مالیات بر خانه های لوکس در سال آینده

صفحه اصلیخبرمالیات بر خانه های لوکس در سال آینده
akharin ajor
تحریریه آجر رو آجر
مالیات بر خانه

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ از مصوبه این کمیسیون درباره تعیین نرخ مالیات بر خانه ها و خودروهای لوکس در سال آینده خبر داد.

به گزارش اخبار ساختمان، رحیم زارع در نشست خبری امروز خود به تشریح آخرین مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه ١۴٠٢ پرداخت و گفت: در لایحه دولت پیشنهاد شده که مالیات واحدهای مسکونی و باغ ویلاهای مجاز که ارزش آنها با احتساب عرصه و عیان بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان (همت) است، مازاد بر این مبلغ مشمول مالیات دو در هزار شوند. کمیسیون تلفیق این را اضافه کرد که این مالیات شامل زمین های فاقد اعیانی و دارای کاربری مسکونی در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر هم می شود.

زارع در ادامه بیان کرد: دولت در لایحه بودجه تنها مالیات واحدهای مسکونی و باغ ویلاها را آورده بود که کمیسیون تلفیق زمین های فاقد اعیانی و دارای کاربری مسکونی در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر را به آن اضافه کرد.

وی در خصوص مالیات بر خانه با ارئه مثالی توضیح داد: اگر در شهرهای بالای صد هزار نفر واحد مسکونی، باغ ویلا و زمین های فاقد اعیانی به ارزش روز ۲۰ میلیارد تومان باشد، از پرداخت مالیات معاف است اما اگر مثلا ۲۵ میلیارد تومان باشد، باید به ازای پنج میلیارد تومان مازاد ۲ در هزار مالیات بپردازند؛ این مالیات بر عهده شخصی است که در ابتدای هر سال مالک باشد.

برای اطلاع از قیمت تاسیسات سرمایش و گرمایشی کلیک کنید.

در مورد بانک اطلاعات ساختمان سوالی دارید؟
کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند…


بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر، بازار هدف کسب و کار ساختمانی

بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر از سال  1385 فعالیت خود را در زمینه شناسایی بازار ساخت و ساز آغاز نموده است. آجر رو آجر همواره در تلاش است پروژه های ساختمانی را از آغاز فرآیند ساخت و ساز شناسایی نموده و بازار هدف کسب و کار های ساختمانی را فراهم نماید.

مجوز ساماندهی
مجوز نماد اعتماد الکترونیک

دسترسی سریع

تماس با آجر رو آجر

فروش و پشتیانی همه روزه از ساعت 9 الی 17:30
پنج شنبه ها 9 الی 13:30