پرده کرکره ای

کاربرد پرده کرکره ای:

پرده کرکره یکی از مهمترین عناصر دکوراسیون منزل می باشد ، زیرا علاوه بر ایجاد زیبایی باعث حفظ حریم و ایجاد یک فضای خصوصی و همچنین کنترل نور ورودی منزل می شود .یکی از مهمترین این محصولات کرکره ها یا پرده های بالا رونده می باشد که دارای انواع فلزی ، چوبی ، زبرا ، شب و روز ، پلیسه ، شید ، سیلوئت و … می باشد.

مزایای استفاده از کرکره:

قابلیت تنظیم نورقطعا اگر در جایی صحبت از مزایا و معایب پرده کرکره باشه، مزیت تنظیم نور، حرف اول رو میزنه. با این ویژگی، شما می تونید به راحتی نوری که وارد اتاق میشه رو به دلخواه خودتون تنظیم کنید. این مزیت نمیذاره که نور شما رو اذیت کنه.

تمیز کردن آسانیکی دیگه از مزایای پرده کرکره، تمیز کردن آسان اون هست. شما می تونید به راحتی و بدون در آوردن پرده از جای خودش، اون رو به سادگی تمیز کنید.

تنظیم دید اتاق علاوه بر قابلیت تنظیم نور اتاق، پرده های کرکره ای قابلیت تنظیم دید اتاق رو هم برای شما فراهم می کنن. با استفاده از این قابلیت، شما می تونید دید اتاق از بیرون رو محدود کنید.

معایب کرکره:

آسیب دیدن پرده کرکرهاز اونجایی که پرده کرکره ای در مقابل پنجره و باد و باران قرار داره، میتونه به راحتی آسیب ببینه. در صورتی که باد شدید بوزه، این نوع از پرده ممکنه خم بشه و آسیب ببینه.

رنگ پریدگی کرکره  از مثل مورد قبل، به دلیل قرار گرفتن پرده در معرض گرد و غبار و باد و باران، ممکنه رنگ پرده از بین بره. البته با نگهداری مناسب، این اتفاق پیش نخواهد آمد.

خرابی گیربکس پرده های کرکره ای، قسمتی دارن که با استفاده از اون، پرده به بالا و پایین و چپ و راست حرکت می کنه. اگر این قسمت خراب بشه، عملا پرده غیرقابل استفاده میشه. گرچه خرابی این قسمت به راحتی قابل حل هست.

پرده لوردراپه:

پرده های لوردراپه یا پرده کرکره عمودی بصورت یکپارچه بوده و بر خلاف دیگر پرده ها محدودیت عرضی ندارد نور محیط را به خوبی تنظیم مینماید.استفاده از فرنیچر های عمودی مانند این صندلی هماهنگی و زیبایی خاصی را در محیط بوجود می آورد. از مزایای این پرده کرکره عمودی راحتی شستشوی آن میباشد.

انواع پرده کرکره :

پرده سیلو ئت:

پرده های سیلو ئت از دو لایه حریر موازی و یک لایه پارچه افقی تشکیل شده است که همانطور که دیده میشود شبیه پرده کرکره های آلومینیومی میباشد ولی از نظر کارایی شبیه پرده های شید رول میباشد. استفاده از این پرده باعث پدید آمدن اشکالی زیبا از نور و سایه در داخل محیط میگردد.

پرده های اسکرین:

جنس این پرده های اسکرین از الیاف شیشه ای و p.v.c تشکیل شده است و این الیاف شیشه ای به میزان بسیار زیادی جلوی اشعه خورشید یا u.v را میگیرد که این خصوصیت سبب میشود که انرژی وسایل برودتی و گرمایی را در محیط کاهش میدهد.این پرده ها در روز فضای بیرون را در دسترس ساکنین قرار میدهد .از مزایای مهم این پرده های اسکرین غیر قابل اشتعال بودن آنهاست

كركره فلزي :

پرده يكي از مهمترين و ضروري ترين تجهيزاتي است كه انتخاب آن تاثير بسزايي در تنظيم نور محيط و دكوراسيون محل كار و  يا محل سكونت شما دارد و همچنين پرده كركره فلزي و چوبي با توجه تنوع طرح ورنگ كمك شاياني به شما در طراحي ميكند. ، اين پرده ها، از تيغه هايي افقي با آلياژ آلومنيوم تشكيل شده كه بصورت عمودي ،بسمت بالا و پايين حركت كرده و با ميله تنظيم آن، سايه و روشن مي شود.

کاربرد کرکره در محیط :

کرکره فلزی در محیط کاری و اداری :

شاید یکی از اولین گزینه‌هایی که برای یک فضای اداری به ذهن ما می‌رسد، پرده کرکره فلزی باشد. چرا که این محصول مقاومت بسیار زیادی دارد.از طرف دیگر شست و شوی این پرده‌ها نسبت به سایر مدل‌ها راحت‌تر است و به همین دلیل انتخاب خوبی برای فضاهای کاری محسوب می‌شود. البته استفاده از پرده کرکره فلزی به پرده هاي اداري محدود نمی‌شود. این مدل پرده به سبب ویژگی‌هایی که دارد در فضاهای دیگری مانند مطب پزشکان، دفاتر کار، مغازه‌ها و… نیز کاربرد دارد.

کرکره فلزی در اتاق خواب:

معمولا پرده‌های اسپرت برای اتاق خواب‌ها انتخاب می‌شوند و به همین دلیل است که پرده کرکره یکی از پرد‌ه‌هایی است که می‌توانید برای پرده  اتاق خواب انتخاب کنید. شما حتی می‌توانید طرح‌های متناسب با سلیقه و دکوراسیون اتاقتان برای پرده کرکره انتخاب کنید. حتی می‌توانید برای اتاق کودک و نوجوان طرح‌های خاصی از این پرده را سفارش دهید.

کاربرد کرکره فلزی در آشپزخانه: 

ما ایرانی‌ها معمولا برای پنجره‌های خانه از پرده‌های لوکس و کلاسیک پارچه‌ای استفاده می‌کنیم که جلوه زیبایی به دکوراسیون منزل می‌دهد. اما پنجره آشپزخانه جزو پنجره‌های اصلی خانه نیست و به همین دلیل استفاده از پرده‌های اسپرت مانند پرده کرکره فلزی، پرده عمودی، پرده شید یا پرده زبرا برای آن مناسب‌تر است. همچنین شما می‌توانید متناسب با طرح کابینت‌ها و سایر قسمت‌های آشپزخانه طرح مناسبی برای پرده انتخاب کنید. به طور کلی پرده کرکره فلزی می‌تواند برای تمام پنجره‌های داخلی و غیر اصلی خانه شما مناسب باشد.

پست قبلی

پوستر دیواری

پست بعدی

پرده هوا چیست؟

در مورد بانک اطلاعات ساختمان سوالی دارید؟
کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند…


بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر، بازار هدف کسب و کار ساختمانی

بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر از سال  1385 فعالیت خود را در زمینه شناسایی بازار ساخت و ساز آغاز نموده است. آجر رو آجر همواره در تلاش است پروژه های ساختمانی را از آغاز فرآیند ساخت و ساز شناسایی نموده و بازار هدف کسب و کار های ساختمانی را فراهم نماید.

مجوز ساماندهی
مجوز نماد اعتماد الکترونیک

دسترسی سریع

تماس با آجر رو آجر

فروش و پشتیانی همه روزه از ساعت 9 الی 17:30
پنج شنبه ها 9 الی 13:30