سیستم اعلام سرقت

سیستم اعلام سرقت یکی از ابزارهای محافظت از اموال در ساختمان می باشد. اهمیتی ندارد که ساختمان شما بزرگ یا کوچک باشد؛ مطمئن شدن از ورودی های ساختمان لازمه ی برقراری امنیت در خانه می باشد. البته در آپارتمان های مسکونی و تجاری، ادارات و سازمان ها و … بیش از مابقی به فکر استفاده از سیستم سرقت هستند. این سیستم نام های دیگری ازجمله دزدگیر هم دارد و در دو نوع بی سیم و با سیم وجود دارد.

سیستم اعلام سرقت

این دستگاه های کوچک تمامی مبادی ورودی ساختمان ها شامل درب ها و پنجره ها را زیر پوشش قرار داده و پس از تشخیص کوچک ترین تحرک یا مورد مشکوکی، به شما اطلاع رسانی می کند. این اطلاع رسانی معمولا بوسیله ی به صدا در آمدن زنگ خطر می باشد.

اجزای تشکیل دهنده سیستم

کنترل پنل دستگاه

کنترل و مدیریت کلیه تجهیزات یک سیستم اعلام سرقت بر عهده پنل کنترل دزدگیر است. قلب یک سیستم اعلام سرقت این وسیله است و کلیه تجهیزات با کنترل پنل در ارتباط مستقیم هستند. معمولا جهت فعال کردن پنل از ریموت کنترل صفحه کلید استفاده می شود.

سنسور

سنسور ها وظیفه تشخیص هر حرکتی شامل باز شدن، بسته شدن، شوک، ضربه و … را دارند. سنسور پس از تشخیص به کنترل پنل سیگنال ارسال می کند. سنسورهای مختلفی در سیستم دزدگیر وجود دارند که عبارتند از:

انواع سنسور

۱.سنسور تشخیص حرکت و چشمی :

این سنسورها با استفاده از امواج مادون قرمز حرکت افراد را تشخیص می دهند.

۲. سنسور مگنتی :

این سنسور قابلیت آهنربایی دارد و با نصب بر روی درب یا پنجره، هر تغییر وضعیتی را تشخیص و به کنترل پنل اعلام می کند.

۳ .سنسور شوک :

این سنسور هر ضربه یا شوکی را تشخیص و به کنترل پنل اعلام می کند. معمولا بر روی شیشه یا دیوار های قابل نفوذ نصب می شود.

۴. سنسور مستقل :

این سنسور های سیستم اعلام سرقت به تنهای می توانند حرکت و خطر را تشخیص داده و به کاربر هشدار بدهند.

بلندگو سیستم

پس از تشخیص حرکت در سیستم دزدگیر، قدم بعدی این است که کاربران مطلع و اگاه شوند که بلندگو این کار را انجام می دهد. بلندگو یا آژیر وظیفه اطلاع رسانی به افراد در مواقع بحرانی را دارد. آژیر را باید در فضایی نصب کرد که در صورت روشن شدن، صدای آن برای همه قابل شنیدن باشد.

باطری بکاپ سیستم اعلام سرقت

مهم ترین تهدید سیستم اعلام سرقت، قطع برق آن می باشد که برای جلوگیری از این مسئله از باطری بکاپ برای تغذیه کنترل پنل استفاده می شود.

ریموت دزدگیر

برای روشن و خاموش کردن یا ایجاد حالت بی صدا، معمولا از یک یا دو ریموت کنترل مخصوص سیستم اعلام سرقت استفاده می شود.

تلفن کننده

هنگام بروز مشکل، سیستم اعلام دزدگیر با استفاده از تلفن کننده می تواند با چندین شماره تماس و یک یا چند پیام ضبط شده را برای آنها پخش نماید. برخی از تلفن کننده های دزدگیر امکان ارسال پیامک را هم دارند.

چراغ گردان

هنگام پیش آمدن مشکل و فعال شدن دزدگیر، علاوه بر بلندگو، چراغ گردان هم می تواند با ساطع کردن نور گردان باعث ترساندن بیش از اندازه سارق و دور کردن آن از محل بشود.

پست قبلی

چوب و کاربرد آن در صنعت ساختمان

پست بعدی

برق کاری در صنعت ساختمان

در مورد بانک اطلاعات ساختمان سوالی دارید؟
کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند…


بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر، بازار هدف کسب و کار ساختمانی

بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر از سال  1385 فعالیت خود را در زمینه شناسایی بازار ساخت و ساز آغاز نموده است. آجر رو آجر همواره در تلاش است پروژه های ساختمانی را از آغاز فرآیند ساخت و ساز شناسایی نموده و بازار هدف کسب و کار های ساختمانی را فراهم نماید.

مجوز ساماندهی
مجوز نماد اعتماد الکترونیک

دسترسی سریع

تماس با آجر رو آجر

فروش و پشتیانی همه روزه از ساعت 9 الی 17:30
پنج شنبه ها 9 الی 13:30