مصالح نوین ساختمانی

مصالح نوین ساختمان
این مقاله در تاریخ ۱۴۰۲/۰۱/۲۸ بروزرسانی شده است.

مصالح نوین ساختمانی

مصالح نوین ساختمانی با پیشرفت علم و تکنولوژی و استفاده از شیوه های نوین در ساخت مصالح ساختمانی روز به روز شاهد مصالحی با کیفیت تر و مقاوم تر هستیم. این مصالح عمر سازه را طولانی تر می کنند و در برابر عوامل مختلف از مقاومت لازم برخوردارند. یکی از تکنولوژی هایی که در تولید مصالح به کار گرفته می شود، تکنولوژی نانو است. تکنولوژی نانو به افزودن ذرات نانو به مصالح و افزایش کیفیت و کارایی آن ها اشاره دارد.

متریال نانو در صنعت ساختمان به خوبی در برابر تغییرات آب و هوایی، فرسودگی، زنگ زدگی، تخریب، نفوذ آب، حمله سولفات ها و … از خود مقاومت نشان می دهند و امروزه جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده اند. همچنین با گرایش افراد به سمت هوشمندسازی ساختمان و اجرای اصول بهینه سازی مصرف انرژی، مصالح جدیدی به نام مصالح هوشمند با قابلیت های منحصر به فرد وارد بازار شده اند.

انواع مصالح نوین در صنعت ساختمان

۱.بتن شفاف

بتن شفاف مصالح نوین

در دنیای کنونی و با پیشرفت تکنولوژی مصالح و متریال های گوناگون ساخت، دیگر قادرند شکلی نو به خود بگیرند، بتن در ذهن تمام افراد یک نوع از مصالح ساخت با ظاهری خشن و سخت می باشد، اما امروزه به لطف پیشرفت تکنولوژی قادر است در نوعی نیمه شفاف هم تولید شود و با ظاهری جدید شما را شگفت زده کند. بتنی که با استفاده از فیبرهای نوری قادر به انتقال نور به طرف دیگر خود باشد با نام بتن شفاف شناخته می شود.

این محصول دارای ترکیبی از ۹۶% بتن معمولی و ۴% فیبرهای نوری می باشد، که با ظاهری جدید و قابلیت هایی فراوان در اختیار سازندگان قرار می گیرد. فیبرهای نوری در این محصول از پلاستیک و یا شیشه هایی برای انتقال نور ساخته شده اند که قابلیت انعطاف داشته و دارای ضخامتی برابر با قطر موی انسان می باشند.

۲.بتن اسفنجی

بتن اسفنجی مصالح نوین
بتن اسفنجی به دارا بودن حفره های خالی از قابلیت حذب آب و خارج نمودن آن برخوردار است. استفاده از موادی نظیر خاکستر بادی، گاز سیلیس و سرباره در تولید این بتن، آن را در برابر ترک خوردگی و تخریب محافظت می نماید. بتن اسفنجی برای زیرسازی چمن ها، هدایت آب باران به سطوح زیرزمینی و … کاربرد دارد.

۳.پانل گچی پیش ساخته

پانل گچی مصالح نوین
پانل های گچی پیش ساخته از جمله مصالح نوین هستند که نه تنها برای ساخت دیوارهای کاذب مورد استفاده قرار می گیرند بلکه نوعی عایق صوتی و حرارتی هستند که مانع از انتقال گرمای ساختمان و همچنین سر و صدا می گردند.

۴.ورق پلی کربنات

پلی کربنات مصالح نوین

این نوع ورق ها که از جنس ترموپلاستیک هستند ظاهری همانند شیشه دارند و به عنوان یک محصول جدید می توانند به عنوان جایگزین شیشه استفاده شوند. وزن ورق پلی کربنات بسیار پایین است و در رنگ های متنوع در اختیار مشتریان قرار می گیرد.

قابلیت های ویژه این محصول مقاومت در برابر اشعه های مضر خورشید و ممانعت از عبور آن هاست. در اجرای سقف کاذب از ورق پلی کربنات استفاده می شود.

۵.کاشی حرارتی

کاشی حرارتی مصالح نوین
کاشی حرارتی از جمله کاشی هایی است که با تغییر دمای محیط رنگ آن تغییر می کند. این کاشی ها جنبه دکوراتیو دارند و در مکان هایی نظیر آشپزخانه و حمام قابل استفاده هستند. کاشی حرارتی نقش یک عایق را ایفا می کند و از استحکام و دوام بالایی برخوردار است.

۶.شیشه مات شونده هوشمند

شیشه هوشمند به عنوان مصالح نوین ساختمانی ، بر اساس آخرین تکنولوژی روز دنیا ساخته شده و در خانه های هوشمند به منظور جلوگیری از هدررفت انرژی مورد استفاده قرار می گیرد. این شیشه با توجه به نور و حرارت مورد نیاز ساختمان مات یا روشن می شود و نه تنها برای درب و پنجره بلکه به منظور پارتیشن بندی نیز کاربرد دارد.

۷.پانل کامپوزیت آلومینیومی

پانل های آلومینومی به عنوان مصالح نوین در صنعت ساختمان مورد استفاده میباشد که شامل دو ورق آلومینیوم که بین آن ها پلی اتیلن قرار گرفته می باشند و به دلیل مقاومت بسیار بالا در برابر حرارت، انجماد، آب، ضربه و … گزینه ای مناسب برای نماسازی ساختمان به شمار می آیند.در صنعت ساخت و ساز از مصالح و مواد متفاوتی استفاده می شود که هر کدام دارای قیمت مشخصی هستند.
پست قبلی

سفت کاری در ساختمان

پست بعدی

سازه LSF چیست ؟

در مورد بانک اطلاعات ساختمان سوالی دارید؟
کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند…


بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر، بازار هدف کسب و کار ساختمانی

بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر از سال  1385 فعالیت خود را در زمینه شناسایی بازار ساخت و ساز آغاز نموده است. آجر رو آجر همواره در تلاش است پروژه های ساختمانی را از آغاز فرآیند ساخت و ساز شناسایی نموده و بازار هدف کسب و کار های ساختمانی را فراهم نماید.

مجوز ساماندهی
مجوز نماد اعتماد الکترونیک