راه اندازی سامانه ثبت رایگان قراردادهای اجاره مسکن

صفحه اصلیخبرراه اندازی سامانه ثبت رایگان قراردادهای اجاره مسکن
akharin ajor
تحریریه آجر رو آجر
سامانه ثبت قرارداد مسکن

براساس نوشته ی تسنیم: وزارت راه و شهرسازی در راستای رصد و نظارت بر بازار مسکن، از راه اندازی‌ سامانه ثبت رایگان قرارداد های اجاره مسکن به شکل آزمایشی خبر داد.

وزارت راه و شهرسازی این سامانه را از طریق سامانه ملی املاک و اسکان کشور راه‌اندازی کرد؛ که در راستای وظایف قانونی وزارت راه و شهرسازی از جمله ماده ۱۸ قانون جهش تولید مسکن تهیه شده است.

بدین شکل، ثبت همه معاملات املاک و مستغلات اعم از خرید، فروش، پیش خرید، پیش فروش، رهن و اجاره مسکن برای متعاملین در بنگاه‌های مشاوران املاک توسط بنگاه‌ها و برای سایر متعاملین خارج از بنگاه‌های مشاوران املاک توسط خود متعاملین، در سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور و ثبت قرارداد، اخذ شناسه (کد) رهگیری بدون اخذ هزینه الزامی است.

گام نخست سامانه ثبت قرارداد

در قدم اول آغاز به کار این سامانه، می توان عملیات ثبت و استعلام قراردادهای ثبت شده برای قرارداد اجاره مسکن در حالت یک به یک (یک مالک شش دانگ به یک مستاجر) را، به صورت برخط انجام داد. همچنین مؤجر و مستاجر می‌توانند قرارداد اجاره واحد مسکونی مورد معامله‌ی خود را در این سامانه ثبت کرده و کد رهگیری و نسخه‌ی الکترونیکی آن را دریافت کنند.

به زودی این امکان فراهم خواهد شد که انواع قراردادهای مربوط به املاک و مستغلات به صورت مستقل و یا از طریق مشاورین املاک، در همین سامانه ثبت شود.

بنابر گزارش تسنیم، برای ثبت قراردادهای اجاره، متقاضی باید وارد بخش ثبت قراردادهای اجاره ( لینک ورود ) شود. در این بخش، می‌توان با تکمیل اطلاعات قرارداد لازم، در ۶ مرحله یک قرارداد جدید ایجاد شود؛ همچنین پیشرفت قراردادهای قبلی که در این سامانه ثبت شده برای متقاضی قابل مشاهده می باشد. در صورت نیاز هم می‌توان نسخه‌ الکترونیکی آن را دریافت کرد.

برای استعلام کد رهگیری می توان گزینه «استعلام کد رهگیری» را انتخاب کرد که متقاضی را به بخشی از سامانه منتقل می‌ کند که با وارد کردن کد ملی یکی از طرفین قرارداد و همچنین کد رهگیری قرارداد، می‌تواند وجود یا عدم وجود قرارداد را استعلام کرده و درصورت لزوم، با کسب تأیید از طرف مورد استعلام، متن کامل قرارداد مشاهده شود.

این سامانه موقتا به‌صورت آزمایشی برای استان یزد راه‌اندازی شده است.

منبع خبر: سایت خبرآنلاین

برای اطلاع از قیمت عایق و ایزوگام می‌توانید از سایت طراحان سازه بازدید کنید.

در مورد بانک اطلاعات ساختمان سوالی دارید؟
کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند…


بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر، بازار هدف کسب و کار ساختمانی

بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر از سال  1385 فعالیت خود را در زمینه شناسایی بازار ساخت و ساز آغاز نموده است. آجر رو آجر همواره در تلاش است پروژه های ساختمانی را از آغاز فرآیند ساخت و ساز شناسایی نموده و بازار هدف کسب و کار های ساختمانی را فراهم نماید.

مجوز ساماندهی
مجوز نماد اعتماد الکترونیک