تأثیر ثبات بازار مصالح بر مهار تورم در بخش مسکن

صفحه اصلیخبرتأثیر ثبات بازار مصالح بر مهار تورم در بخش مسکن
akharin ajor
تحریریه آجر رو آجر
بازار مصالح-مهار تورم

به گفته‌ی عضو کمیسیون عمران: برای مهار تورم در بخش مسکن باید ابتدا بازار مصالح ساختمانی را به ثبات برسانیم سپس برای افزایش ساخت و ساز برنامه ریزی کنیم.

مجتبی یوسفی، عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار کرد: حدود یک دهه است که رهبر معظم جمهوری اسلامی شعارهای اقتصادی برای سال در نظر می‌گیرند، برای شعارهای سال باید اهداف بلند مدت و کوتاه مدت در نظر گرفته شود.

او ادامه داد: مهار تورم در کنار رشد تولید امکان پذیر است با توجه به اینکه مسکن پیشران اقتصادی محسوب می‌شود و در ساخت و ساز باید این سال جدید به گونه‌ای دیگر که تولید مسکن افزایش داشته باشد عمل کرد با توجه به اینکه مصالح ساختمانی در حال حاضر گران است اما دولت باید با حمایت از طرح‌های خود مالکی و طرح‌های انبوه سازی گرانی مصالح را کنترل کند. از سوی دیگر نیز در بخش حمل و نقل ساختمانی هم دولت باید برنامه‌هایی برای اجرا داشته باشد چرا که بخش مسکن بخش تک بعدی نیست.

یوسفی افزود: زمین‌هایی که برای مسکن ملی داده می‌شود باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و دولت تمام تلاشش را برای شناسایی زمین درنتیجه شروع یک ساخت و ساز انجام دهد.

او در ادامه راهکار مهار تورم در بخش مسکن را بدین شکل توضیح داد: اولین نکته که باید به آن توجه شود تأمین زمین برای ساخت مسکن برای اقشار کم درآمد، معلمان، بازنشستگان و.. است. دومین گام ثبات در بخش مصالح ساختمانی می باشد؛ که اگر بازار ثبات داشته باشد ساخت و ساز با تسریع صورت می‌گیرد. در نهایت دریافت مالیات خانه است که می‌تواند مشکل مسکن را را برطرف کند و این بازار را دچار تحرک کند چرا که در حال حاضر بازار در سکون قرار دارد و گرفتن مالیات می‌تواند این بازار را به یک بازار مصرفی تبدیل کند.

در مورد بانک اطلاعات ساختمان سوالی دارید؟
کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند…


بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر، بازار هدف کسب و کار ساختمانی

بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر از سال  1385 فعالیت خود را در زمینه شناسایی بازار ساخت و ساز آغاز نموده است. آجر رو آجر همواره در تلاش است پروژه های ساختمانی را از آغاز فرآیند ساخت و ساز شناسایی نموده و بازار هدف کسب و کار های ساختمانی را فراهم نماید.

مجوز ساماندهی
مجوز نماد اعتماد الکترونیک

دسترسی سریع

تماس با آجر رو آجر

فروش و پشتیانی همه روزه از ساعت 9 الی 17:30
پنج شنبه ها 9 الی 13:30