شیشه طرح دار

شیشه طرح دار
این مقاله در تاریخ ۱۴۰۲/۰۴/۰۶ بروزرسانی شده است.

شیشه طرح دار از مواد مصنوعی غیرفلزی و غیرآلی ساخته میشود. اصولا شیشه، از سه ماده اصلی آهک، سیلیس، کربنات سدیم تشکیل می شود. این مواد به همراه مواد افزودنی جزئی دیگر در کوره های ذوب شیشه، مذاب شده و در نتیجه می توان آن را به اشکال مختلف درآورد. شیشه دارای ساختار آمورف و جسمی سخت، تُرد، شفاف، نورگذر، سختی ۶-۷ و وزن مخصوص ۲۰/۲ گرم بر سانتی متر مکعب است.

استفاده از شیشه در صنعت معماری و ساختمان سازی معمولا در قسمت هایی از جمله درب و   پنجره شکل می گیرد و می توان در دیگر قسمت های ساختمان نیز از شیشه ها استفاده کرد.

امروزه روش های متعددی در زمینه ساخت شیشه ابداع شده است. با این حال معمول ترین روش در صنعت ساخت شیشه (ذوب کردن مواد اولیه و مخلوط کردن آن در کوره تا خمیر شیشه به دست بیاید) مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع طرح های پرکاربرد بر روی شیشه:

۱. شیشه مات کامل :

در صورتی که خواستار این باشید که مانع دیده شدن از دو طرف شیشه باشید بهترین روش استفاده از طرح کاملا مات می باشد که برای انواع پارتیشن های اداری، خانگی، شیشه بالکن، شیشه حمام و… مورد استفاده قرار می گیرد.

۲. راه مات:

شیشه راه مات
ایجاد کردن خطوط موازی، افقی، عمودی و یا شطرنجی یک در میان، مات و شفاف که به صورت منظم روی شیشه ایجاد می شود.
متداول ترین نوع شیشه های راه مات از جنس شیشه سکوریت می باشند. برای تولید شیشه سکوریت راه مات ابتدا شیشه داخل کوره های با درجه حرارت بسیار بالا قرار داده می شود سپس با استفاده از دستگاه سندبلاست به شیشه مات تبدیل خواهد شد. طرح های راه راه منظم و غیر منظم همگی با سندبلاست انجام می شوند.

 

۳. لوگو :

شیشه طرح دار

این نوع طرح ها بیشتر برای دفاتر شرکت ها و مطب ها مورد استفاده می گردد به این صورت که نام لوگو و برند شرکت را روی شیشه به صورت مات شده حک می کنند تا هم برای ایجاد زیبایی بیشتر در فضای شرکت باشد و هم معرف برند برای مراجعین به آن مکان باشد.

۴. سایر طرح ها و اشکال :

برخی از افراد برای متفاوت تر شدن و جلوه بیشتر به فضای خود خواستار این هستند که طرح های دیگری چاپ کنند، این طرح ها را می توان از مرورگرهای متفاوت بدست آورد. برخی از افراد نیز خواستار انجام سندبلاستی می باشند که خود طراحی نموده اند. در هر صورت می توان هر طرحی را متناسب با انتخاب کارفرما سندبلاست کرد.

شیشه سکوریت طرح دار:

درب های ورودی ساختمان ها همواره یکی از محل هایی است که شیشه های دست ساز و نفیس استین گلاس در آن نصب می شوند. شیشه استین گلاس در طرح های متنوع و سبک های مختلفی ساخته می شود. در ساخت شیشه های استین گلاس برای درب های ورودی، دقت ساخت و تمیزی کار، بسیار حائز اهمیت است. چرا که شیشه در نزدیکترین حالت ممکن به انسان قرار می گیرد و در صورتی که استاندارهای لازم را دارا نباشد، ممکن است از نزدیک بدقواره و نافرم به نظر برسد. برش خوب شیشه ها، مونتاژ مناسب و دقت بالای ساخت از اهم مواردی است که برای ساخت شیشه های استین گلاس درب ها مورد توجه می گیرد. طرح و رنگ این شیشه ها کاملا وابسته به طراحی داخلی ساختمان، جنس درب(چوب، آهن، استیل و…) و سلیقه کارفرماست.

مزایای کاربردی شیشه سکوریت رنگی :

  • شیشه رنگی دکوراتیو نیاز به پرده‌های عریض و گرانقیمت با عمر کوتاه را برطرف می‌‌کند.
  • استفاده از شیشه سکوریت رنگی در ساخت شیشه و آینه دکوراتیو تهران موجب می‌‌شود این شیشه ها ایمن و عایق مناسبی برای انرژی و صوت باشند.
  • شیشه لاکوبل رنگی که از انواع شیشه های دکوراتیو است و به عنوان شیشه دکوراتیو بین کابینتی کاربرد دارد و مقاوم و نظافت آن بسیار راحت است.
  • زیبایی، مقاومت، عایق انرژی، صرفه جویی در خرید پرده و نظافت آسان از مهمترین مزایای شیشه سکوریت رنگی است.

