ارزان تر شدن هزینه وام مسکن

صفحه اصلیخبرارزان تر شدن هزینه وام مسکن
akharin ajor
تحریریه آجر رو آجر
هزینه وام مسکن

بر اساس نوشته ی ایسنا: روند کاهشی هزینه وام مسکن از اواخر سال گذشته آغاز شده و دامنه آن به سال جاری هم کشیده شده است. بدین گونه که متاهل‌های ساکن تهران می‌توانند با پرداخت کمتر از ۸۹ میلیون تومان نسبت به اخذ این وام اقدام کنند.

قیمت هر برگ اوراق وام مسکن (تسه) در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ معادل ۸۳ هزار و ۱۰۰ تومان و در خرداد سال مذکور نیز ۸۷ هزار تومان می باشد. هر برگ اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن در تیر سال ۱۴۰۰ با قیمت ۹۲ هزار و ۲۰۰ تومان، در مرداد ۹۱ هزار و ۹۰۰ تومان و در شهریور نیز ۹۱ هزار و ۲۰۰ تومان قیمت گذاری شده است.

این اوراق در مهرماه سال ۱۴۰۰ مبلغ ۸۹ هزار و ۲۰۰ تومان، در آبان ۱۴۰۰ معادل ۸۹ هزار و ۵۰۰ تومان و در آذر نیز ۹۰ هزار و ۵۰۰ تومان قیمت گذاری شده است. اوراق تسهیلات مسکن در دی‌ و بهمن سال ۱۴۰۰ نیز با قیمت‌های ۹۰ هزار و ۸۰۰ و ۹۱ هزار و ۷۰۰ تومان معامله می‌شود. این اوراق در سال ۱۴۰۱ معادل ۹۲ هزار و ۷۰۰ تومان قیمت داشته که این گزارش بر اساس همین قیمت نوشته شده است.

هزینه ی اوراق برای متاهل ها و مجردهای ساکن تهران

مجردهای تهرانی می‌توانند تا ۲۸۰ میلیون تومان تسهیلات مسکن دریافت کنند که شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله می‌شود؛ برای دریافت ۲۰۰ میلیون تومان وام باید ۴۰۰ برگه تسهیلات مسکن بخرند که هزینه این تعداد با اوراق ۹۲ هزار و ۷۰۰ تومانی، جمعا ۳۷ میلیون و ۸۰ هزار تومان می‌شود. همچنین با در نظر گرفتن ۸۰ میلیون تومان وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق به مبلغ ۱۴ میلیون و ۸۳۲ هزار تومان خریداری کنند، مجموع هزینه خرید اوراق به ۵۱ میلیون و ۹۱۲ هزار تومان می‌رسد.

برای متاهل های ساکن تهران هم این مبلغ در نظر گرفته شده است: امکان دریافت وام تا سقف ۴۸۰ میلیون تومان شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله؛ بنابراین زوجین باید ۸۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن ۷۴ میلیون و ۱۶۰ هزار تومان می‌شود. همچنین هزینه ۱۴ میلیون و ۸۳۲ هزار تومانی وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق تسهیلات مسکن خریداری کنند، در مجموع نیاز به پرداخت ۸۸ میلیون و ۹۹۲ هزار تومان می باشد.

قیمت اوراق در سایر استان‌ها

در مراکز استان ها و شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر، سقف این تسهیلات برای مجردها ۱۶۰ و برای زوجین ۳۲۰ میلیون تومان می باشد. مجردها بایستی تعداد ۳۲۰ و متاهل‌های ساکن این شهرها هم باید ۶۴۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند؛ در نتیجه مبلغ آن برای مجردها ۲۹ میلیون و ۶۶۴ و برای زوج ها نیز ۵۹ میلیون و ۳۲۸ هزار تومان می باشد.

برای اطلاع از قیمت تأسیسات سرمایشی و گرمایشی کلیک کنید.

در مورد بانک اطلاعات ساختمان سوالی دارید؟
کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند…


بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر، بازار هدف کسب و کار ساختمانی

بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر از سال  1385 فعالیت خود را در زمینه شناسایی بازار ساخت و ساز آغاز نموده است. آجر رو آجر همواره در تلاش است پروژه های ساختمانی را از آغاز فرآیند ساخت و ساز شناسایی نموده و بازار هدف کسب و کار های ساختمانی را فراهم نماید.

مجوز ساماندهی
مجوز نماد اعتماد الکترونیک