یکی از نقاط قوت ابلاغ بسته نوسازی بافت های فرسوده تراکم طبقه تشویقی می باشد

صفحه اصلیخبریکی از نقاط قوت ابلاغ بسته نوسازی بافت های فرسوده تراکم طبقه تشویقی می باشد
akharin ajor
تحریریه آجر رو آجر
تراکم طبقه تشویقی

کارشناس حوزه شهرسازی گفت: یکی از نقاط قوت این ابلاغ ۱۹ بندی طبقه تشویقی نسبت به تراکم مجاز است چراکه علاوه بر ترغیب سازندگان، از کوچ اقشار کم درآمد جامعه به حاشیه شهرها جلوگیری می کند.

بر اساس گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، بهنام قاسم زاده کارشناس حوزه شهرسازی اظهار کرد که ابلاغ بسته تشویقی ۱۹ بندی را باید به فال نیک گرفت و ادامه داد: بافت های فرسوده زیربنای توسعه زیرساختی را دارند لذا تنها مسیری که می‌تواند در نوسازی بافت های فرسوده تأثیرگذار باشد، مشارکت دادن مردم در ساخت و ساز پلاک‌های خود است.

او شرح داد که توسعه درون ساز شهری می‌تواند سازندگان را برای ورود به ساخت و ساز بافت‌های فرسوده ترغیب کند؛ و گفت: احیا، مرمت و بهسازی بافت‌های فرسوده موجود در شهر از نظر اقتصادی کاملاً به صرفه است.

بهنام قاسم زاده افزود: به نظر می‌رسد در دوره جدید وزارت راه و شهرسازی توجه ویژه ای به مردمی سازی بافت‌های فرسوده شده است چرا که با بررسی این بسته تشویقی واضح است که وزارت راه و شهرسازی درصدد است تا فرصت‌ها و زمینه‌هایی را فراهم کند تا ساکنان این بافت‌ها توانایی نوسازی را به دست آورند.

عضو هیأت علمی دانشگاه تبریز اظهار داشت: یکی از نقاط قوت این ابلاغ ۱۹ بندی تراکم طبقه تشویقی آن است، چراکه هم سازندگان را ترغیب می کند و هم از کوچ اقشار کم درآمد جامعه به حاشیه شهرها جلوگیری می‌کند.

قاسم زاده اظهار امیدواری کرد که با هم افزایی نهادها این بسته ابلاغی (که از جامعیت کاملی برخوردار است) در نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده و تاریخی تاثیر بگذارد.

بسته ۱۹ بندی تشویقی نوسازی بافت های فرسوده

وزیر راه و شهرسازی، بسته تشویقی شهرسازانه ۱۹ بندی را در مورد سیاستهای تشویقی کالبدی متضمن نوسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری، با هدف افزایش کیفیت زندگی شهروندان ساکن در این بافت‌ها و همچنین پیشبرد اهداف قانون جهش تولید مسکن ابلاغ کرد.

مصوبات ابلاغی دارای ویژگی‌های انعطاف پذیری مصوبه نسبت به شرایط ویژه هر شهر، رویکرد نوسازی محله‌ای، فرصت ویژه برای سازندگان و مالکان، توانمندسازی اقتصادی ساکنان بافت فرسوده از طریق انعطاف‌پذیری در ضوابط استقرار کاربری‌ها و با رویکرد درهم تنیدگی مسکن و اشتغال و ایجاد ارزش افزوده روی دارایی‌های ساکنان و افزایش کیفیت فضای سکونت است.

همچنین گره‌گشایی در صدور پروانه برای پلاک‌های مسکونی زیر حد نصاب تفکیک و ساخت این واحدها، افزایش نفوذپذیری (قابلیت دسترسی) محله و مشارکت شهرداری‌ها از ویژگی‌های دیگر این مصوبات ابلاغی است.

جزئیات ۱۹ بندی بسته تشویقی کالبدی برای نوسازی بافت‌های فرسوده در چهار گروه انواع مشوق‌های پیش‌بینی شده در مصوبه شورایعالی شهرسازی و معماری شامل بازآفرینی یکپارچه در مقیاس بلوک شهری، نوسازی در مقیاس محورهای اصلی محله‌ای، نوسازی در عمق بافت فرسوده شهری و ضوابط تشویقی نوسازی قطعات غیرقابل تجمیع است.

برای اطلاع از قیمت آهن آلات کلیک کنید.

در مورد بانک اطلاعات ساختمان سوالی دارید؟
کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند…


بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر، بازار هدف کسب و کار ساختمانی

بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر از سال  1385 فعالیت خود را در زمینه شناسایی بازار ساخت و ساز آغاز نموده است. آجر رو آجر همواره در تلاش است پروژه های ساختمانی را از آغاز فرآیند ساخت و ساز شناسایی نموده و بازار هدف کسب و کار های ساختمانی را فراهم نماید.

مجوز ساماندهی
مجوز نماد اعتماد الکترونیک