انواع شیشه رنگی:

شیشه رنگی

شیشه رنگی در انواع مختلفی است که به طور کلی به شیشه های ساده,رنگی ,رفلکس, لمینت ,مشجر و سندبلاست و ترنسپرنت تقسیم میشود.
شیشه رفلکس که در روز از بیرون داخل ساختمان قابل رویت نخواهد بود.

شیشه سکوریت برای مکان هایی مناسب است که در نمای خارجی و یا در معرض برخورد اشیا باشد که به دلیل تبلور مجددی که در کوره به شیشه داده شده است تحمل ضربه و فشار این شیشه ها ۴.۵ برابر از شیشه های عادی (خام) بالاتر است.

شیشه لمینت که شامل دو لایه شیشه میباشد که ما بین این دو لایه مواد رزین یا طلق پی وی بی و ای وی ایی قرار دارد. همانند شیشه های سکوریت بوده با این تفاوت که همانند شیشه جلوی اتومبیل در صورت خرد شدن قابلیت پخش شدن را ندارد.

شیشه مشجر یا سندبلاست مات بوده و طرف دوم آن قابل مشاهده نیست.
اما به طور جزئی تر شیشه رنگی ها شامل:
شیشه لمینت رنگی (شامل دو لایه شیشه که ما بین آنها طلق رنگی قرار دارد )
شیشه های رنگی لاکوبل: در سایت مرجع ویکی پدیا شیشه لاکوبل بدین معنا ترجه شده است: شیشه ای که از پشت پوشش رنگی دارد و از سطح روی شیشه رنگ مورد نظر نمایان است.

شیشه و آینه دکوراتیو:

همان‌طور که از نام آنها مشخص است، شیشه و آینه دکوراتیو هر مدل شیشه و آینه ایست که برای دکوراسیون و تزیین فضاهای داخلی (و همچنین خارجی) به کار می‌رود. شیشه و آینه دکوراتیو در میان انواع شیشه های دکوراتیو ساختمانی یکی از بهترین ایده‌‌ها برای طراحی دکوراسیون در فضاهای داخلی ساختمان است که در عین سادگی و اشغال فضای کم، چهره کاملا مدرن و تر و تمیزی به قضای شما می‌دهد. باید به این نکته اشاره کنیم که شیشه و آینه دکوراتیو لزوما اجسامی شکننده و ظریف نیستند. بلکه برخی از مدل‌های آن آنقدر مقاوم هستند که در اجرای کف شیشه ای و پله نیز از آنها استفاده می‌شود.

مزیت های شیشه و آینه دکوراتیو:

شیشه و آینه دکوراتیو همانطور که از نامش پیداست، بیشتر به عنوان المانی تزئینی کاربرد دارد. اما اگر به تاریخچه استفاده از انواع شیشه های دکوراتیو ساختمانی و شیشه طرح دار رنگی (مخصوصا در معماری ایرانی) مراجعه کنیم، با مزایای فراوان استفاده از شیشه و آینه دکوراتیو آشنا خواهیم شد:

  • تاثیر مثبت شیشه رنگی دکوراتیو بر روح و روان؛ هرکدام از رنگ‌ها ازنظر روانشناسی اثر ویژه‌ای بر روان و ذهن ایجاد می‌‌کنند.
  • شیشه های دکوراتیو رنگی (از نوع شیشه سکوریت) در سقف نصب و باعث زیبایی خیره کننده آن می‌‌شود.
  • شیشه دکوراتیو رنگی درخشش نور طبیعی یا مصنوعی محیط را به زیباترین شکل نمایان می‌‌کند.
  •  شیشه و آینه دکوراتیو مشابه اورسی‌های قدیمی می‌‌تواند در پنجره‌ها استفاده شود.
  • شیشه طرح دار رنگی در پارتیشن ها نمای زیبا و چشم‌نوازی ایجاد می‌‌کند.
پست قبلی

جک درب

پست بعدی

داربست ساختمان

در مورد بانک اطلاعات ساختمان سوالی دارید؟
کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند…


بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر، بازار هدف کسب و کار ساختمانی

بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر از سال  1385 فعالیت خود را در زمینه شناسایی بازار ساخت و ساز آغاز نموده است. آجر رو آجر همواره در تلاش است پروژه های ساختمانی را از آغاز فرآیند ساخت و ساز شناسایی نموده و بازار هدف کسب و کار های ساختمانی را فراهم نماید.

مجوز ساماندهی
مجوز نماد اعتماد الکترونیک