بازگشت املاک مصادره ای به مردم از بانک ها ممکن است

صفحه اصلیخبربازگشت املاک مصادره ای به مردم از بانک ها ممکن است
akharin ajor
تحریریه آجر رو آجر
املاک مصادره

بر اساس گفته ی وزیر اقتصاد تسهیلات گیرندگانی که به دلیل بدهی، واحد مسکونی آنها به تملک بانک ها درآمده است می توانند با پرداخت اصل و سود بدهی خود و با شرایط تعیین شده، املاک مصادره ای خود را پس گیرند.

بر اساس گزارش اخبار ساختمان، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی با بخش خبری ۲۱ سیما درباره مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار گفتگو کرده است. او گفت: شکایات زیادی از تسهیلات گیرندگان و مردم می رسید به این جهت که عدم پرداخت بدهی بانکی خود، واحدهای مسکونی آنها در تملک بانک ها قرار گرفته بود اما بعد از تسویه بدهی نتوانسته بودند تملک واحد مسکونی خود را بازپس گیرند.

او همچنین توضیح داد که سال های گذشته امکان باز پس داده شدن املاک مصادره شده در صورت پرداخت بدهی وجود داشت. اما از دو سال پیش بانک ها این اختیار را از دست داده بودند.

خاندوزی ادامه داد: با پیشنهاد وزارت اقتصاد و مساعدت بانک مرکزی این اختیار به هیئت مدیره بانک ها برگشت که اگر تسهیلات گیرندگان اصل و سود بدهی ها را پرداخت کنند می توانند مالک واحدهای مسکونی پیشین خود باشند البته شروطی دارد که جزئیات آن از سوی بانک مرکزی اعلام خواهد شد.

خلاصه ی این شرایط این است که اگر مسکن آن ها ارزش روز کمتر از ۱۰ میلیارد تومان داشته باشند و مالک قبلی آن مالک واحد مسکونی دیگری نباشد می تواند از این امر استفاده کند. در ضمن باید طبیعتا بدهی بانکی خود را پرداخت کنند و بدین شکل نیازی به برگزاری مزایده و… دیگر نیست.

وزیر اقتصاد اشاره کرد: تسهیلات گیرندگان که این شرایط را دارند باید درخواست شخصی خود را اعلام کنند و بانک ها ظرف مدت مشخصی که در این ابلاغیه اعلام شده فرایند کار مربوط به بازگشت واحد مسکونی به مردم را انجام خواهند داد.

برای اطلاع از قیمت عایق و ایزوگام کلیک کنید.

در مورد بانک اطلاعات ساختمان سوالی دارید؟
کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند…


بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر، بازار هدف کسب و کار ساختمانی

بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر از سال  1385 فعالیت خود را در زمینه شناسایی بازار ساخت و ساز آغاز نموده است. آجر رو آجر همواره در تلاش است پروژه های ساختمانی را از آغاز فرآیند ساخت و ساز شناسایی نموده و بازار هدف کسب و کار های ساختمانی را فراهم نماید.

مجوز ساماندهی
مجوز نماد اعتماد الکترونیک

دسترسی سریع

تماس با آجر رو آجر

فروش و پشتیانی همه روزه از ساعت 9 الی 17:30
پنج شنبه ها 9 الی 13:30