کف کاذب چیست؟

کف کاذب

کف کاذب به کفی اطلاق می شود که بروی کف سازه ای نصب و اجرا می گردد و به منظور افزایش ارتفاع محل تردد به کمک پایه هایی بر کف اصلی طبقات نصب می شود. دلیل اجرا و نصب آن عموماً جهت پوشش حجم زیادی از کابل های تأسیساتی است که در بعضی از اماکن بکار می رود.

انواع متفاوتی از کف ها به منظور گرمایش از کف و انتقال آب های سطحی و کاهش رطوبت و همچنین به منظور سبک سازی ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد.

این کف سازی، کفپوش متنوعی در صنعت ساختمان می باشد که از نوع کفپوش های صنعتی و آنتی استاتیک در انواع PVC و لمینت، پارکت، موکت و … می باشد که در برابر سایش، حریق و ضرب دیدگی دارای مقاومت بالا می باشند. همچنین کلیه کف سازی ها قابلیت اجرا بروی کف کاذب را دارند.

مزایای اجرای کف کاذب (فولادی و آلومینیومی)

۱.فضای مناسب به منظور اجرای سیستم تأسیساتی و برقی و سیم ها.

۲.دسترسی آسان و سریع به تأسیسات.

۳.کاهش وزن مرده در سازه ساختمان.

۴. عملکرد کف کاذب به عنوان عایق حرارتی و دارای خصوصیت اکوستیک.

۵. قابلیت تعویض و نگهداری از کف های آسان.

۶.پیوستگی الکتریکی و قابلیت اتصال الکتریکی به زمین.

۷.مقاوم در برابر بارهای استاتیک.

۸.مقاومت در برابر الکتریسیته ساکن.

۹.نصب آسان و سریع و دقیق به صورت تراز.

۱۰.قابلیت نصب و اجرای هرگونه کفپوش از جمله : موکت، سنگ، کفپوش های وینلی و… .

اجزاء تشکیل دهنده کف های کاذب

این نوع کف ها عموماً از اجزاء کلی تایل یا کفه، پایه و رابط تشکیل می شوند که بسته به نوع کف از مواد مختلفی جهت ساخت آنها استفاده می شود.

ساختار این محصول روکش ها و پوشش های متنوعی مانند پی وی سی ، لمینت و پارکت، کفپوش صنعتی، آنتی استاتیک و سایر موارد دیگر دارد. این نوع کف کاذب از مواد و قطعات نسوز و مستحکمی مانند فلزات ساخته می شود. متریال های فلزی و آلومینومی مورد استفاده برای کف، آلومینیوم و فولاد است.

دلایل استفاده از کف کاذب

۱.ایجاد محل مناسب برای عبور و نگه داری منصوبات و الحاقات مکانیکی و برقی دستگاه ها و امکان دسترسی آسان به آن ها.

۲.سبک سازی ساختمان به منظور کاهش وزن وارده ناشی از وسایل و دستگاه ها بر روی بار کلی ساختمان.

انواع کف کاذب در ساختمان:

۱. کف های فولادی

این نوع کف کاذب، قیمت مناسب تری نسبت به نمونه های دیگر دارد و عمده ترین مزایای استفاده از کف فولادی، قابلیت تحمل وزن می باشد. این نوع کف ها با استفاده از  روکش های مختلف آنتی استاتیک ارائه می شود که از این طریق الکتریسیته ساکن سطح را به حداقل رسانده و تاثیر آن را کم می کند و ایمنی محیط را بالا می برد.

کف های فولادی، به عنوان بهترین گزینه برای مکان هایی با تردد بالا و یا نیاز به تحمل بار بالا می باشند. این نوع کف در مراکز کامپیوتر و اتاق های مخابراتی مورد استفاده قرار می گیرد. مزیت های دیگر این نوع کف کاذب، سهولت در نگهداری، تعویض راحت آن، طول عمر بالا و بازیافت پذیری می باشد.

کف کاذب فولادی به دو شکل توپر و توخالی قابل اجرا می باشند. تحمل فشار بار به صورت گسترده و یا متمرکز دارای تفاوت هایی هستند. کف فولادی توپر دارای ساختاری متشکل از دو تایل است.

۲. کف های آلومینیومی

این نوع از کف ها، یکی از پرکاربرد ترین انواع کف کاذب محسوب می شود. کف های آلومینیومی طبق روش ریخته گری تحت فشار ساخته می شوند؛ که از این طریق، تراکم این محصول بالا رفته و به دنبال آن در برابر فشار وارده، بیشترین تحمل را ارائه می دهد.

این نوع کفسازی سبک تر از نمونه فولادی بوده و همچنین مقاومت بالاتری در برابر حریق دارد. این نوع کف ها در محیط های مرطوب امکان اکسیده شدن پایینی دارد.

از مزایای این کف می توان به مقاومت بالا در برابر هرگونه نیروهای وارده و عدم نیاز به زیر سازی اشاره کرد. در صورت نیاز به زیر سازی در آن از پیچ و مهره استفاده نمی شود، از این رو سطح حاصل، شبکه ای به هم پیوسته و پایدار تر و در نهایت محکم تری خواهد بود.

معایب

فضای خالی که در زیر کف کاذب بوجود می آید، محیط را برای رشد آلودگی و جانوارن موذی فراهم می کند.
اجرای کف کاذب موجب اشغال کردن فضای سالن می شود.
از نظر هزینه اجرای آن، بهای تمام شده ی بالایی دارد.
اگر با توجه به محیط مدنظر، نوع مناسبی از کف کاذب انتخاب نشود، به مرور از عمر این کف ها کاسته می شود.

پست قبلی

کف کاذب

پست بعدی

دیوارپوش PVC

در مورد بانک اطلاعات ساختمان سوالی دارید؟
کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند…


بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر، بازار هدف کسب و کار ساختمانی

بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر از سال  1385 فعالیت خود را در زمینه شناسایی بازار ساخت و ساز آغاز نموده است. آجر رو آجر همواره در تلاش است پروژه های ساختمانی را از آغاز فرآیند ساخت و ساز شناسایی نموده و بازار هدف کسب و کار های ساختمانی را فراهم نماید.

مجوز ساماندهی
مجوز نماد اعتماد الکترونیک

دسترسی سریع

تماس با آجر رو آجر

فروش و پشتیانی همه روزه از ساعت 9 الی 17:30
پنج شنبه ها 9 الی 13:30