نرخ استهلاک ساختمان ها

صفحه اصلیخبرنرخ استهلاک ساختمان ها
akharin ajor
تحریریه آجر رو آجر
نرخ استهلاک ساختمان ها

به گزارش اخبار ساختمان، حمیدرضا صارمی معاون شهردار تهران در آغاز عملیات اجرایی ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکونی در تهران گفت: در سال گذشته که شهردار تهران علیرضا زاکانی بحث مداخله تعریف شده در بخش مسکن را بر عهده گرفت و مدیریت آن را آغاز کرد، اتفاقات مهمی شکل گرفت. صارمی با بیان اینکه در شهر تهران اگر نرخ استهلاک ساختمان ها را ۲ درصد بگیریم و با توجه به وجود یک میلیون پارسل در شهر تهران، عمر ساختمان ها را نیز ۵۰ سال در نظر بگیریم باید سالانه ۲۰ هزار پروانه ساختمانی صادر شود، گفت: این در حالی است که در سال های ۹۷ تا ۱۴۰۰ تعداد صدور پروانه های ساختمانی به ۵۰۰۰ پروانه رسیده بود.

پروانه های ساختمانی

وی ادامه داد: راهبرد شهردار تهران در مداخله بخش مسکن یک ضرورت بوده و این باعث شده شهرداری تا سقف ۸۰ هزار واحد مسکونی را در بخش های مختلف مدیریت کند.

صارمی گفت: بعد از کاهش چندین ساله صدور پروانه، تعداد پروانه های ساختمانی در تهران نسبت به سال گذشته افزایش ۱۵۰۰ تایی داشته و پیش بینی می شود تا پایان سال به حدود ۸۰۰۰ پروانه برسد.

معاون شهردار بیان کرد: بی تردید تمام استاندارد‌های لازم در ساخت و ساز‌هایی که مدیریت می کنیم رعایت می شود.

همچنین در ادامه این مراسم قدرت الله محمدی مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران گفت: با عنایت به دستور ویژه ای که شهردار تهران به بنده داده بودند از ابتدای انجام وظیفه در سازمان آتش نشانی به صورت ویژه مشکلات انباشته ۱۰ سال گذشته در حوزه معیشت پرسنل در دستور کار قرار گرفت.

محمدی در ادامه گفت: ۱۸ مشکل موجود برای پرسنل شمرده شد که شاکله اصلی حل این مشکلات موضوع مسکن بود که در صورت حل آن سایر مشکلات نیز مرتفع می شد.

وی بیان کرد: از ۵۳۰۰ نفر پرسنل آتش نشانی ۴۰۰۰ نفر فاقد مسکن داریم که اغلب در حاشیه شهر تهران اجاره نشین هستند و بیش از یک سوم حقوق دریافتی آنها هزینه اجاره مسکن آنها می شود.

محمدی در ادامه فرمود: در سازمان آتش نشانی کار گروه قرارگاه مسکن تشکیل و تامین ۴۰۰۰ واحد مسکونی پرسنل هدف گذاری شد. تعاونی های مسکن اغلب در تامین مسکن ناکام بودند زیرا فرمولی که بتواند زودتر مسکن ها را تحویل پرسنل دهد مشارکت بخش خصوصی بود که قرار شد موضوع مسکن آتش نشانان در این باره را حل کنیم و ظرف مدت ۱۸ ماه مسکن به پرسنل تحویل داده شود.

در مورد بانک اطلاعات ساختمان سوالی دارید؟
کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند…


بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر، بازار هدف کسب و کار ساختمانی

بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر از سال  1385 فعالیت خود را در زمینه شناسایی بازار ساخت و ساز آغاز نموده است. آجر رو آجر همواره در تلاش است پروژه های ساختمانی را از آغاز فرآیند ساخت و ساز شناسایی نموده و بازار هدف کسب و کار های ساختمانی را فراهم نماید.

مجوز ساماندهی
مجوز نماد اعتماد الکترونیک