وعده وزیر راه و شهرسازی برای متقاضیان نهضت ملی مسکن

صفحه اصلیخبروعده وزیر راه و شهرسازی برای متقاضیان نهضت ملی مسکن
akharin ajor
تحریریه آجر رو آجر
متقاضیان نهضت ملی مسکن

پس از شوک خبری بانک مسکن، وزیر راه و شهرسازی از موافقت رئیس‌ جمهوری با کاهش سود تسهیلات نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت:‌ متقاضیان را با حداقل قیمت خانه دار می کنیم.

به گزارش اخبار ساختمان، رئیس اداره کل اعتبارات بانک مسکن با اعلام اینکه نرخ تسهیلات نهضت ملی مسکن از ۱۸ به ۲۳ درصد در قرارداد‌های جدید رسیده است، گفته بود: اقساط هر قراردادی که از هفته قبل امضا شده باشد، با نرخ جدید سود بانکی تعیین می شود.

سعیدرضا کوهی گفت: با اعلام اینکه نرخ سود از طریق شورای پول و اعتبار اعلام می شود، چون حد اعتباری در طرح نهضت ملی مسکن، دیده نشده بود از منابع داخلی بانک پرداخت می شد و نرخ آن ۱۸ درصد بود. اما نرخ سود به ۲۳ درصد تغییر کرده است.

وی گفت: اقساط متقاضیانی که در حال پرداخت تسهیلات هستند، ۸.۵ تا ۹ میلیون تومان افزایش خواهد داشت. دوره بازپرداخت اقساط نهضت ملی مسکن ۲۰ ساله است. یک صحبتی شد که پرداخت این‌ اقساط به صورت پلکانی شود و از طریق یارانه دولت بتواند کمک کند. این تصمیماتی است که باید از طریق دولت گرفته شود.

تسهیلات متقاضیان نهضت مسکن

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی افزود:‌ یکی از مشکلات موجود برای متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن پرداخت اقساط تسهیلات است. در این خصوص با رییس جمهور گفتگو و موافقت شد تا در اولین جلسه شورای پول و اعتبار از روش های متفاوتی که نظام بانکی به ما اجاره بدهد نرخ سود تسهیلات نهضت ملی کاهش یابد.

وی گفت:‌ در نشست های مختلفی که با انبوه سازان داشتیم بعد از تامین زمین و حل مشکلات پرداخت تسهیلات برای متقاضیان مقرر شد تا هم انبوه سازان بیشتری برای ساخت مسکن وارد میدان شوند و هم استانداران روش های جدیدتری را برای ساخت مسکن در استان در دستور کار قرار دهند.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: سال آینده از طریق تامین زمین و مشارکت با انبوه سازان پروژه های طرح نهضت ملی مسکن سرعت بیشتری پیدا میکند اما در برخی شهرها توان واگذاری اراضی در مقیاس بالا را نداریم از این رو با مدل های آپارتمان سازی اجرای طرح نهضت ملی مسکن را دنبال می کنیم. تا با این روش بتوانند در این شرایط با حداقل قیمت متقاضیان واقعی مسکن صاحب خانه شوند.

بذرپاش با یادآوری اینکه در شهرهای جدید در خصوص تامین سرانه خدمات زیربنایی و روبنایی مسئولیت وجود دارد که باید برای متقاضیان مسکن علاوه بر تامین مسکن فراهم شود یکی از اولویت های تولید مسکن را نوسازی بافت فرسوده عنوان کرد.

برای اطلاع از قیمت عایق و ایزوگام کلیک کنید.

در مورد بانک اطلاعات ساختمان سوالی دارید؟
کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند…


بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر، بازار هدف کسب و کار ساختمانی

بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر از سال  1385 فعالیت خود را در زمینه شناسایی بازار ساخت و ساز آغاز نموده است. آجر رو آجر همواره در تلاش است پروژه های ساختمانی را از آغاز فرآیند ساخت و ساز شناسایی نموده و بازار هدف کسب و کار های ساختمانی را فراهم نماید.

مجوز ساماندهی
مجوز نماد اعتماد الکترونیک