ساختمان های مشهور در جهان

ساختمان های مشهور

ساختمان های مشهور در جهان :

معروف‌ترین ساختمان ‌های دنیا  شامل بیست پروژه عظیم و آسمان خراش می باشد که از آنان به عنوان معروف ‌ترین ساختمان‌ دنیا یاد می‌شود. برخی دیگر اما کمتر شناخته شده است و شناختن آنها باعث می‌شود تا در سفرهای بعدی‌مان، به فکر بازدید از آنها باشیم. با آنکه دو بار در این لیست به معماران ایرانی برمی‌خوریم، اما هیچ ساختمانی از ایران در این لیست قرار ندارد. ساختمان های مشهور دنیا عبارتند از :

۱- معبد لوتوس در هندوستان :

معبد نیلوفر آبی با معبد لوتوس به عنوان ساختمانی مدرن است که در سال ۱۹۸۶میلادی در دهلی‌نو به عنوان عبادتگاه پیروان آئین بهائی ساخته شده است. نکته جالب در این نوع ساختمان مربوط به معمار آن است که یک معمار ایرانی با نام فریبرز صهبا است.

۲.مرکز تجارت جهانی در نیویورک :

درشهرنیویورک مرکز تجارت جهانی ، که در سال ۲۰۱۳ توسط دیوید چایلدز ساخته شده است. این یک ساختمان بسیار بزرگ با بیش از صد بخش است که از نام آن پیداست یک ساختمان تجاری جهانی است.

۳. کلیسای جامع سنت پل در لندن :

در شهر لندن ، رم مدرن و معاصر ما است. کلیسای جامع سنت پل اولین مکان گردشگری برای بازدید کنندگان در شهر لندن است. این بنا توسط کریستوفر رن طراحی و برنامه ریزی شده است.

۴. برج پتروناس، کوالالامپور، مالزی :

در مالزی، برج های پتروناس دو نسخه از یک طراحی اند که توسط سزار پلی ساخته شده است. در سال ۱۹۹۸ ساخته شده و تبدیل به یکی از مناطق پر بازدید در مالزی شد.

۵.برج پیزا در ایتالیا :

برج پیزا معروف ترین برج جهان است که حدود صد سال است که انتظار می رود هر لحظه فرو بریزد. دلیل انحراف برج این است که زمین برج نرم بوده و نمی توانسته سنگینی سازه  برج را تحمل کند.

۶. ساختمان شارد در لندن :

ساختمان های انگلستان رو به بالا رشد می کنند. با وجود کمبود نبوغ بناهای یادبود تاریخی، معماران مدرن ما همیشه نمونه ی جدیدی را به جهان معرفی می کنند. ساختمان شارد یک آسمان خراش است که در سال ۲۰۱۲ توسط رنزو پیانو طراحی و اجرا شده است.

۷.کلیسای جامع سنت باسیل در مسکو :

کلیسای جامع سنت باسیل توسط معمار پوزنیف یاکاولیف ساخته شده است که عاشق اشکال پیازی شکل بود، به همین دلیل گنبد های این کلیسا را شبیه به پیاز ساخته است.

۸. ساختمان امپایر استیت در نیویورک :

ساختمان امپایر استیت در سال ۱۹۳۰ ساخته شد و ساخت آن حدود یک سال طول کشید. این ساختمان یک آسمان خراش است که می تواند به عنوان یکی از عجایب هفت گانه به شمار بیاید.

۹. ساختمان لویدز در لندن :

ساختمان لویدز در لندن نقطه عطفی برای خیابان لایم است. این ساختمان ظاهری پست مدرن دارد و برنده ی جایزه ی بهترین ساختمان در لندن شده است. در سال ۱۹۸۶ ساخت و ساز اخرین طبقه ی این ساختمان به پایان رسید و همه را شگفت زده کرد.

۱۰. ساختمان کولوسئوم در رم :

کولوسئوم یکی از اولین استادیوم های تاریخ بشر بود که در رم ساخته شده است و ظرفیت ۵۰ هزار تماشاگر را داشته است. این ورزشگاه برای نشان دادن نمایش پهلوانان قدرتمند رم ساخته شده بود.

۱۱. برج خلیفه، دبی، امارات عربی:

بلندتری برج آسمان خراش جهان با نام برج دبی یا برج خلیفه، آسمانخراشی ۸۲۸ متری است که در سال ۲۰۱۰ میلادی افتتاح شده است. طراحی این برج توسط یک شرکت آمریکایی و با الهام از طبیعت و معماری اسلامی صورت گرفته است.

