نوسازی بافت فرسوده مردمی سازی است

صفحه اصلیخبرنوسازی بافت فرسوده مردمی سازی است
akharin ajor
تحریریه آجر رو آجر
نوسازی بافت فرسوده

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه جریان موثر در نوسازی بافت فرسوده مردمی‌سازی است، گفت: چنانچه در ساخت و سازها در حد معمول مقررات ملی و کنترل ساختمان رعایت شود حتی در زلزله‌های با ریشتر بالا میزان تخریب و همچنین مرگ انسان‌ها به شدت کاهش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد آیینی مدیرعامل شرکت باز آفرینی شهری ایران روز پنج‌شنبه ۶ بهمن در چهارمین اجلاس روسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری کلانشهرها و مراکز استان‌ها در بندرعباس اعلام کرد: در حوزه باز آفرینی شهری در شهر بندر عباس و پیرامون آن کارهای زیادی طی سال های گذشته انجام شده است اما در سال های گذشته به دلایلی غیر از دلایل شهرسازی حاشیه نشینی در این شهر گسترش یافته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره نوسازی بافت فرسوده افزود: نبود آمایش سرزمین، سیل مهاجرت‌ها به مراکز کار موجب گسترش حاشیه‌نشینی در بندرعباس شده است. سرانه پایین درآمد و توزیع نامناسب آن همگی باعث شده تا با گسترش حاشیه نشینی در این منطقه مواجه باشیم. به نظر می رسد هر چقدر که در این منطقه برای کاهش حاشیه ها فعالیت می شود باز هم مشکلات زیادی وجود دارد. به همین دلیل نیاز است تا به عنوان افرادی که در حوزه شهرسازی فعالیت می‌کنیم موضوع را پیگیری و با ارائه راهکارهایی حل کنیم.

آیینی توضیح داد: وزیر راه و شهرسازی اعتقاد عمیقی دارد شهرداری‌ها شرکای راهبردی بازآفرینی شهری هستند که در نخستین سخنرانی خود بر این موضوع تاکید کردند. به نظر می‌رسد این اجلاس و مجمع می‌تواند متولی ساماندهی ۵۰ درصد ساماندهی حاشیه کلانشهرها را برعهده بگیرد.

برای اطلاع در مورد نهضت ملی مسکن در روستاها کلیک کنید.

نوسازی بافت فرسوده

آیینی در خصوص نوسازی بافت فرسوده در ادامه گفت: تمامی افراد حقوقی شرکت کننده در این اجلاس به عنوان سفیران بازآفرینی شهری وظیفه دارند تا کاهش حاشیه‌ها، بافت‌های فرسوده و ارتقای کیفیت زندگی ساکنان در بافت را در برنامه و اولویت پیگیری‌های خود قرار بدهند. انتظار است تا نمایندگان شورای شهر به عنوان نمایندگان مردم برای موضوعات و رفع آنها مطالبه گری داشته باشند.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران تاکید کرد: در ابتدا حفظ جان ساکنین در نوسازی بافت فرسوده در الویت است. دو میلیون و ۷۰۰ هزار بنای ناپایدار در کل کشور وجود دارد. در بندرعباس حدود ۲۸ هزار و ۶۱۳ بنای ناپایدار وجود دارد. در بافت فرسوده مصوب ۵۳ درصد بناها ناپایدار و در حاشیه ۷۷ درصد بناها ناپایدار هستند. بنابراین اولویت همه ما باید حفظ جان مردم باشد.

آیینی ادامه داد: ایجاد فضاهای شهری مناسب، ایجاد پاتوق های شهری، تعریض معابر و دیگر اقدامات در اولویت بعدی قرار دارند. اولویت اول این است که به جریان نوسازی شتاب لازم را بدهیم و چنانچه در ساخت و سازها در حد معمول مقررات ملی و کنترل ساختمان رعایت شود حتی در زلزله‌های با ریشتر بالا میزان تخریب و همچنین مرگ انسان‌ها به شدت کاهش می‌یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با یادآوری تاکیدها و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی برای ابتکار عمل در نوسازی بافت‌های فرسوده، به تجربه‌های متعدد مداخله‌های دولت، مداخله شهرداری‌ها، مداخله بخش خصوص و سرمایه‌گذاران اشاره کرد و گفت: تمامی تجربه‌های گذشته از موفقیت لازم برخوردار نشده‌اند. تنها جریانی که می‌تواند در نوسازی بافت فرسوده موثر باشد مردمی‌سازی و مشارکت ساکنان و مالکان با سرمایه‌گذاران و سازندگان و انبوه‌سازان است.

برای اطلاع از قیمت کفپوش و پارکت کلیک کنید.

در مورد بانک اطلاعات ساختمان سوالی دارید؟
کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند…


بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر، بازار هدف کسب و کار ساختمانی

بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر از سال  1385 فعالیت خود را در زمینه شناسایی بازار ساخت و ساز آغاز نموده است. آجر رو آجر همواره در تلاش است پروژه های ساختمانی را از آغاز فرآیند ساخت و ساز شناسایی نموده و بازار هدف کسب و کار های ساختمانی را فراهم نماید.

مجوز ساماندهی
مجوز نماد اعتماد الکترونیک