل می نمایندو در زمستان گرم و در تابستان سرد می باشند. استفاده از آنها از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه و تمیز کردن آنها نیز بسیار راحت است.

این نوع از کفسازی بهداشتی یا بیمارستانی به شمار می آیند و در مراکز بهداشتی قابل استفاده هستند. از آن جایی که در طراحی این کفپوش ها از مواد پلاستیکی استفاده می شود، به آن ها کفپوش شیشه ای نیز گفته می شود.

۸. کفسازی اپوکسی :

کفپوش اپوکسی به عنوان کفسازی تزئینی مورد استفاده قرار می گیرد, بلکه نوعی کفسازی بهداشتی نیز محسوب می شود. این کفپوش ها به دلیل دارا بودن خصوصیات فیزیکی و شیمیایی متنوع، یکی از مناسب ترین انواع کف پوش می باشند.این کف پوش ها در رنگ های مختلف وجود دارند و دارای شفافیت و جلای بالا هستند.

کفسازی اپوکسی تزئینی دارای مقاومت بالا در برابر سایش و همچنین در برابر حریق اشاره کرد. از این رو این کفپوش ها برای محیط هایی که رفت و آمد در آن جا زیاد است مناسب می باشند. هم چنین آنها از خاصیت آنتی باکتریال برخوردار هستند، به همین دلیل در محیط های بیمارستانی و ورزشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرند.

۹. کفسازی بتنی :

این نوع کفسازی بتن را می توان یکی از انواع کفپوش های بادوام ترین نوع کفسازی محسوب می گردد.استفاده از این کفپوش ها در محیط هایی مانند تراس های مدرن، فضاهای طراحی شده به سبک صنعتی و آپارتمان ها رواج دارد. آنها سطح سردی دارند و بهتر است در صورت استفاده در آپارتمان از سیستم گرمایش از کف برای فصول سرد  استفاده گردد..

۱۰. کفسازی پلی یورتان :

کفسازی پلی یورتان بر پایه رزین پلی اورتان ساخته می شود و به صورت یکپارچه بر روی سطوح بتنی پهن می شود. این کفپوش در زمان اجرا خودتراز است، بدین معنا که در هر حالتی بر روی کف ریخته شود سطح بسیار صاف و زیبایی ایجاد می کند. کفسازی به روش  پلی اورتان به خوبی به سطوح بتنی، فلزی، سرامیکی و سنگی می چسبد و انعطاف پذیری بالایی دارد.

مقاومت کششی و سایشی این نوع از کفسازی بالاست و در برابر ضربه و خراشیدگی دچار آسیب نمی شود. علاوه بر آن سطح آنها براق و صاف است و در برابر مواد اسیدی و بازی واکنش نشان نمی دهند. پلی اورتان نوعی کفسازی  آنتی باکتریال است و تمیز نمودن آن کار راحتی است. کفپوش ورزشی پلی اورتان و پلی اورتان سردخانه ای نمونه ای از این کفسازی ها می باشند.

پست قبلی

کاغذ دیواری

پست بعدی

کفپوش اپوکسی

در مورد بانک اطلاعات ساختمان سوالی دارید؟
کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند…


بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر، بازار هدف کسب و کار ساختمانی

بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر از سال  1385 فعالیت خود را در زمینه شناسایی بازار ساخت و ساز آغاز نموده است. آجر رو آجر همواره در تلاش است پروژه های ساختمانی را از آغاز فرآیند ساخت و ساز شناسایی نموده و بازار هدف کسب و کار های ساختمانی را فراهم نماید.

مجوز ساماندهی
مجوز نماد اعتماد الکترونیک

دسترسی سریع

تماس با آجر رو آجر

فروش و پشتیانی همه روزه از ساعت 9 الی 17:30
پنج شنبه ها 9 الی 13:30