۱۲. ایاصوفیه، استانبول، ترکیه :

کلیسا یا مسجد یا موزه ایاصوفیه عنوان‌های مختلف ساختمانی است که در قرن ششم میلادی به دستور امپراتور روم شرقی به عنوان کلیسا ساخته شده است. پس از فتح استانبول توسط مسلمانان، این بنا به مسجد تبدیل شد و ۱۹۳۵ نیز تبدیل به موزه شده است.

۱۳. برج امپایر استیت در نیویورک:

آسمانخراش امپایر استیت با ۱۰۲ طبقه، زمانی بلندترین آسمانخراش ایالات متحده بوده است. این ساختمان در ابتدای دهه چهارم قرن بیستم ساخته شده است. عکس‌های بسیار معروفی از کار کردن کارگرها در بالای داربست ‌های این ساختمان وجود دارد.

۱۴- تاج‌محل در هندوستان :

ساختمان لویدز یکی از معروف‌ترین ساختمان‌های لندن است که در محله سیتی واقع شده است. این بنا ۱۴ طبقه دارد و در سال ۱۹۷۸ میلادی توسط معمار معروف بریتانیایی ریچارد راجرز ساخته شده است. ارتفاع این ساختمان ۹۵ متر است و ارتفاع طبقات آن بالاتر از اندازه معمول است.

۱۵- ویلا ساوا در پاریس :

ساختمان فلت‌آیرون (اتو) یکی از مهمترین نمادهای شهر نیویورک محسوب می‌شود. این ساختمان نامتعارف در سال ۱۹۰۲ میلادی در محله منهتن ساخته شده است و پلان آن شبیه به یک مثلث است. این ساختمان با وجود ساخت آسمانخراش‌های جدید در نیویورک، همچنان یکی از مهمترین ساختمان‌های این شهر محسوب می‌شود.

۱۶. کاخ سفید در واشنگتن :

کاخ سفید نام ساختمانی سفید رنگ است که در خیابان پنسیلوانیا در واشنگتن دی.سی واقع شده و مقر رئیس‌جمهور ایالات متحده است. این ساختمان در اواخر قرن هجدهم و اوایل قرن نوزدهم به سبک نئو کلاسیک ساخته شده است. گفته می‌شود برای ساخت این بنا از بنایی در مجاورت رود سن در شهر پاریس الهام گرفته شده است.

۱۷. اپرا هاوس در سیدنی :

ساختمان کرایسلر یکی دیگر از آسمانخراش‌های نیویورک است که ۳۱۹ متر ارتفاع دارد و زمانی بلندترین ساختمان جهان بوده است. این ساختمان یکی از نمادهای مهم کلانشهر نیویورک محسوب می‌شود. تعداد طبقات این ساختمان ۷۷ طبقه است و در محله منهتن واقع شده است.

۱۸. خانه آبشار در ایالات متحده :

اقامتگاه کافمن یا خانه آبشار یکی از آثار برجسته معمار مشهور فرانک لوید رایت است. سازگاری این بنا با محیط پیرامون (ارگانیک بودن) از ویژگی‌های مهم این ساختمان است که در قرن بیستم طراحی و ساخته شده است. این ساختمان دارای خطوط عمودی و افقی بسیاری در نمای ظاهری خود است که همین ویژگی از شاخصه‌های مهم آن محسوب می‌شود.

۱۹. موزه گوگنهایم در اسپانیا :

موزه نسبتا جدید گوگنهایم، یکی از معروف‌ترین و شناخته شده‌ترین آثار معماری مدرن جهان محسوب می‌شود. طراح این ساختمان فرانک گری آمریکایی است که نمای آن را با ورق‌های تیتانیوم طراحی کرده است. از سال ۱۹۹۷ که این موزه ساخته شده است، وضعیت گردشگری بیلبائو کاملا متحول شده است.

۲۰. کلیسای جامع، کلن در آلمان :

کلیسای جامع کلن یک کلیسای سبک گوتیک است که از آن به عنوان سومین کلیسای بلند در سرتاسر دنیا یاد می‌کنند. ساخت این کلیسا در قرن سیزدهم آغاز شده است و در قرن نوزدهم به اتمام رسیده است.

پست قبلی

پر هزینه ترین بخش ها در ساخت وساز

پست بعدی

اسم انواع شیرآلات در صنعت ساختمان را بشناسید

در مورد بانک اطلاعات ساختمان سوالی دارید؟
کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند…


بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر، بازار هدف کسب و کار ساختمانی

بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر از سال  1385 فعالیت خود را در زمینه شناسایی بازار ساخت و ساز آغاز نموده است. آجر رو آجر همواره در تلاش است پروژه های ساختمانی را از آغاز فرآیند ساخت و ساز شناسایی نموده و بازار هدف کسب و کار های ساختمانی را فراهم نماید.

مجوز ساماندهی
مجوز نماد اعتماد الکترونیک