موکول شدن معاملات مسکن به سال آتی

صفحه اصلیخبرموکول شدن معاملات مسکن به سال آتی
akharin ajor
تحریریه آجر رو آجر
معاملات مسکن

واسطه های ملک در مورد رکود معاملات مسکن در روزهای پایانی سال و موکول شدن معاملات مسکن به سال آینده صحبت می کنند و می گویند که این کسادی تا بعد از تعطیلات عید نیز ادامه خواهد داشت. فروشنده های ملک ترجیح می دهند واحدهای خود را در سال آینده به فروش برسانند و خریداران هم که معمولا قصد تعویض آپارتمان خود را دارند معاملات را به سال بعد موکول کرده اند.

بر اساس گزارش اخبار ساختمان، بررسی های بازار مسکن پایتخت نشان دهنده‌ی متوقف شدن بیشتر معاملات از ۱۵ اسفندماه به بعد می باشد. امسال برخلاف سال های گذشته که در هفته های پایانی سال، انتظارات تورمی بر بازار ملک سایه می انداخت، دو دیدگاه متضاد وجود دارد.

یک گروه تحت تاثیر اثرات غیراقتصادی مثبت، توافقات سیاسی و کاهش نرخ ارز معتقد به کاهش قیمت مسکن هستند. گروه دیگر اما با توجه به انتظارات تورمی سیستماتیک در سال های گذشته و عواملی همچون افزایش نرخ دستمزد نظر متفاوتی دارند.

هم اکنون تعداد فایل های مرغوب عرضه شده به بازار مسکن کاهش پیدا کرده است. از طرفی مشتری خانه اولی وجود ندارد. معمولا در ماه فروردین بازار ملک کساد می شود و انتظار می رود بازار مسکن از اردیبهشت رونق بگیرد.

در روزهای اخیر تقاضا برای وام ۴۸۰ میلیون تومانی مسکن کاهش پیدا کرده و به تبع آن قیمت اوراق افت کرده و در محدوده ۱۰۴ هزار تومان قرار دارد. این در حالی است که هر فقره اوراق در اوایل ماه جاری حدود ۱۱۸ هزار تومان بود.

بر اساس آخرین آمار میانگین قیمت هر متر خانه در تهران به ۵۵ میلیون تومان رسیده که افزایش ۶۶ درصد را در یک سال اخیر نشان می دهد؛ در حالی که تورم عمومی سالیانه ۴۷ درصد و تورم نقطه به نقطه ۵۳ درصد بود. در اصل مسکن در تهران ۱۳ درصد بالاتر از سایر کالاها رشد قیمت داشته است. در نتیجه انتظار برای گرانی مجدد دور از ذهن نیست.

برای اطلاع از قیمت تأسیسات مکانیکی کلیک کنید.

در مورد بانک اطلاعات ساختمان سوالی دارید؟
کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند…


بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر، بازار هدف کسب و کار ساختمانی

بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر از سال  1385 فعالیت خود را در زمینه شناسایی بازار ساخت و ساز آغاز نموده است. آجر رو آجر همواره در تلاش است پروژه های ساختمانی را از آغاز فرآیند ساخت و ساز شناسایی نموده و بازار هدف کسب و کار های ساختمانی را فراهم نماید.

مجوز ساماندهی
مجوز نماد اعتماد الکترونیک

دسترسی سریع

تماس با آجر رو آجر

فروش و پشتیانی همه روزه از ساعت 9 الی 17:30
پنج شنبه ها 9 الی 13:30