سیستم برق اضطراری نصب و راه اندازی

سیستم برق اضطراری

سیستم برق اضطراری :

سیستم برق اضطراری در ساختمان‌ها تبدیل به امری ضروروی شده است. گسترش کسب و کارها و فعالیت روزانه بر پایه لوازم برقی یا نیازمند برق هستند. مکان‌هایی پر رفت و آمد بیمارستان‌ها، فرودگاه‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها و… وابسته به برق هستند. در بعضی از کشورها لوازم گرمایشی و اجاق‌های پخت و پز با برق کار می‌کنند. سیستم‌های ادارات و لوازم صنعتی همه به انرژی برق متصل هستند. این مثال‌ها و هزاران کاربرد دیگر نشان از اهمیت این سامانه در جهان امروز را دارد. گاهی طی شرایط خاص یا در بحران‌ها قطعی برق گریز ناپذیر است. در این بحران‌ها لزوم سیستم برق اضطراری در محل کار یا مجتمع‌های مسکونی احساس می‌‌شود.

انواع مختلف سیستم برق اضطراری

سیستم برق اضطراری با توجه به نیاز و شرایط انواع مختلفی دارد. این سیستم‌ها بر اساس سوخت مصرفی، کاربرد و مقدار برق تولیدی تقسیم می‌شوند. مولدهای برق اضطراری از گازوئیل، گاز، باد، آب استفاده می‌کنند. گنجایش مخزن این مولدها در مدت زمان کارکرد آن تاثیر گذارد.

  • پنل خورشیدی

پنل‌های خورشیدی قابلیت کار گذاشته شدن در بیشتر جاهای ساختمان را دارند. این پنل‌ها سایزهای مختلف دارند، به همین علت بهترین گزینه برای مجتمع‌های مسکونی است. ماژول‌های خورشیدی بر اساس میزان برق خروجی دسته بندی می‌شوند.

  • ژنراتور بادی

توربین‌های بادی در مناطق بادخیز و بزرگ کار گذاشته می‌شوند. توربین‌ها به طور پیوسته انرژی باد را تبدیل به الکتریسته می‌کنند. این انرژی بهترین جایگزین برای سوخت‌های فسیلی هستند. توربین‌های بادی قدیمی پره دار هستند، که در سال‌های اخیر بدون پره هم تولید می‌شود. پره‌های توربین بادی در دو صورت عمودی و افقی وجود دارند.

  • موتور برق یا ژنراتور

ژنراتورها از سه سوخت متفاوت گاز، گازوئیل و بنزین استفاده می‌کنند. موتورهای برق سوخت دیزلی را تبدیل به انرژی برق می‌کنند. این ژنراتورها بیشترین کاربرد را در صنایع و کارخانه‌ها دارد. برای خرید این ژنراتورها باید میزان برق مصرفی حساب شود و براساس آن انتخاب شود.

  • ( UPS (Uninterruptible power supply

سیستم‌های UPS از منبع برق شهری استفاده می‌کنند. به این صورت که باتری‌های آن شارژ شده و در مواقع ضروری به کار می‌افتد. این منبع اضطراری در کمتر از ۰/۰۲ ثانیه پس از قطعی برق شروع به کار می‌کند. به همین دلیل جز تجهیزات برق اضطراری بدون وقفه قرار می‌گیرد. تغییر ولتاژ در این سیستم‌ها صورت نمی‌گیرد و به طور مداوم در کوتاه مدت کار می‌کنند.

روش استفاده از سیستم‌های برق اضطراری

نخست باید بدانیم چه سیستم برق اضطراری جوابگوی نیاز ماست. سپس باید روش استفاده از منبع برق اضطراری مناسب را انتخاب کنیم. سیم کشی این سیستم‌ها با دو روش مختلف ایجاد می‌شود. برای نصب و راه اندازی سیستم برق اضطراری از متخصصین کمک بگیرید.

  • -اتصال سیم‌کشی به تابلو برق مرکزی ساختمان

در این روش برق تولید شده در هنگام قطعی به کل ساختمان وصل می‌شود. اما مولد تولید برق باید از توان بالایی برخوردار باشد. در این صورت احتیاج به سیم کشی جداگانه نیست. توجه داشته باشید که سیم اتصال به زمین از ژنراتور را وصل کنید.

  • -سیم کشی جدا از منبع به لوازم ضروری

در این مورد سیم کشی از سیستم به وسایل ضروری در ساختمان وصل می‌شود. وسایلی مانند یخچال، لوازم گرمایشی و… احتیاج به سیم کشی جدا دارند.

نکات نگهداری ژنراتورهای دیزلی

موتورهای دیزلی مختص فضای بیرون طراحی شده است.

سیم اتصال به زمین داشته باشد.

محیط ژنراتور نباید مرطوب باشد.

ژنراتور در فاصله یک متری از دیوار قرار بگیرد.

برای موتورهای پر قدرت دیزلی ( صنایع) باید موتورخانه تعبیه شود.

نکات نگهداری ups

محل مناسبی برای دستگاه در نظر بگیرید.

سیستم ۳۰ سانتی‌متر از دیوار فاصله داشته باشد.

محل قرار گیری طوری باشد که هوا در سیستم در جریان باشد.

دستگاه در مقابل اشعه مستقیم آفتاب نباشد.

ups برای محیط‌های سربسته و داخلی طراحی شده است.

سطح قرار گیری صاف و تراز باشد.

پست قبلی

فایبر گلاس

پست بعدی

دیوار ترومب

در مورد بانک اطلاعات ساختمان سوالی دارید؟
کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند…


بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر، بازار هدف کسب و کار ساختمانی

بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر از سال  1385 فعالیت خود را در زمینه شناسایی بازار ساخت و ساز آغاز نموده است. آجر رو آجر همواره در تلاش است پروژه های ساختمانی را از آغاز فرآیند ساخت و ساز شناسایی نموده و بازار هدف کسب و کار های ساختمانی را فراهم نماید.

مجوز ساماندهی
مجوز نماد اعتماد الکترونیک

دسترسی سریع

تماس با آجر رو آجر

فروش و پشتیانی همه روزه از ساعت 9 الی 17:30
پنج شنبه ها 9 الی 13:30